Forfatter |
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Allesammen...
Har bemærket at der er kommet nye basenheder på ScanSpeak's hjemmeside, håber ikke de har været der længe! Jeg har oprettet denne tråd for at finde frem til folkets mening angående disse nye enheder - så snak bare frit efter leveren...
22W/8851T00 26W/8861T00
Hvad siger I til dem? Nogle gode forslag (bare i det løse sammenhæng - ingen krav)? Kommentarer? Idéer? Andet....?
-- OceanMan http://www.oceanman.dk
|
Til top |
|
|
jonas hansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 183
|
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser potente ud 
Nogen der har prøvet dem? Eller set hvad de koster?
|
Til top |
|
|
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 666
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da pilotserierne først er godkendt i går, er der næppe nogle, der har prøvet dem endnu - bortset fra mig.
__________________ /Ulrik
|
Til top |
|
|
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
de ser yderst lækre ud !! er det alnico magneter i har brugt usxx,,,om bare de kunne tunes til fuldtoner og små rørtrioder !! 
hilsen kwwel
|
Til top |
|
|
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
USXX skrev:
Da pilotserierne først er godkendt i går, er der næppe nogle, der har prøvet dem endnu - bortset fra mig. |
|
|
blærerøv 
men fedt nok.
lyder den godt ?
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de ser spændende ud, må være gode til at drive bunden i mine næste højttalere, men de er jo nok hunde dyre.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
USSX!!!! fortæl fortæl fortæl!!!!!!
mvh.
Mike-J __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
på en tysk hjemmeside ( www.aos-lautsprecher.de ) jeg vistnok en pris på omkring 300 euro for den store - avs avs :=(
mvh. Per.
Jeg checkede lige: 320 / 360 euro, dobbelt avs avs...
|
Til top |
|
|
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
den har "meget" lille slagL. kan den hamle op med en XLS ? er det mere en "mellem"tone end rigtig woofer ?
hvis det er en woofer, hvor, hvad osv har du (USXX) så fået den "til"
er Peerless ikke sure over i laver en i dst-ScanS., der er bedre end XLS. hvis den er det. og skal bruges til det samme.
|
Til top |
|
|
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu - jeg har simpelthen ikke tid i øjeblikket. Jeg har vist skrevet lidt om dem i en anden tråd. Jeg skal nok vende tilbage på et tidspunkt, men der kan gå nogle dage.
|
Til top |
|
|
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg er lig nødt til at kommentere.
Poul:
22W og 26W er deciderede woofere - afløsere for 21W og 25W. De har mere slaglængde (både lin. og max) end forgængerne og overgår klart disse hvad angår dynamisk formåen i bassen (der er faktisk rigelig slaglængde, det er +/-angivelser). De kan ikke sammenlignes med XLS, som kun er subwooferenheder. 22W og 26W er langt mere dynamisk lineære. Det er ikke enheder, som bare skal kunne tåle nogle tæsk - de kan spille musik i bunden.
Om et par måneder kommer der en Scan-Speak subwoofer. Endnu mere slaglængde og et kantophæng, der virker! __________________ /Ulrik
|
Til top |
|
|
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
USXX skrev:
Ok, jeg er lig nødt til at kommentere.
Poul:
22W og 26W er deciderede woofere - afløsere for 21W og 25W. De har mere slaglængde (både lin. og max) end forgængerne og overgår klart disse hvad angår dynamisk formåen i bassen (der er faktisk rigelig slaglængde, det er +/-angivelser). De kan ikke sammenlignes med XLS, som kun er subwooferenheder. 22W og 26W er langt mere dynamisk lineære. Det er ikke enheder, som bare skal kunne tåle nogle tæsk - de kan spille musik i bunden.
Om et par måneder kommer der en Scan-Speak subwoofer. Endnu mere slaglængde og et kantophæng, der virker!
|
|
|
hvilken kantophæng (på hvilken enheder) virker ikke ?
|
Til top |
|
|
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag det nu ikke så bogstavligt. I min verden "virker" et kantophæng med højt mekanisk tab og hysterese IKKE, og sådan er rigtig mange long stroke subwoofere lavet - netop fordi de bare skal kunne tåle nogle tæsk. Vores nye/kommende sub bruger lav-tabs gummi uden at miste mekanisk kontrol!
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kwwel skrev:
hejsa !!
de ser yderst lækre ud !! er det alnico magneter i har brugt usxx,,,om bare de kunne tunes til fuldtoner og små rørtrioder !! 
hilsen kwwel
|
|
|
De kan ikke "tunes" til noget som helst. Frekvensgangen er noget af det værste Scan Speak nogensinde har "præsteret". For at det ikke skal være løgn har begge en tydelig resonanspukkel på impedanskurven - ved henholdsvis ca. 600 og 800 Hz.
Hr. Gregersen har 2 TC-10 basser til salg. De er ikke særlig gode, men SÅ ringe er de heller ikke - han matcher gerne prisen og de har næsten ikke været brugt.
Og nu til helt andet og langt mere meningsfuldt - formiddagskaffen
mvh
Waal (fra Modifix's komputer)
|
Til top |
|
|
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
22W og 26W er lavet udelukkende til at fungere godt i stempelområdet - og det gør det efter min allerbedste overbevisning - og de kan i den grad "tunes" til noget godt. De har afgjort ikke den smukkeste frekvensrespons over den frekvens, hvor man går ind i opbrydningsområdet - medgivet, men vanskelige at arbejde med synes jeg nu ikke de er.
|
Til top |
|
|
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal nok ikke anvendes meget over 200 Hz. medminmdre man anvender 24 db. filter? og man kan nok glemme alt om en simpel 1 ordens afruldning opefter.
eller ??
mvh.
Mike-J __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
Til top |
|
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
USXX skrev:
22W og 26W er lavet udelukkende til at fungere godt i stempelområdet - og det gør det efter min allerbedste overbevisning - og de kan i den grad "tunes" til noget godt. De har afgjort ikke den smukkeste frekvensrespons over den frekvens, hvor man går ind i opbrydningsområdet - medgivet, men vanskelige at arbejde med synes jeg nu ikke de er. |
|
|
Kwwel lurede på om de kunne "tunes" til fuldtonebrug - det kan de HELLER IKKE
En basenhed der skal bruges i et flervejssystem kræver som minimum en anstændig opførsel 3 oktaver forbi delefrekvensen. Derudover må de hellere dø roligt end kæfte op.
Eneste effektive kur mod de 2 vanskabninger er et skud hagl - det er som med halte heste, de skydes
Waal (nu hjemmefra)
|
Til top |
|
|
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej USXX,
Har for et par dage siden bestilt en god portion at hver til opdatering og skulle være her om ca. en måned. Efter simulering fitter de lige ind (sammenlignet med tidligere erfaring) Glæder mig meget!
Mvh,
Peter
|
Til top |
|
|
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt til dem, der er bekymrede for opbrydningerne. Forgængerne 21W og 25W er faktisk noget værre - her lyder opbrydningerne mere resonant og går mere i ørerne - også efter filtrering (her er de nye noget nemmere). Har man kunne bruge de "gamle", kan man også let bruge de nye, som blot gør jobbet i deres primære arbejdsområde bedre. I en typisk 3-vejs konstruktion med to basenheder og en mellemtone med passende membran-areal og lav resonansfrekvens, vil man typisk ende med en resulterende akustisk delefrekvens på ikke over 300Hz, og det går fint med 2. ordens filter. Jeg arbejder i øjeblikket selv på en konstruktion med 22W, og det er indtil videre meget lovende.
|
Til top |
|
|
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Hej USXX,
Har for et par dage siden bestilt en god portion at hver til opdatering og skulle være her om ca. en måned. Efter simulering fitter de lige ind (sammenlignet med tidligere erfaring) Glæder mig meget!
Mvh, Peter |
|
|
1000 tak for den info ! den har redet weekenden !
|
Til top |
|
|