| Forfatter |
|
morten300 Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt mig at anskaffe mig 2 DALI concept 6 fronthøjtalere, 2 DALI concept 1 baghøjtalere, og den tilhørende DALI center-højtaler. Dertil en Karman/Kardon AVR 235 forstærker.
Nu kommer mit spørgsmål så (som vist er blevet spurgt om før herinde): hvilken subwoofer ville i anbefale dertil?
mit rum er ca 17 m² og anlæget skal primært bruges til film. og siden jeg er stor film-nørd vil jeg gerne have at film som f.eks. Ringenes Herre kan komme til at lyde, sådan som det er tænkt fra skaberens side (dvs. fantastisk lyd).
prisen må helst ikke overskride 4.200 kr. og må gerne være derunder. Har selv haft lidt kig på CERWIN-VEGA CLSC-15S subben
|
| Til top |
|
| |
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vile bestemt ikke investere i en Cerwin Vega subwoofer, da den lydmæssigt slet ikke passer til de øvrige komponenter. Dali Concept subben er ret billig og nok hvad jeg ville vælge til den pris. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
Tryk her for at se mit setup
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 24 December 2005 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Concept subben ser ud til at have mindre effekt men bedre kabinet men er kun en 12"....
Vega´en ser spændende ud og går desuden ned til 25hz som bare betyder endnu mere grum bas med 300w. Rms og ialt 450w. peak ser den ud til at kunne spille betydligt kraftigere med måske lidt mere styr over bassen.... men CV. bruger vist basport som jeg selv helst ser ikke er på en sub da bassen bliver upræcis....
Jeg ville nok også selv fortrække Concept subben......som stilmæssigt også passer til de øvrige højttaler som vil ses tydeligt i et 17kv.m. rum.....
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers kunne du også kigge på dba, jeg har hørt at en audio pro ace bass 2 skulle være ret god til prisen, og den ser også sej ud. den koster godt nok 5.5k, men den er god(har jeg hørt rigtig mange rygter om  ), den kan købes i tapeconnection.
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har selv Concept og har fået fat i en CV RL-28W. Det passer ok sammen. Subbens lyd er ikke så vigtigt, da den spiller i det dybe område, så valget er faktisk op til dig selv. Men nogle subs er bedre end andre. Jeg ville heller ikke vælge Dali´s sub., men kunne godt hoppe på en Ace Bass2 for den rykker virkelig. Andre sætter deres lid til B&W, SVS og andre meget dyrere sub´s.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Ace Bass 2, og du kan få langt bedre for pengene, for ca 4000kr som den koster i Sverige er det en ok sub, men dens største fejl er at den kun spiller ned til 33hz.
CLSC15 som du ser på kan spille temmelig højt, men ikke dybt, og er heller ikke den mest solide subwooferen du kan finde. Dog til prisen finder du ikke noget der er meget bedre.
Der findes desværre ikke nogen sub der passer din beskrivelse, og koster mindre enn 4200kr. SVS PB10 koster ca 5700 ferdig leveret, og er den billigste subben der opfylder dine krav. Den spiller dybt, og viktigst af alt, uforvrængt. Den vil garantert gå ned til 20hz uden behov for nogen romstøtte, og vil der kunne levere ca 94-95 uforvrængte db. Det er minimum 10db mere enn nogen anden sub i samme prisklasse.
Du finder tests af den her
http://www.lsound.no/index.php?side=arkiv&group=691& list=reviews
http://www.areadvd.de/hardware/svs_pb_10isd.shtml __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
morten300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også haft lidt kig på SWA12 subwooferen, hvordan er den?
Den der SVS PB10-ISD, hvordan er den egentlig? er den virkelig så god som man siger? det er jo alligevel næsten 6000 kr. (og utallige diskussioner med mine forældre om at købe ting helt fra Norge af!) der er et problem. så ville den virkelig være det værd? er der eventuelt et sted her i landet (gerne jylland) hvor man kan høre den?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en her på forumet fra NJ der nettop har købt en PB10.
For flere meninger omkring PB10 vil jeg anbefale www.avforum.no
Angående at købe den fra Norge er det meget smærtefrit da Lsound ivaretager betaling af told, og moms. Det er bare at bestille, og vente på at fragtmanden leverer den på døren.
PS! Den er så god, da jeg fik min PB10 var mine to foregående subs Ace Bass 2, og Kappa Sub. PB10en var så meget bedre at det nærmest kom som et chok. Dens eneste ulempe er størrelsen, men tok mig 3 dager at blive vant med, også tenkte jeg ikke mere over det. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
morten300 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
o.k, så regner jeg med at købe en PB10, men er det så bedre at købe concept 2 end concept 6, nu hvor jeg har bassen? jeg kan spare 200 kr. så det er ikke fordi concept 2 er billigere.
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige det her med om du skal vælge 2 eller 6éren er det jo kun din vurdering der tæller. Det er dine ører der kan høre forskellen på disse to. Men når du lytter vær opmærksom perspektivet og specielt mellemtone området. Det er jo her det meste af musikken ligger.
Personligt syntes jeg 2éren er meget mere åben og mere detaljeret end 6éren. Men du skla selv ned og tage en lytter med noget musik du kender. God tur __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får nok mere detaljeret lyd med Concept 2'eren, men mere punch fra Concept 6...
Jeg ved ikke hvordan de helt nøjagtig lyder, men du kan jo låne dem med hjem og så lave en AB-test! Se f.eks. Ringenes Herre hvor de angriber med Olifanterne med Concept 2/6 og så byt...
Det er jo DIT rum de skal spille i...  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle ønske at jeg kunne svare dig, det er det samme spørgsmålet der optager mig for tiden. Neste gang jeg køber højtalere vil jeg helt sikkert enten købe reolhøjtalere, eller noget ala SAs tynde modeller. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
morten300 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
o.k, tak for hjælpen.
Her er så et andet spørgsmål jeg håber i vil svare på: Hvad for en dvd er bedst:
Denon dvd-1920
Eller
Harman/Kardon dvd22
denon'en kan jeg få til 2200 kr. og H/K'en til 1900 kr.
Den skal bruges sammen med komponenterne nævnt ovenover (dvs. H/K 235, concept 6/2 og så videre) plus en Infocus 4805 på et 92" lærred.
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt sikkert mest til H/K. H/K passer jo til resten af grejet og fjernbetjeningen. Men begge produkter for en god medfart så det er jo op til dig.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |