| Sendt: 17 December 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
det afhænger af dit mediecenters surround dekoder.... hvis du bruger optisk kabel bruger du dekoderen i 751éren, hvis du bruger 6 analoge kabler(5.1) bruger du mediecenterets dekoder. hvis begge dekodere er af samme kvalitet foretrækker nogle at bruge 5.1, men det er vist lige så stort et spørgsmål som "cd vs vinyl" nogle foretrækker den anakoge farvning af lyden, mens andre foretrækker det digitale signals renhed. nu er t751 ikke high end, men en særdeles god forstærker alligevel, men jeg tror den vil være ligeglad med om du bruger analog eller digital... jeg ville nok vælge den opstiske (digitale)... det er meget nemmere....
optisk kabel har den største fordel over store afstande, da det er data det overfører. I et analogt kabel oplever signalet elektrisk modstand over større længder, og lyder kan blive farvet, hvis der lægger strømkabler og højtalerkabler langs det.
ret mig hvis jeg tager fejl i nogle af mine påstande.... sådan som jeg har beskrevet det, er sådan som jeg forstår det. man kan jo altid lære noget nyt hvis jeg skulle tage fejl...
God lyd og godt nytår
ps
jeg bruger selv en t753v2, hvor jeg kører med et digitalt fra min dvd via et kvalitets koaixalt kabel (det samme som et antennekabel til fjernsynet) __________________ Mit Grej
|