Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: En række HTPC problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 19 December 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Ved godt at nogle af spørgsmålene er stillet før af undertegnede, men da jeg ikke har fundet en løsning. Vil de her optræde som gengangere.

Mit nuværende setup, er som følger.

Platform: MCE 2005 (indtil Media Portal får færdigudviklet 0.2.0.0)
Dekoder: WinDVD 7.0
Bundkort: Aopen I915GMm-HFS
Grafik: Onboard
Lydkort: Onboard
Tunerkort: Sapphire Theatrix 550 PRO

Spørgsmål:

1. Jeg kan fortsat ikke få vækket maskinen fra stand-by - det vil sige, det kan jeg godt, men det er kun med billede hver anden gang?

2. Når jeg ser TV, så er det som om at lyden er overstyret - det forvrænger lidt, og derved gør det temmelig irreterende at sidde at se live TV.

3. Ved DVD afspilning "hakker" billedet en smule - især når kameraet bliver ført verticalt. Dette kan også ses på TV delen, men ikke så udpræget, som på DVD afspilningen?.

4. Vil gerne i en fremtid, have min HTPC til at være lagring for al min musik. Det er MEGET vigtigt at der optræder så lidt tab som overhovedet mulig, ved overførslen af mine Cd'er - det vil sige at formater som MP3, Ogg Vorbis osv. bestemt ikke er aktuelle formater.
Det vil være rart, hvis der er nogle gode forslag til et program der kan overføre min musik uden tab.

5. Jeg får i spørgsmål 4 sammenhæng, brug for et lydkort, som kan sende et højkvalitets digitalt signal til min DAC.
Lydkortet skal yderligere have mulighed for at man kan skifte mellem udgange..... Det vil sige at det skal kunne outputte 2 digitale signaler + et analogt signal. Og de 3 signaler skal kunne køre uafhængigt fra hinanden.?
Håber det er forklaret godt nok.

6. bundkortet Aopen I915GMm-HFS har ikke en PS/2 port intigreret på bundkortet, derimod medfølger en optional PS/2 port til tastatur som især er tænkt til at  benyttes til installation af styresystem. Men er det virkeligt rigtigt at man skal afmontere denne PS/2 port igen efter installation? - Jeg kan ikke starte HTPC'en op, med mindre der sidder et tastatur på denne port og jeg kan ikke finde et sted i BIOS, hvor jeg kunne slå det fra?

7. Hvis jeg afspiller en DVD med undertekster i WinDVD, står teksten pænt stor, men når den bliver afspillet i MCE regi, så er teksten meget lille. Hvad kan man gøre ved dette, syntes ikke at jeg kan finde en indstilling i MCE der kan ændre på tekststørrelsen?

Med venlig hilsen

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Er du overhovedet sikker på at det onboard grafikkort er supporteret af MCE?? Jeg kender ikke dit bundkort så jeg aner ikke hvor nyt det er, men hvor meget RAM sidder der til grafik?

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret sikker på at grafikkortet er kompatibelt med MCE,

Mener at det hedder Intel 915GM

Mvh

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 December 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hej.

Roder som dig selv med htpc opsætning...kanonsvært. Fsva. tabsfri konvertering af musik, så har jeg selv brugt exact audio copy + ape lossless komprimering. Ape lyder kanongodt, jeg kan ikke høre forskel på wav og ape...ape fylder ca. 45% mine 380 cd'ere fylder ca. 140 gb tror jeg. Der findes en god artikel om emnet i HF for et par numre tilbage...nr 5-6 stykker tror jeg.

Jeg bruger selv m-audio revo. 7,1...kun en coax digi ud, men jeg bruger kun analoge. Rent lydmæssigt er det det bedste jeg har haft. Kanon perspektiv og musikalsk.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for rådet, men jeg må indrømme at jeg føler mig ikke ret tryg ved at bruge et program der komprimere 45%, hvis det er korrekt forstået?

Mvh.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 19 December 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Raun skrev:

Ok, tak for rådet, men jeg må indrømme at jeg føler mig ikke ret tryg ved at bruge et program der komprimere 45%, hvis det er korrekt forstået?

Mvh.

Så har du ikke forstået hvad lossless komprimering går ud på.

Prøv at læse tråden her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32698&PN=1
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Intel 915GM er chipsettet der sidder på motherboardet og har intet at gøre med grafikken. Ikke så vidt jeg ved.

Check på denne side om dit grafikkort er approved... der er et link du skal trykke på :-)

http://roudybob.net/archive/2004/12/08/1674.aspx

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 20 December 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Intel 915GM er chipsettet der sidder på motherboardet og har intet at gøre med grafikken. Ikke så vidt jeg ved.

Check på denne side om dit grafikkort er approved... der er et link du skal trykke på :-)

http://roudybob.net/archive/2004/12/08/1674.aspx

Grafikchippen, der er indbygget i Intel 915GM chipsettet hedder GMA900 og den understøtter DirectX9 i hardware, så den burde virke fint med MCE.
Specs kan læses her:
http://www.intel.com/design/graphics/gma900/
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

det ser ud som om du har ret...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes