| Forfatter |
|
webstalker Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Mine Dali Evidence 470SE drives idag af en Denon 1804 surround receiver... Jeg tror at både højttalerne og jeg selv vil ha' glæde af en ny forstærker  Jeg skifter ved samme lejlighed til stereo, da de bliver brugt til musik det meste af tiden - og fordi konen ikke er så vild med alt for mange højttalere i stuen. Jeg har kigget på bl.a. Holfi Integra 8S (så hifiklubben havde en på deres oprydningssalg) og Thule IA150B (brugt). Jeg er altså villig til at se på de brugte - mest af hensyn til pengepungen  Er der andre åbenlyse kandidater jeg bør se på? Og er der kommentarer iøvrigt til kombinationen ad de 2 ovenstående med dali højttalerne?
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne se efter en brugt NAD S-300. Jeg er i hvert fald rigtig glad for min, og har efterhånden haft den i lang tid. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en Classic No 6.6 har selv en stående til et sæt Dali 850, og den spiller bare skide godt!
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Hvad er dit budget og skal du bruge RIAA... Hvis du ikke allerede har fået fat i en Holfi forstærker, så er du for sent ude, de er vist alle væk, desværre...
nogle kandidater kunne være Thule IA75B til kr. 7.500,- (uden RIAA) - REGA Mira 3 til kr. 7.500,- (incl. RIAA), den har jeg selv som reserve/lege forstærker... eller noget helt andet Sugden A21AL til kr. 10.000,- (uden RIAA) - Sugden A21AI til kr. 12.000,- (incl. RIAA)
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.....
jeg bryder mig ikke specielt meget om evdence kombineret med thule, kender en der har evidence 870 og et godt thule anlæg. edr er næsten ingen bund, men ja det spiller detaljeret det er bare ikke den slags lyd som JEG bryder mig om, men måske er det lige det rigtige for dig.
jeg syntes bare ikke om den kombination.
|
| Til top |
|
| |
webstalker Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for input  Jeg har imellemtiden gjort noget helt andet - jeg har købt en Atoll In100. Den er jeg rigtig glad for - jeg synes den spiller både detaljeret og med god bund. En meget 'ren' lyd. Så vidt jeg kan læse mig til skulle den osse være en smule 'varmere' i klangen end eks. Thule. I øjeblikket er jeg rigtig godt tilfreds med lyden i mit anlæg! Så må vi se hvor længe det holder
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej webstalker...
Den skal du nok blive glad for... tillykke med den... personligt kender jeg den ikke, men der er mange her som er helt vilde med Atoll, og de kan vel ikke alle ta' fejl....
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad så med den atoll, er det ikke noget fransk noget? men hvordan spiller den? er den meget var, eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
webstalker Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa - tror ikke jeg kan beskrive det meget bedre end ovenfor (har jo heller ikke haft den ret længe endnu). Jeg synes bestemt ikke den er kold i lyden - men den er heller ikke sådan rigtig varm...Vel nærmest en mellemting (som jo så falder meget fint i min smag). Vi kan måske kalde den lunken  Og jo den er fransk - men det kan man jo bare skynde sig at glemme når man hører den
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er da ikke noget galt med at den er fransk  men jeg syntes ny selv det ser ud til at være nogle ret fede forstærkere de laver.  hvad har du givet ialt for dit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
webstalker Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro at det har kostet ca. 25K (altså forstærker,cd-afspiller,højttalere og lidt kabler). Der kommer da nok osse en dag hvor det skal opgraderes igen - men indtil videre har jeg lovet konen ikke at snakke mere om forstærkere
|
| Til top |
|
| |