| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, jeg har lige læst en test af TARA Labs nye signalkabel "The Zero" i "The Absolute Sound".
Det koster $12.800,- for én meter - det er sku da for sindsygt!
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Galskaben må da snart stoppe. Får man en andel af afrika når man køber kablet? Eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu lyden bliver 13000 dollars bedre, så er det et godt kabel.   __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige meget om at folk siger at god lyd ikke kan gøres op i kroner, så må det stoppe et sted.
Lige meget hvor godt det lyder, så kan det der ikke betale sig, jeg tror ikke på det lyder godt.
Det vil lyde anderledes, og det vil være psykisk hvis man siger det er det bedste der findes....
Det der er galskab...
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg vinder de 10.000.000,- på lørdag, så køber jeg et sæt til test på siden
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har et anlæg til 1 mill og dette kabel giver dig de sidste 5-10 % er prisen jo ok  at jeg ikke har råd til det og syntes det er extremt dyrt er så en anden sag.Kabelproducenten har nok ikke en ML 336,belles eller hvad ved jeg for øje da det blev konstrueret.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår simpelthen ikke hvordan de kan lave det...
Skuda et bundt sp*ssere! Prøv dog at lave nogle gode kabler, som folk har råd til!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Skuda et bundt sp*ssere! Prøv dog at lave nogle gode kabler, som folk har råd til! 
|
|
|
Hvem er "folk"?
Skal du absolut have råd til alt?
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
|
|
|
De laver jo for pokker ikke de kabler til, at folk med normale setups skal bruge dem. Så nej de er da ikke et bundt spassere!? De har jo lavet det kabel til folk med EKSTREMT dyre setups. Ikke for at folk med 20k setups skal bruge dem. Hvis man har et setup til en halv million, vil man sikkert heller ikke bruge Jem & Fix's det bedste, så vil man da godt have noget der passer til setuppet rent kvalitets/prismæssigt. Om kablet så overhovedet har en virkning, er en anden snak. Men at sige de er en flok spassere, det synes jeg sku ikke. De har jo ikke lavet de kabler til at folk skal have råd til dem. Kun få personer.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
| Forstår simpelthen ikke hvordan de kan lave det... |
|
|
Det er vel et spørgsmål om kvalitet... Tara Labs mener åbenbart at kablet kan bære prisen, de forventer ikke at enhver køber kablet.
Makrelsalat skrev:
Prøv dog at lave nogle gode kabler, som folk har råd til! 
|
|
|
Det gør Tara Labs - og mange andre - vel også, men derfor skal de vel ikke hindres i at søge efter det de mener er det helt perfekte, uanset omkostning? (Ja, jeg ved godt at materialeprisen slet ikke retfærdiggør prisen på kablet).
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
Hvis du har et anlæg til 1 mill og dette kabel giver dig de sidste 5-10 % er prisen jo ok at jeg ikke har råd til det og syntes det er extremt dyrt er så en anden sag.Kabelproducenten har nok ikke en ML 336,belles eller hvad ved jeg for øje da det blev konstrueret. |
|
|
Det er ret forkert - kabelproducenten har alt grej i tankerne når kablet bliver udviklet. Og naturligvis er det maksimalt udbytte der er missionen, uanset om det er ultra-highend eller "bare" en ML 336 eller lign.!
Men prisen er stadig interessant - der skal noget til for at yde prisen retfærdighed, og det er ikke lykkedes for andre at forsvare prisen, så mon Tara kan?
Pris er dog, som vi alle ved, en meget øm ting som virkelig sætter sindene i kog. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha det har da virket efter hensigten.Tara labs er blevet sat på verdenskortet igen.Deres marketingafdelling har nok fin tænkt lidt.
MVH
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
TARA Labs har her helt klart lavet et "statement-produkt" som de fleste andre producenter også har indenfor deres kategori. Der vil givetvis blive solgt ganske få af dem, men kablet vil sælge mange af de "billigere" modeller. Jeg husker dengang jeg arbejdede i HFK i week-enden. Dengang var Onkyo 919THX den fedeste SS-amp. Folk hørt den, så prisen og fandt så 90% af ydelsen i en produkt til den halve pris og købte det. Vi solgte mange 717'ere!
Det er marketing-stunt i det, men det er også et bevis på, at man mestrer kunsten at skabe det bedste af det bedste (efter ens eget hoved) og det er jo godt, at der er nogle der flytter grænserne for hvad der kan lade sig gøre.
Hvad ville normale biler være uden "forskning" i Formel 1?
At det så er en sindsyg pris, kan man vel kun grine af 
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Om kablet så overhovedet har en virkning, er en anden snak.
|
|
|
Det er jo netop det!
Og hvem siger at "*'et" var et "a"?
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu nok at kablet lyder godt.... og kan sagtens forstå det markedsførings og positioneringsmæssige aspekt i det.... det sjove er ... prøv at se på audiogon.com der ofte Zero kabler til salg....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal det være så dyrt??? Der er jo ingen mening i dette. Og slet ikke fra TaraLabs side, da de jo som bekendt er blevet knaldet af de amerikanske myndigheder, fordi deres fine dyre kabler "Made In U.S.A" i virkeligheden er billige kabler de køber i kina.
Det viser bare hvor latterlig denne branche og dens kunder til tider er. Hvis bare man sætter prisen høj nok på eks et kabel, så kan en hel flok "gyldne ører" straks høre hvor godt det er. Havde man i stedet købt præcis samme kabel og undladet at skrive "Made In U.S.A" på det (hvilket i øvrigt heller ikke er tilladt), og fortalt at kablet kunne købes til 100 kroner i kian, så ville de selv samme "gyldne ører" formentlig ikke kunne lide lyden... der er ikke grænser for hvad der ville være galt!
Hvorfor er der ikke flere, der af og til stopper op og tænker, om det vitterligt gavner lyden med alle disse fine tiltag. Det er meget muligt at noget rent materialemæssigt er finere og måske har bedre data, men det behøver ikke nødvendigvis at betyde, at lyden også har gavn af det. Der er en tendens til, at de etablerede High End mærker bare tonser afsted med nye fine løsninger der koster kassen. Alt skal forfines og se uhyggelig dyrt ud. Ingeniørerne arbejder på højtryk for at klare dette... Alt i mens synes det, at de glemmer at lytte til sagerne. Hvorfor mon... Fordi forbrugerne vil snydes, og det er jo ønsketænkning for producenterne.
Hvem ville nogensinde købe en Mark Levinson forstærker lavet af tyndt blik, med en vægt på under 10kg og en pris under 10.000,-?? Ingen. Heller ikke selvom den rent faktisk lød bedre end alle deres dyre modeller. Nej, forbrugerne er blevet vænnet til, at det skal se dyrt ud og være dyrt for at det kan spille godt.
Jeg tør også vædde med, at hvis eks TaraLabs tog et af sine mange bilige kina-kabelr, proppede den inden i en vandslange og fyldte op med et eller andet fyldstof, trak en flot silkestrømpe udenover, monterede vildt flotte stik og satte prisen til 10.000USD... så ville der være adskellige her på siden der ville udnævne det til noget af det bedste de havde hørt. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, verden vil bedrages. Kan kun give dig ret.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem ville nogensinde købe en Mark Levinson forstærker lavet af tyndt blik, med en vægt på under 10kg og en pris under 10.000,-?? Ingen. Heller ikke selvom den rent faktisk lød bedre end alle deres dyre modeller. Nej, forbrugerne er blevet vænnet til, at det skal se dyrt ud og være dyrt for at det kan spille godt.
Begynder du nu igen....gem din harme overfor ML til de tråde hvor det hører hjemme...hvis det hører hjemme nogen steder.
Fsv. Taralabs, så var alle AIR serie og derover vist lavet i USA, det var alle de billige udgave der blev lavet i Kina - men det er vel også lige meget - et Kina kabel kan sagtens lyde godt !
- og inden du har døbt os alle her på siden som folk der dømmer ud fra udseende - burde du så ikke overveje hvor velargumenteret du selv ofte optræder 
At kablet er sygt sygt dyrt er en helt anden snak, det bliver et kabel aldrig værd. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener det må være op til den enkelte. Alle opfatter ikke lyd på sammen måde og nogen er rigtig gode til, at høre små forskelle. Dette er absolut også en trænings sag samt det også kræver man lytter til live musik af og til.
Så mit råd er inden man begiver sig ud i økonomisk ruin at gøre følgende:
1. kig i spejlet og spørg dig selv er du en af de få, som bare kan høre disse små forskelle eller er du som os andre?
2. gå derefter ned i din lokale hifi bix og lyt med ørene og ikke hvad andre mener er godt. Måske syntes du ikke er er forskel om et kabel koster 29.95.- pr. meter eller 1295.- pr. meter.
DET ER KUN DIG SELV SOM KAN AFGØRE DETTE!
og så kan du jo glæde dig over hvis du havner i den lidt billigere ende, at der måske er lidt mere til gode højtalere. Jeg mener desuden det er her du får den største belønning/forskel i kr/øre.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|