Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lidt hjælp til Sanyo Z3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thelonely
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået en Z3er ind af døren og spekulerede på nogle forskellige ting.

1. Man får det bedste billede ved at bruge HDMI ikke? Der står ikke noget i manualen om at sætte sin computer til Z3eren ved hjælp af DVI-HDMI, men kan det lade sig gøre?

i hvilken rækkefølge kommer billedkvaliteten? HDMI er bedst og hvad er så de næste?

2. Jeg spekulerer lidt i om jeg skal vælge en HTPC eller en DVD afspiller. Det jeg søger er selvfølgelig først om fremmest det bedste billede, men ellers er det at kunne tænde for projektoren og så lettest som muligt komme frem til et billede(altså ligesom når man bare tænder for 1 knap når man vil se tv) jeg vil helst ikke skulle tænde for en masse forskellige ting, for bare lige hurtigt at se tv...

håber i forstår og kan hjælpe

kan man forresten sætte projektoren direkte til tvet? og hvad kræver det evt.? hvis man ikke kan, hvordan kan man så ved færrest tastetryk se tv på ens projektor?
Til top Vis thelonely's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thelonely

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

thelonely skrev:
Jeg har lige fået en Z3er ind af døren og spekulerede på nogle forskellige ting.
Tilykke med det

1. Man får det bedste billede ved at bruge HDMI ikke? Ja, det vil jeg mene Der står ikke noget i manualen om at sætte sin computer til Z3eren ved hjælp af DVI-HDMI, men kan det lade sig gøre?

Du skal bruge VGA indgangen.

i hvilken rækkefølge kommer billedkvaliteten? HDMI er bedst og hvad er så de næste?

HDMI, Component, S-Video, Composite

2. Jeg spekulerer lidt i om jeg skal vælge en HTPC eller en DVD afspiller. Det jeg søger er selvfølgelig først om fremmest det bedste billede, men ellers er det at kunne tænde for projektoren og så lettest som muligt komme frem til et billede(altså ligesom når man bare tænder for 1 knap når man vil se tv) jeg vil helst ikke skulle tænde for en masse forskellige ting, for bare lige hurtigt at se tv...

Køb en DVD afspiller med HDMI, F.eks en Sony, så en på tilbuds siden.

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=49

håber i forstår og kan hjælpe

kan man forresten sætte projektoren direkte til tvet? og hvad kræver det evt.? hvis man ikke kan, hvordan kan man så ved færrest tastetryk se tv på ens projektor?

Brug f.eks en VHS video som tuner, Tryk INPUT på projectoren for at vælge indgangs kilde.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

thelonely
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at man kan bruge VGA indgangen, men kan man ikke også sætte computeren til ved hjælp af DVI-HDMI foir at få et bedre billede? Hvor ligger VGA forresten på skalaen?

Kan man ved hjælp af en DVDafspiller se normalt tv på projektoren, ligesom med en gammeldags VHS? Eller hvordan ser man lettest normal TV på sin projektor?(skal jo bruges når der er fodboldkampe osv.)

Fordi hvis man køber en HTPC er det vel HDMI indgangen man skal bruge...

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Du kan og skal bruge DVI udgangen fra en PC for det bedste resultat. VGA er næst bedst efter DVI/HDMI.

Du kan kun bruge en DVD afspiller til at se TV med hvis det er en med tuner, altså en DVD optager. ellers kan du bruge en Video, en seperat tuner, en selector hvis du har TDC kabel TV eller en HTPC.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

thelonely
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan man hurtigst komme til at se normal tv, med en DVD optager/harddisk optager eller med en HTPC?

For med dvdoptageren er det vel bare 2 små tryk, men hvor hurtigt går det med HTPCen? er bare i tvivl om jeg skal investere i en HTPC eller en DVDoptager/harddisk optager...

Hvor hurtigt kan man komme frem til at se normal tv ved hjælp af en HTPC? f.eks. tager det jo ikke mere end 2 sek at tænde for sit normale tv, hvor hurtigt kan det ca gøres ved hjælp af HTPCen?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hvis det ene er et spørgsmål om hvad der er hurtigst og ikke alt det andet du kan bruge en HTPC eller DVD optager til, vil jeg nok sige at DVD optageren er hurtigst.

Selvfølge kan du jo bare lade din HTPC stå tændt så tager det jo ingen tid. De fleste lader den nok gå i standby. Den skal så vågne op herfra og det går da rimeligt hurtigt men ikke så hurtigt som en DVD optager der er tændt hele tiden.

Din projektor er det der tager længest tid om at starte op. Så jeg forstå ikke helt dit ønske om at det skal gå hurtigt. Jeg kan bedre forstå det hvis du er bekymret omkring bruger venligheden eller mangel på samme der er i at betjene en DVD optager kontra HTPC.

thelonely
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Det er mere fordi at dvdoptageren eller HTPCen også skal sættes på et normalt tv(ved f.eks. nyhederne, så man ikke skal bruge projektoren til sådan noget...)

Har også hørt noget om at på en HTPC tager et lang tid at skifte kanal.

Det er jo tydeligt at man kan flere ting på en HTPC, men det er bare om de ting man har vendet sig til med det normale tv er blevet for "svære". Jeg vil selvfølgelig ikke lade HTPCen stå tændt, så hvor lang tid tager det fra en standby til man kan se tv? og hvor meget strøm sluger standby?

Sætter man bare nogle højtalere til HTPCens lydkort eller bliver man nød til at investere i en forstærker før man kan få ordentlig lyd?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

På min HTPC kan jeg skifte kanaler langt hurtigere end jeg kan på mit LCD fernsyn eller selector. Men nu køre jeg ikke med Windows MCE så jeg ved ikke om den er langsom til at skifte kanal.

Min PC er 10 sek. om at starte op fra standby.

Hvis du køber nogel PC højttalere kan du bare slutte dem til din HTPC. Om du så kan nøjes med PC højttalere kommer så lidt an på hvad du mener med ordenlig lyd. Hvis du allerede har højttalere, kan du ikke bare slutte dem til en PC uden en forstærker (medmindre du køber en Zitech HTPC med indbyget forstærker).

Hvad gør du idag for at få lyd når du ser projektor?

Hvis du køber en HTPC med Windows MCE burde den daglige betjening være nem nok. Du slipper dog nok ikke helt for engang imellem at skulle pille lidt i windows.

Hvis du opretter en ny tråd under HTPC forumet for du nok nogen flere svar om brugervenlighed med en HTPC kontra DVD optager (jeg har ikke prøver at betjene en DVD optager, og der vel også forskel fra mærke til mærke).

thelonely
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Bruger du Welltonway eller Scaneo? Jeg regner med at bruge Welltonway da det ser bedre ud end MCE og lidt lettere for alle at betjene.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Welltonway eller Scaneo.

Jeg har prøvet en del andre frontends (ikke MCE) og har ikke fundet noget jeg synes er brugbart. Enten har de været ustabille eller manglet nogen af de efter min mening mest elementære funktioner. Den eneste jeg fandt der virkede godt og med de funktioner jeg som minimum vil have, havde så ikke dansk EGP.

Så jeg bruger pt enkelt stående applikationer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes