Ved godt at nogle af spørgsmålene er stillet før af undertegnede, men da jeg ikke har fundet en løsning. Vil de her optræde som gengangere.
Mit nuværende setup, er som følger.
Platform: MCE 2005 (indtil Media Portal får færdigudviklet 0.2.0.0)
Dekoder: WinDVD 7.0
Bundkort: Aopen I915GMm-HFS
Grafik: Onboard
Lydkort: Onboard
Tunerkort: Sapphire Theatrix 550 PRO
Spørgsmål:
1. Jeg kan fortsat ikke få vækket maskinen fra stand-by - det vil sige, det kan jeg godt, men det er kun med billede hver anden gang?
2. Når jeg ser TV, så er det som om at lyden er overstyret - det forvrænger lidt, og derved gør det temmelig irreterende at sidde at se live TV.
3. Ved DVD afspilning "hakker" billedet en smule - især når kameraet bliver ført verticalt. Dette kan også ses på TV delen, men ikke så udpræget, som på DVD afspilningen?.
4. Vil gerne i en fremtid, have min HTPC til at være lagring for al min musik. Det er MEGET vigtigt at der optræder så lidt tab som overhovedet mulig, ved overførslen af mine Cd'er - det vil sige at formater som MP3, Ogg Vorbis osv. bestemt ikke er aktuelle formater.
Det vil være rart, hvis der er nogle gode forslag til et program der kan overføre min musik uden tab.
5. Jeg får i spørgsmål 4 sammenhæng, brug for et lydkort, som kan sende et højkvalitets digitalt signal til min DAC.
Lydkortet skal yderligere have mulighed for at man kan skifte mellem udgange..... Det vil sige at det skal kunne outputte 2 digitale signaler + et analogt signal. Og de 3 signaler skal kunne køre uafhængigt fra hinanden.?
Håber det er forklaret godt nok.
6. bundkortet Aopen I915GMm-HFS har ikke en PS/2 port intigreret på bundkortet, derimod medfølger en optional PS/2 port til tastatur som især er tænkt til at benyttes til installation af styresystem. Men er det virkeligt rigtigt at man skal afmontere denne PS/2 port igen efter installation? - Jeg kan ikke starte HTPC'en op, med mindre der sidder et tastatur på denne port og jeg kan ikke finde et sted i BIOS, hvor jeg kunne slå det fra?
7. Hvis jeg afspiller en DVD med undertekster i WinDVD, står teksten pænt stor, men når den bliver afspillet i MCE regi, så er teksten meget lille. Hvad kan man gøre ved dette, syntes ikke at jeg kan finde en indstilling i MCE der kan ændre på tekststørrelsen?
Med venlig hilsen