| Forfatter |
|
Chunga Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg står lige nu med en rigtig dårlig dvd afspiller har jeg opdaget efter jeg lige har sat min nye (og første) projektor op. Billedet er totalt uskarpt på en underlig difus måde. Jeg overvejer nu en ny og ville gerne have en med digital udgang af en eller anden art, da jeg så i beskrivelsen af min projektor (Dell 1100) at den var HDTV ready....
Nu er der bare det at bag på er den eneste indgang der kan forbindes med hdmi eller dvi stik et 15 pins stik der minder om et skærmstik på en computer. Er der nogen der er klar over om det er digital indgang? - underligt nok kan man sætte alt muligt til den indgang. Jeg kan heller ikke finde nogen steder at købe et HDMI stik med et 15 polet i den anden ende. Det gør jo en mistænkelig omkring hvad Dell definere som HDTV ready. Har forsøgt at e-maile Dell uden resultat.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er den her projektor du har:
http://www.projectorcentral.com/Dell-1100MP.htm
Så er den hverken HD-Ready eller med digitalt input.
Det er en 4:3 dataprojektor med en opløsing på 800x600 og altså ikke ideel til hjemmebiografen. Ikke sagt at den ikke kan bruges, men forvent ikke samme result som med fx en Sanyo Z3.
|
| Til top |
|
| |
Chunga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist modstridende oplysninger de giver her. Det kan jeg godt se....
HDTV - og ingen digital indput? - det hænger vist ikke sammen......
De viser endda i manualen hvordan man kobler et HDMI stik til det der 15 pins stik.
|
|
1080i, 720p, 576p 576i |
| EDTV/480p: |
Yes |
| SDTV/480i: |
Yes |
| Component Video: |
Yes |
| Video: |
Yes |
| Digital Input: |
** |
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står blot, at den er 'kompatibel' med HDTV-opløsninger, sikkert via component (analog). I praksis nedskalerer den dog signalet til egen opløsning.
Man kan i princippet godt overføre HDTV analogt, via component eller VGA (skærmstikket), men i praksis kommer de fleste udbydere nok kun til at tillade det via de digitale ind-/udgange, da de har bedre kopibeskyttelse.
Ja, der er en del forvirring omkring HD ready og andre betegnelser, ingen tvivl om det.
|
| Til top |
|
| |
Chunga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedeligt at være ny inden for det her - nu står jeg med en helt forkert projektor - he! Men den har fået ret gode anmeldelser alle steder på nettet til filmvisning. Så jeg giver den en chance med component stik i stedet. Man skal jo også starte et sted.
Noget andet jeg har lagt mærke til i alle de timer jeg har tilbragt på nettet med at finde en projektor er at for at få mærkbar mere ydelse er det en pris på 13 - 14.000 vi snakker om - altså det dobbelte.
Jo du har ret - det er et geddemarked det HDTV
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må man være så fri at spørge, hvad du har givet for den, og hvem, der har anbefalet den?
|
| Til top |
|
| |
Chunga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk er jeg den heldige vinder af Dell´s julekonkurrence. Jeg vandt slogan konkurrencen og det var 1. præmien. Jeg gik i forvejen i tanker om en projektor da jeg havde skrottet tanken om allerede nu at investere i et lcd eller plasma. Jeg er faktisk extremt kritisk når det kommer til film og har i forvejen et sony TV til den nette sum af 17.000 - værdi i dag - 2 år efer - ingenting. (tjaa)
Ingen af dem jeg har set har været gode nok.
Så det er lidt kritisk alt sammen. Det er ikke lykkedes mig at finde et tv der er i orden af de nye typer - samtidig er jeg lidt i tvivl om om man overhovedet gider se alm. tv udsendelser i længden på sådan en stor skærm. Så en projektor var også i tankerne. Og så var jeg jo ret heldig der.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tillykke med det.
Jeg frygtede lidt at du havde de 7000,- for den som den står til på Dells hjemmeside, når man kan få en Sanyo Z3 til ca. 8000,- leveret fra Tyskland.
Hvis jeg var dig ville jeg sælge projektoren videre når du har fundet ud af om du kan lide at se TV på så stor en skærm, og hvis du ikke kan, så gem de 5000,- du sikkert vil kunne få for den til dit næste TV. Hvis du er blevet glad for at se TV på en stor skærm, så brug de 5000,- som startkapital til en ordentlig hjemmebiografprojektor.
|
| Til top |
|
| |
Chunga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er præcis det jeg har tænkt på - også salgsprisen. Du er jo tankelæser. Men jeg kan nu godt lide det store billede den giver - og placeringen er perfekt midt i mit sorround. Men den Sanyo Z3 har jeg fundet mens vi har skrevet sammen - læst hvad andre mener om den. Den virker ikke som om den er stort bedre end Dell tingen. Nogen brugere er dog begejstret for den - anmelderne er ikke.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke allerede har gjort det så prøv at læse nogle af de mange indlæg, der er herinde om Z3.
Langt de fleste er rigtigt godt tilfredse med den.
Som dataprojektor er den vist ikke meget værd (ikke lysstærk nok), men til hjemmebiografen er den en af de bedste til prisen.
|
| Til top |
|
| |