Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Classic no6.8 brændt af?? Hjææælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Baes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 17 December 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Har lige købt en Classic no 6.8 forstærker og en Classic no.01b cd-afspiller. Modtog det med posten i går og har været en lille lykkelig dreng, da det er mit første rigtige hifi anlæg.
I dag da jeg kommer hjem efter en tur på juleshopping opdager jeg til min gru at forstærkeren ikke virker ordentligt Jeg har fulgt brugsanvisningen til punkt og prikke, jeg har ikke belastet forstærkeren og sidst men ikke mindst så virkede den, da jeg tog afsted på shopping 5 timer tidligere.  Forstærkeren vil ikke koble min ene højttaler ind, så det er altså kun den ene side, der spiller.
Kan simpelthen ikke forstå hvad der skulle være sket idet den virkede aldeles fint, da jeg tog afsted.

Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring? Den skal selvfølgelig en tur forbi forhandleren, men det kunne være der var nogen herinde som havde en ide om hvad der er galt.
Til top Vis Baes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baes

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 December 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

EBaes skrev:
Hej allesammen

Har lige købt en Classic no 6.8 forstærker og en Classic no.01b cd-afspiller. Modtog det med posten i går og har været en lille lykkelig dreng, da det er mit første rigtige hifi anlæg.
I dag da jeg kommer hjem efter en tur på juleshopping opdager jeg til min gru at forstærkeren ikke virker ordentligt Jeg har fulgt brugsanvisningen til punkt og prikke, jeg har ikke belastet forstærkeren og sidst men ikke mindst så virkede den, da jeg tog afsted på shopping 5 timer tidligere.  Forstærkeren vil ikke koble min ene højttaler ind, så det er altså kun den ene side, der spiller.
Kan simpelthen ikke forstå hvad der skulle være sket idet den virkede aldeles fint, da jeg tog afsted.

Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring? Den skal selvfølgelig en tur forbi forhandleren, men det kunne være der var nogen herinde som havde en ide om hvad der er galt.

Hej Ebaes

Er det ikke som om , at der er nogen der har bøvl med deres Classic gear. Men du har garanti på spillen, så det er bare at ringe til forhandleren. Hov er den købt brugt, og privat så er der ingen garanti.

Baes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

@ Tarup 13.

Har købt forstærkeren ny med 3 års garanti, så der skulle ikke være nogen problemer. Har også snakket med forhandleren, der virker helt fornuftig og instillet på at ombytte den såfremt der er noget galt med den.

Tænkte bare at der måske kunne være nogen herinde, der kunne have en ide om hvad der er galt, eller nogen der har været ude for det samme.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Eneste jeg kan komme i tanke om, er hvis der skulle være en kortslutning på højtalertilslutningen på den ene kanal. Men det har du vel checket?

Baes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

@frede

Jo har tjekket. Der er ikke nogen kortslutning med mindre det skulle være sket inden i mine kabler. Alle tilslutninger er lige efter bogen.

Forstærkeren virkede fint. Dernæst var den på standby i 4-5 timer. Derefter har den ikke gidet at koble den ene kanal til. Kunne forestille mig at det er en form for sikringskredsløb, der er slået til for at forhindre forstærkeren i at brænde af?!

@Tarup

Hvad mener du med at der er nogle, der har haft problemer med deres Classic gear?

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Der er en anden tråd herinde om en Classis 6.6. hvor trafoen brummer og andet gejl.

Kan godt virke som om kvalitetskontrollen hos Classic er under lavmålet. Der bliver jo nok ikke solgt så mange Classicer og alligevel er der en del
der fortæller om problemer...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32899&PN=1

Her er en henvisning til den anden tråd
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Pudsigt som Classic volder problemer for folk. Cayin kommer jo fra de samme breddegrader (Kina), og det fungerer bare perfekt.
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

er der ved at blive en ku klux classic stemning her syntes jeg!

Prøv at bytte rundt på højtalerkabler så se om fejlen flytter sig, måske der er dårlig forbindelse i dit signalkabel, prøv også at bytte rundt her.

Skal lige sige at jeg har hørt to classic produkter, og de har overrasket mig posiktivt, ganske vellydende produkter.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 December 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Der er en anden tråd herinde om en Classis 6.6. hvor trafoen brummer og andet gejl.

Kan godt virke som om kvalitetskontrollen hos Classic er under lavmålet. Der bliver jo nok ikke solgt så mange Classicer og alligevel er der en del
der fortæller om problemer...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32899&P N=1

Her er en henvisning til den anden tråd

Hvad tror du Ebaes kan bruge dit indlæg til?

Har Hifi klubbens produkter måske en udmærket kvalitets kontrol over lavmålet????

(him ....hvad... En af NAD produkter, som lavere en god hyletone)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 18 December 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Brummende trafoer er noget jeg mest associerer med amerikansk grej.

Måske de stakkels kinesere har købt trafoerne i USA ?

De fleste brummende trafoer kan dæmpes ret effektivt med Bitumen, så her vil jeg nu ikke være så nervøs, hvis blot det er muligt at komme til i kabinettet.

Baes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

For mit vedkommende er der ikke gang i en lynchning af Classic. Havde glædet mig til anlægget som en lille dreng, så bliver slevfølgelig lidt ked når det så pludselig går kold efter at have været tændt 3 gange. MEN det kan ske for selv de bedste.....

Jeg er sådan set bare interesseret i at få det til at virke, da jeg er glad for det (i den korte tid jeg har haft det)

@R:P.

God ide med at bytte ht- kabler, vil lige prøve det når jeg kommer hjem. Har prøvet at skifte signalkabel, men problemet er i forstærkeren. Den gider ikke slå den ene højttaler til... (der er en lille lampe på amp'en, der viser om ht-erne er sluttet til)

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 December 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

@EBaes

Hvis du har en PC sluttet til, som har en dårlig strømforsyning, så kan den muligvis provokere sikkerhedskredsløbet i Classicen til ikke at lukke op for højttaleren.

Du bør nok forsøge med kun CD-afspiller tilsluttet, og så holde diverse TV og stofanet mv. væk fra anlægget.

Den med at bytte højre og venstre kanal for at se om fejlen bytter side, er selvfølgelig rigtig god !
Man skal være meget opmærksom på dårlige strømforsyninger i de tilsluttede apparater, da vi jo ikke har jordforbindelse som standard i det danske elnet.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
Pudsigt som Classic volder problemer for folk. Cayin kommer jo fra de samme breddegrader (Kina), og det fungerer bare perfekt.

Der er langt over 1.000.000.000 kinesere, mon ikke de udviser lidt større afvigelser indbyrdes en vi umiddelbart tror?

Og ALLE mærker har defekter eller uheld, der skal en del eksempler til for at stemple nogen for dårlig kvalitet. Og hvem siger fejlen er i forstærkeren?

Lidt intelligent fejlsøgning ville være en god ide.....

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 December 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

finn52 skrev:

Der er langt over 1.000.000.000 kinesere, mon ikke de udviser lidt større afvigelser indbyrdes en vi umiddelbart tror?

Og ALLE mærker har defekter eller uheld, der skal en del eksempler til for at stemple nogen for dårlig kvalitet. Og hvem siger fejlen er i forstærkeren?

Lidt intelligent fejlsøgning ville være en god ide.....

Ja nu har jeg prøvet det nogle gange , og 90% af det der skulle have fejl var en fejl 40 .

Er det måske bare fordi vi er for dumme til at sætte det til ?

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Baes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

@spencer

God ide at holde tv, anlæg etc. adskilt, men det har jo virket fint til at starte med. Problemet opstod som lyn fra en klar himmel....

I øvrigt giver det da ikke mening, at den anden kanal stadig virker fint, hvis det har noget at gøre med strømnettet..

@groove

Forslag til intelligent fejlsøgning er velkomne Er hifi newbie og kan derfor bruge al den hjælp jeg kan få.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 December 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

EBaes skrev:
I øvrigt giver det da ikke mening, at den anden kanal stadig virker fint, hvis det har noget at gøre med strømnettet..

I princippet kan sikkerhedskredsløbet i den kanal der virker, være defekt, og burde slå fra også.

Den eneste måde at fejlsøge på, er ved at have så få ting sluttet til som muligt, og så slutte tingene til en ad gangen.

Det med at have en PC sluttet til anlægget via et alm analogt lydkort, er altid noget af et lotterispil.
Det er ikke unormalt at der står 110V på stel af PC'ens kabinet.
Man bør have ægte jordforbindelse i alle anlæg hvor en PC indgår.

Jeg har haft en del med firmaPC-netværker at gøre, og oplevet en del harddiske stå af, grundet forkert elinstallation.

En PSU i en PC er noget skrammel, hvis man ikke har ofret penge på en luksusudgave.

Baes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

@spencer

Jeg har ikke pc tilsluttet til hverken samme stikkontakt eller til anlægget (har faktisk ikke stationær pc, da jeg bruger bærbar), så det er ikke problemet. Da problemet opstod havde jeg anlægget dvs. forstærker cd-afspiller tilsluttet, et tv og min PS2 tilsluttet. Vil det virkelig kunne ændre på noget, hvis jeg flytter anlægget til en anden stikkontakt, eller skal det være til en ny fase?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 December 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

EBaes skrev:

@spencer

Jeg har ikke pc tilsluttet til hverken samme stikkontakt eller til anlægget (har faktisk ikke stationær pc, da jeg bruger bærbar), så det er ikke problemet. Da problemet opstod havde jeg anlægget dvs. forstærker cd-afspiller tilsluttet, et tv og min PS2 tilsluttet. Vil det virkelig kunne ændre på noget, hvis jeg flytter anlægget til en anden stikkontakt, eller skal det være til en ny fase?

Hvis det ikke er for besværligt at levere apparatet til forhandleren ville jeg gøre det, hvis jeg var dig.

De har forhåbentlig et værksted, eller kontakt til et, hvor forstærkeren kan blive målt igennem.
Selvfølgelig skal du lige prøve det med diverse kanalbyt, for at se om problemet bytter side.

Baes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
EBaes skrev:

@spencer

Hvis det ikke er for besværligt at levere apparatet til forhandleren ville jeg gøre det, hvis jeg var dig.

De har forhåbentlig et værksted, eller kontakt til et, hvor forstærkeren kan blive målt igennem.
Selvfølgelig skal du lige prøve det med diverse kanalbyt, for at se om problemet bytter side.

Jeg har kontakt med forhandleren og han virker helt fair omkring problemet. Skal selvfølgelig prøve at bytte om på højre og venstre, men virker for mig usandsynligt at det virker de 3 første gange den er tændt og så dernæst ikke virker.

By the way, Tak for de mange tilbagemeldinger! Dette er helt sikkert et forum jeg vil benytte i fremtiden

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 18 December 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Tja - sådan er det med isenkram - så er det ligegyldigt om det koster 3.000 eller 300.000. Fælles for isenkram er, at det KAN gå i stykker. Heldigvis kan isenkram jo fikses - og det bliver det så...
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes