| Sendt: 20 December 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg gider ikke at bygge min egen HTPC - det er alt for meget bøvl. Men på den anden side er færdigbyggede HTPC'er, som f.eks. Zitech's mediecenter, temmeligt dyre.
Derfor tænkte jeg at jeg måske kunne slå to fluer med et smæk og købe en bærbar computer i stedet. Bærbare computere er jo rimeligt små og det vil ikke se så slemt ud at have sådan en liggende i "sammenklappet" tilstand - evt. i en dockingstation. Bærbare computere er som regel også støjsvage og opfylder derfor også et andet vigtigt krav til en HTPC. Endelig kan jeg jo altid pille den bærbare ud af min reol og tage den med på en lang togtur en gang imellem (specielt hvis den er placeret i en dockingstation).
Men...:
1) Er der nogen her der ved om Windows Media Center Edition kan benytte eksterne TV-tunere forbundet via USB?
2) Hvordan virker Microsoft's Media Center fjernbetjening? Følger der en løs IR-modtager med eller skal en HTPC have en IR modtager indbygget på fronten?
3) Er der nogen der kender til bærbare, der kommer præ-installeret med MCE og indbygget TV-tuner? Den eneste jeg har fundet ind til videre er "Toshiba QOSMIO" og den har tilsyneladende ikke en DVI udgang (?!)
/Nicolai
|