Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alfaview 42" DELUXE PDP HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 18 December 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej  brugere

Jeg er i den situation, at jeg er begyndt at se mig varm på  Alfaview 42" DELUXE PDP HD http://www.alfaview.dk/ProdukterNetshop - jeg kan desværre ikke linke præcist, men ret nem at finde på deres nye side.

Er der nogen der har nogle reele erfaringer med dette Plasma TV ? Jeg har læst en del tråde herinde med, at man burde holde sig fra Alfaview, men føler lidt det er mund til mund snak og en fjer er blevet til 5 høns snakken. Nogen der kender nogle der ham dem hængende i deres hjem? Er det noget man skal kaste penge efter? Eller burde jeg se efter andet? Jeg kan nemlig knaldhamrende godt lide deres design, men billedet skal selfølgelig også være i orden.

fyr løs!  

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 December 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Du kan jo tage ind og se billedkvaliteten i deres butik. De har en butik i odense, så vidt jeg husker!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej Krog

Jeg bor i Odense...som du nok kan se :) og har selvfølgelig været et par gange forbi :). De har bare Monsters Inc. på...jeg kan selvfølgelig tage en DVD film med selv, hvilket jeg også snart vil gøre, men de har ikke Antennesignal. Derfor det kunne være rart og høre folks vurdering af billedet, når det kommer hjem og hænger i stuen :)...designet er jo ikke noget at kimse af, da de ligger tæt op ad B&O´s plasmas.

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

nogen bud ?

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke det bemeldte fjernsyn, men har selv haft Alfa-View i nogle år uden den fjerneste fejl eller defekt. Er ganske udemærket tilfreds, ikke mindst fordi min billige møgskærm har møj bedre billede end min kammerats spritnye Panasonic PA50 skærm.

Men søde ven, overvejer du at købe en relativt bekostelig skærm i en butik der ikke har antennesignal og kun kører animationsfilm på skærmen? Jeg fik til sidst tilkæmpet mig mulighed for at se min egen DVD på skærmen, samt ikke mindst et TV signal.

Man skal ikke være bleg for at stille krav, også selvom det måske er med vilje at forretningen gør som de gør

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg kender ikke det bemeldte fjernsyn, men har selv haft Alfa-View i nogle år uden den fjerneste fejl eller defekt. Er ganske udemærket tilfreds, ikke mindst fordi min billige møgskærm har møj bedre billede end min kammerats spritnye Panasonic PA50 skærm.

Men søde ven, overvejer du at købe en relativt bekostelig skærm i en butik der ikke har antennesignal og kun kører animationsfilm på skærmen? Jeg fik til sidst tilkæmpet mig mulighed for at se min egen DVD på skærmen, samt ikke mindst et TV signal.

Man skal ikke være bleg for at stille krav, også selvom det måske er med vilje at forretningen gør som de gør

Snakker du panasonic PA50 plasma?

For jeg har godt nok set mange dyre lcd, der ikke er i nærheden af PA50's kvalitet.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Det gør jeg ja, men det skal siges at hans signalkvalitet lader noget tilbage at ønske. Er ærligt ikke imponeret af signalkvaliteten hos ham ved afspilning af DVD over komposit signal, det virker som om der er et tæppe foran skærmen hvorimod scart RGB fra Selector er riiiiimeligt imponerende også i forhold til min plasmaskærm.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:

men de har ikke Antennesignal.

jo det har de.. de er bare ikke meget for at vise det frem. Jeg var forbi en dag sammen med en af mine venner, og da vi kom, var sælgeren igang med den helt store fremvisning for en kunde. der var tv signal på. Han forklarede en masse om de to tunere..

du skal vidst bare spørge pænt, så kan det nok lade sig gøre..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Stente skrev:

men de har ikke Antennesignal.

jo det har de.. de er bare ikke meget for at vise det frem. Jeg var forbi en dag sammen med en af mine venner, og da vi kom, var sælgeren igang med den helt store fremvisning for en kunde. der var tv signal på. Han forklarede en masse om de to tunere..

du skal vidst bare spørge pænt, så kan det nok lade sig gøre..

Jeg fandt også ud af at man sagtens kunne finde antennesignalet, når man skulle..

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:

Hej  brugere

Jeg er i den situation, at jeg er begyndt at se mig varm på  Alfaview 42" DELUXE PDP HD http://www.alfaview.dk/ProdukterNetshop - jeg kan desværre ikke linke præcist, men ret nem at finde på deres nye side.

Er der nogen der har nogle reele erfaringer med dette Plasma TV ? Jeg har læst en del tråde herinde med, at man burde holde sig fra Alfaview, men føler lidt det er mund til mund snak og en fjer er blevet til 5 høns snakken. Nogen der kender nogle der ham dem hængende i deres hjem? Er det noget man skal kaste penge efter? Eller burde jeg se efter andet? Jeg kan nemlig knaldhamrende godt lide deres design, men billedet skal selfølgelig også være i orden.

fyr løs!  

Hej Stente   

Jeg har også været inde i en alfaview butik og set en masse monsters inc. de er ikke særlig villige til at demoe noget, men de skriver på deres hjemmeside at de 14 dages fuld returret, så det er da bare med at få en hjem og prøve den af, også stole på hvad du selv ser, istedet for at stole på de forskellige Panasonic eller Pioneer fanatikkere der mener deres er større eller bedre.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke fanatiker af hverken det ene eller det andet, så kan kun bakke DKMIK op i at der ikke sker noget ved at prøve. Men det er da skammeligt, at man ikke evner at demonstrere sine varer på en fornuftig måde.

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

1000 tak for jeres svar, jeg mangler lige de sidste kr. og øre, men regner med at prøve og smide nogle penge efter TV'et, når jeg flytter i lejlighed pr. 1 feb :). Så må jeg også lige prøve, at tage en DVD film med(The Matrix, må vel passe fint? mørke og hurtige bevægelser? og så sætte kniven på struben af ham, at jeg vil se Antennesignalet! :)

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Sørg nu lige for at få styr på de mest basale begreber som kontrastratio, luminans og opløsning. Ellers kan du købe katten i sækken..

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Sendt: 18 December 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu ikke oplevet at alfaview ikke er meget for at vise tv-signal.
Jeg har været i den på Frederiksberg og har fået vist tv-signal på de skærme jeg ønskede det.
Ingen problem der.

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Sørg nu lige for at få styr på de mest basale begreber som kontrastratio, luminans og opløsning. Ellers kan du købe katten i sækken..

Kan du uddybe ?

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Det gør jeg ja, men det skal siges at hans signalkvalitet lader noget tilbage at ønske. Er ærligt ikke imponeret af signalkvaliteten hos ham ved afspilning af DVD over komposit signal, det virker som om der er et tæppe foran skærmen hvorimod scart RGB fra Selector er riiiiimeligt imponerende også i forhold til min plasmaskærm.

Hvis du sammenligner med et composite signal, så er der vist ikke noget at sige til det. Hvorfor i alverden køre composite?

Mener du component?

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

powda skrev:

blackhawk skrev:

Hvis du sammenligner med et composite signal, så er der vist ikke noget at sige til det. Hvorfor i alverden køre composite?

Mener du component?

Host..

Øhh ja, det gør jeg, component...

Undskyld, for meget Gløgg..

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
powda skrev:

blackhawk skrev:

Mener du component?

Host..

Øhh ja, det gør jeg...

Ah, så forstår jeg det bedre. Men - jeg er selv igang med at foretage et valg imellem Panasonic 42PA50 (eller dvs. den tyske model 42PE55 med HDMI og DVB-T, men samme panel), og Samsung 42s5h. Var ude at besigtige begge igår, og begge virker som fine skærme. Dog må jeg sige, at selvom jeg så Samsungen med HDMI signal, og der kun var scart på Panny'en, så var billedet godt nok lækkert på det panny. Absolut et af de bedre jeg har set.

Så selvom Samsungen er veludstyret med tilslutninger, højopløst og har et fint billede, så kan jeg ikke helt bestemme mig, for det panny der havde bare et eller andet. Og til de 13.000 37" modellen koster, og 15.000 42" koster, så synes jeg man får rigtigt meget billedekvalitet for de penge.

yokeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Sendt: 19 December 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
blackhawk skrev:
powda skrev:

blackhawk skrev:

Mener du component?

Host..

Øhh ja, det gør jeg...

Ah, så forstår jeg det bedre. Men - jeg er selv igang med at foretage et valg imellem Panasonic 42PA50 (eller dvs. den tyske model 42PE55 med HDMI og DVB-T, men samme panel), og Samsung 42s5h. Var ude at besigtige begge igår, og begge virker som fine skærme. Dog må jeg sige, at selvom jeg så Samsungen med HDMI signal, og der kun var scart på Panny'en, så var billedet godt nok lækkert på det panny. Absolut et af de bedre jeg har set.

Så selvom Samsungen er veludstyret med tilslutninger, højopløst og har et fint billede, så kan jeg ikke helt bestemme mig, for det panny der havde bare et eller andet. Og til de 13.000 37" modellen koster, og 15.000 42" koster, så synes jeg man får rigtigt meget billedekvalitet for de penge.

Nu ved jeg godt tråden handler om Alfawiev men må lige spørge om dette: Hvordan kan man have DVB-T og HDMI på det Panasonic tv med en opløsning på 852 x 480 Pixel?? Er der noget jeg har misforstået med HD?

Til top Vis yokeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yokeren

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

yokeren skrev:
Nu ved jeg godt tråden handler om Alfawiev men må lige spørge om dette: Hvordan kan man have DVB-T og HDMI på det Panasonic tv med en opløsning på 852 x 480 Pixel?? Er der noget jeg har misforstået med HD?

Ja, du har misforstået noget. DVB-T har ikke noget direkte med HDTV at gøre - den tuner der sidder i PE55 (og alle andre tv med DVB-T) er ikke en HDTV tuner, men er beregnet til at modtage digitale signaler i standard-opløsning. HDMI er en indgang der kan modtage digitale billed-signaler, både i standard-opløsning og i HD-opløsning. Dette vil give mulighed for skarpere billede pga. den kortere signalvej, uanset om det er HD-signaler eller standard-signaler du overfører. Hvis du sender et HD-signal til skærmen, vil den nedskalere signalet til tv'ets reelle opløsning.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes