| Forfatter |
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
jeg går og kigger efter et nyt anlæg hvor jeg ikke helt har besluttet mig for om jeg vil have dali ikon 6, eller b&w dm 603 s3 som ht. men jeg ved ikke helt hvilken forstærker jeg vil have, men syntes nad lyder godt. og kabler, ja det aner jeg intet om. vil det blive nødvendigt at købe en dyrer forstærker til dali´en eller kan jeg nøjes med det samme? og hvor meeget burde jeg investere i kabler? de skal bruges mest til musik, men også lidt til film dette element er dog ikke så vigtigt. budget helst ikke over 16-17k alt inklusivt, og absolut max. 20k. de kommer til at spille i et rum på 15-18kvm2. de kommer til at spille mest rock, men også meget pop og tekno. evt. hvilken sub ville passe hertil, den er ikke inkluderet i budgettet. hvis i skal vide mere så bare spørg
mvh. banz
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
uups det er ikon 6 der skal stå
EDIT: har rettet nu....
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du skal vælge DALI fremfor B&W skal jeg ikke kunne sige. Prøv at lytte til dem begge. Umiddelbart ser DALI IKON 6 på papiret ud til at være teknisk bedre med bånddiskant osv. Men det kan også være den spiller for "rent" til din rock-musik. Så tag en lytter.
NAD er et godt valg. Kig på C352. Har selv C320 og den har masser af power, og den er rigtig god til rock-musik, bunden er levende og man får en god rå lyd. Dog uden at have hørt C352 vil jeg sige at det er et godt valg til dig.
Hos HIFI-Klubben kan du sikkert få lov til at lytte til de 2 højtalere på NAD'en.
CD-afspiller kan jeg kun anbefale Marantz. De passer godt til NAD. Prøv evt. at kigge efter CD5001 OSE. Den ligger omkring 3000kr mener jeg. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak, men ville det ikke være bedre at købe en nad cd? jeg ville ikke få brug for en nad c372? er der nok bund til at en sub ikke er nødvendig? og tror du det er muligt at holde budgette på en 16-17k?
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD er meget strømstærk og jeg tror ikke det er nødvendigt for dig at gå op i en 372 med de højtalere du har kig på.
Om der er bund nok.. Min personlige holdning til stereo-lyd er at en sub ingen steder har at gøre her. Der kan komme for megen baslyd så det går ud over lydoplevelsen. Dog tror jeg heller ikke du vil mangle en sub, det når du først lytter til højtalerne. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. budgettet så tror jeg godt det kan lade sig gøre. Det bliver 15500kr for forstærker (C352), cd-afspiller (C542), DALI IKON 6 + kabler til ca. 1000kr alt efter hvor langt højtalerkabel du har brug for.
Af signalkabel kan jeg anbefale QED Qunex og Tara Labs Prism. Har selv begge og det er gode kabler. Bruger Tara Labs mellem cd og amp. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Et musikalsk lille anlæg kunne være Rega Brio forstærker (4.000,-) - Rega Apollo CD (6.500,-) - 2 stk. Dali Ikon 6 (8.000,-) - et stk Tara Labs Axiom phonokabel 0,6m (1.500,-) - et sæt højttalerkabel Tara Labs Helix6 (2.500,-) i alt kr. 22.500,- øhhh lidt over... men det spiller...
Jeg er selv meget overrasket over hvor god Rega Brio er, jeg har haft den på besøg her hvor den uden problemer spillede mine Dali Helicon 400 op... jeg blev så glad for den, at jeg har besluttet at jeg selv vil have en (som reserve) når min Holfi Pre NB1 S.E. går fra for at få nye batterier....
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker mange gange igen
jeg holder meget af nad´s varme lyd, lyder rega lige sådan? og skal jeg virkelig bruge 6.5k på en cd?!!! det er bare det at når jeg tjener ca. 30 i timen (på nuværende tidspunkt) så er jeg lidt øm over at bruge så mange penge. men hvis jeg nu ville købe lidt hen af vejen hvad skulle jeg så købe først? ny forstærker eller højtalere..osv. du kan kigge i min profil hvad jeg har, hvis det ikke er nok kan jeg godt give modelnr. så bare sig til. og det med kablerne også er det virkeligt nødvendigt, jeg skal kun bruge en nok ca. 2-2.5 m til her ht. og jan tror du ikke sagtens den nad kan spille dem op. for alt hvad jeg køber vil jeg nemlig helst først have hørt, hvis jeg nu køber det og syntes det lyder forfærdeligt sammen. og jeg vil da gerne bruge de penge på kablerne, men kunne man ikke først købe nogle billige og så når man får råd købe nogle gode kvalitets kabler?
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke REGA og ved ikke hvordan det lyder.
Jeg synes ikke du skal købe en cd-afspiller til 6500kr nu. Hellere købe en billigere du kan være tilfreds med, og så opgradere senere når du tjener lidt flere penge 
Det er muligt at REGA vil nyde godt at kabler til over 3000kr, meeeen, til en NAD kan mindre vidst gøre det Prøv at kigge på noget Tara Labs Prism 300 signalkabel (400kr) og Tara Labs Omni2 eller DALI Silver Wave højtalerkabel (begge 150kr pr meter) __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Banz...
Rega og Nad kan efter min mening ikke lige sammenlignes... Rega er efter min mening meget bedre... Jeg har selv i dag bestilt en Rega Mira 3 int. forstærker som jeg vil skiftes lidt med.. Min Holfi Pre NB1 S.E. skal en tur på værksted, og i mens skal jeg så spille på Rega Mira 3...
Men tilbage til dit ' nye anlæg ' - selvfølgelig kan du godt købe billigere kabler og billigere Rega... men hvis vi nu tar' udgangspunkt i mit tidligere forslag og gør det lidt billigere... Rega Brio bliver ikke nem at få brugt, så det er stadig 4.000,- ligeledes Dali Ikon 6 er jo en helt ny højttaler, så det er stadig 8.000,- men CD-afspilleren kan gøres billigere, du kan vælge den gamle model Rega Planet 2000, som HiFi-Klubben sælger for 5.000,- (før 6.500,-) eller du kan købe en brugt for måske 4.000,-... med hensyn til kablerne så kan det selvfølgelig også gøres billigere.. et højttalerkabel kunne så være Dali Blue Wave til 79,- pr. meter - phonokablet kunne være QED Qunex 4S til 600,- som er ret godt til prisen... ialt kr. ca.... 17.000,-
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen...
Skulle måske lige nævne, at jeg har hørt ovennævnte kombi i HiFi-Klubben Brio/Planet/Ikon 6 og det spiller fremragende... ...
Mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok mange tak, jeg har hørt at qed har en ret lys tone passer det? kan godt lide en varm klang så som tara labs. du siger rega kasn høres i hifiklubben, men det er da ikke på derses hje,,eside er det? jeg vil tage ind og høre det når jeg for tid/min mor får tid . mange tak for svarene i må meget gerne komme med et link til noget brugt rega eller andet der kunne passe ind i anlægget
mvh. banz
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunsten er jo lidt at have et anlæg man er tilfreds med, og så have et relativt neutralt kabel. Ved godt at det er der skattekisten er begravet for enden af regnbuen. Men kan kun tilslutte mig rådene omkring Rega.
MEN; bare du er klar over at de har en dejlig varm klang, på bekostning af at de måske ikke er verdens mest detaljerede setup. Har selv en oldgammel Rega Planet CD afspiller som jeg virkeligt er glad for, vil aldrig sælge min gamle trofaste ven efter en helt ny laser, så den er på aftægt hos en gammel ven der er god ved den.
Jeg startede med at bruge QED fremfor de tynde plastiklakridsbånd, og ja de er i mine ører lidt hvislende. Så måske du skulle prøve dig lidt frem.
Jeg tror at du vil blive glad for den løsning, men husk at det er kun DINE ører der gælder. Om det er godt, skidt eller rent ad grisene til uanset hvad vi siger. Men som sagt, Mr. Jan har fat i noget, synes jeg. Personligt ville jeg nok matche B&W med Rega, men brug dine ører de lyver aldrig. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, tak. det var meningen jeg skulle ind i hifiklubben imorgen, men det bliver måske ikke til noget. jeg skriver lige tilbage når jeg har hørt det.
mvh. banz
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
i må meget gerne blive ved med at skrive, ville bare gøre opmærksom på jeg endnu ikke har hørt det hele. har fået et tilbud her er et link http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=visbranche&id=3 er det noget godt noget, det ligger højt i prisen til mit budget ville det hjælpe noget?
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 30 December 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Andersnt Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 30 December 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for, at være på tværs. Har du prøvet og gå over til TC og lytte på DLS R55 eller R66 i stedet for Dali'erne?? Syntes i hvertfald at der er mere liv i R55, specielt hvis du gerne vil høre rock! Et godt alternatv til NAD ville så også være Marantz, syntes de minder meget om hinanden lydmæssigt!
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, jeg har idag lige været inde i hifiklubben og høre ikon 6, jeg kunne umiddelbart bedre lide dm 603, men jeg havde ikke ret lang tid derinde. hvis der er nogen der har et link til nogle 604 eller 603 der er til salg må i meget gerne henvende jeg til mig! syntes bare jeg havde set at nogen havde et sæt sorte 604 s3 til salg, han boede vidst nok i århus. hvis der er nogen der ved hvem der er, eller som sagt kunne give mig et link til announcen bedes de meget gerne give det til mig! da det lige er hvad jeg står og kunne tænke mig. ja jeg ville bare blive så glad hvis i havde et link da jeg ikke selv kan finde dem. ellers så står jeg også lidt og tænker over at købe dm 604 s3 og den der nad på 2x150 watt, spiller det bedre? syntes i
|
| Til top |
|
| |