Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha RXV 2400 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luxurt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal til at købe en afløser til min gamle Luxman LV105u (rør+mosfet  men desværre kun stereo ) og til KT messen fik jeg set Yamaha's nye RXV 2400.

Jeg håber at denne receiver kan give mig bedre stereo lyd + surround pga. dens "direct stereo" mulighed se http://www.audioholics.com/FAQs/YamahaRXV-2400.html

Hvad siger I ? Er der nogle som har hørt den i stereo eller kender en anden receiver der også spiller godt i stereo ?

Jeg har set på Rotel RSX 1055 og Thule AV100, men de koster begge over 15000 kr. , så....

PS: Jeg har audiovector M3 højtalere og Jamo concert D8 center.

Til top Vis luxurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luxurt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Fordi der står direct stereo eller whatever er det da bestemt ikke ensbetydende med at den skulle kunne spille bedre end din gamle forstærker! Alle de fancy udtryk snyder mange folk!

Den er sikkert god - Yamaha plejer ikke at fejle noget i de større modeller, men det eneste sikre er vel at låne den med hjem og prøve den - at spørge herinde er farligt, for det er ikke vores meninger der tæller til syvende og sidst!

Umiddelbart vil jeg dog mene at Harman/Kardons større modeller spiller bedre i stereo - surround er der ingen grund til at pege fingre af! AVR-7500 eller AVR-8500 der iøvrigt kan fåes til 12500 kr. hos Audiosound.dk er bedre bud, men det er svært for hvad er dit budget?

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Til rigtig god stereo og fin surround skulle Marantz sr7300 være et af de bedste køb i denne prisklasse. Koster ca. 7500. Yamaha rxv2400 koster vel ca 8800,-?

Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly

luxurt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Så tager jeg nok op til TC i århus for at høre på nogle af dem. Marantz SR-7300 var også TC's forslag. Men jeg tror ikke at de har den på lager længere.

Mit budget er stort noget til at jeg kan købe en Rotel RSX 1055 eller en Harman/Kardons AVR-8500, men jeg vil bare lige være sikker på at jeg virkelig får noget der er bedre for de extra 8000 kr.

Jeg bor ellers i Odense hvor KT-radio ligger, men jeg er godt træt af de ikke længere lader folk tage udstyr med hjemme for at høre på det, så havde jeg nok købt en for langt tid siden hos dem. Men de har eller ikke thule's AV100, Rotel's RSX 1055 eller Yamaha's RXV 2400. Og de har kun de gamle Pioneer 1011 & 2011 + Harman/Kardon AVR-7500, Rotel's RSX 972 og Arcam AVR-200. Men de har en Primare SPA-20 til 25000 kr.

Møffe
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Rotel og Marantz er ellers kendt for at værdsætte stereo højere end surround, og sidst nævnte er de heller ikke dårligt til.

Jeg ville nu også lige lægge et øre til NAD T752 eller større. Her får du i hvert fald stereo for pengene. Du har jo Hifi-Klubben i Odense, og de har da 8 dages retur ret. Det siger de da!!

Til top Vis Møffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed for det, så prøv at lave en a/b test med hhv. h/k AVR7500 og h/k AVR8500. Der er en VERDEN til forskel på stereolyden....

Jeg mener at h/k AVR8500 hører til blandt de absolut bedste surround receivere på markedet - og så spiller den rigtigt flot og detaljeret/åbent i stereo, men en fantastisk ro i lydbilledet som jeg ikke har hørt fra andre surround forstærkere.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej Luxurt !

Fik du nogensinde handlet ??

Vil da godt lige høre din mening hvis du fik købt Yamaha 2400 ??

/Jørgen
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

luxurt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Nej Jeg har ikke fået taget mig sammen endnu

Men jeg havde en Marantz SR-8200 med hjem, og den var ikke god nok i stereo, så jeg har afleveret den igen, og nu kikker jeg på Yahama RXV-1400, da dens forforstærker delen er næsten ens med RXV-2400, og så vil jeg bruge den til surround og min gamle forstærker til stereo.

prøv at læse denne test http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/YamahaR XV-2400Receiver-p1.html

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Tak for linket luxurt, ser ellers ud til at det er ok grej med den 2400.

Passer mig fint, da jeg lige har bestilt en

/Jørgen

Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

luxurt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Herligt ! Du må endelig komme med et mini review

Hvor købte du den henne ? hos TC ?

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Næh, fik et godt tilbud - og en kanon service ved KT i Odense.

Regner med den dumper ind af døren, enten imorgen eller torsdag
Måske skulle man holde fri fredag ?!?

Jeg skal nok lave et minireview til de interesserede.....

/Jørgen

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hvad skulle du give for Yami'en?
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Hvad skulle du give for Yami'en?

7000,- rent.
Ifølge mine undersøgelser ca. 500,- dyrere end tysk pris, men med den service osv. kan det nok ikke svare sig at spare de 500 kroner. TC skulle også have 7000,- men da servicen var bedre i Odense, fik de den altså.

Luxurt - du siger i et af dine indlæg, at du ikke kan få lov at låne grej med hjem og høre det der - det gør jeg da ??
8 dages fuld returret, men hvis jeg ikke kunne nå det, kunne jeg bare ringe, så fandt vi ud af det.

Anyways, jeg syntes jeg fik en god service, og lur mig, om det ikke bliver tidligt jul i år!

/Jørgen

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil overveje at købe min næste A/V forstærker herhjemme, hvis prisforskellen fra tyskland er 500-1000 Kr.

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Glædelig Jul !

Med 500,- i forskel kan det, som jeg skriver, nok ikke svare sig at hente produktet i udlandet, men ved 1000,- nærmer vi os grænsen, syntes jeg. Så går der omkring 150-200 kr. fra til porto, så det er stadigvæk en fin besparelse.

Og yes, den dumpede ind af døren i går formiddags, så det var bare endnu et plus til servicen ved KT.

Ikke nok med at jeg har fået ny receiver, det lyder også som om jeg har fået nye højtalere. Der er klart mere styring af den enkelte højtaler end på den gamle forstærker, bassen er mere stram, mellemtonen mere præcis og diskanten går aldrig over og bliver skinger.

Tag 'aldrig' med et gran salt, da den jo først har spillet fra igår men jeg skal nok vende tilbage, evt. i en ny tråd men mere info.

/Jørgen

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hej gulkings.

Jeg glæder mig til din kommende beskrivelse af Yami'en. Hvad mærke/model er din højtalere?

Mvh,

Keyvan E.

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Oh, den var straks værre. Jeg har pt. et par gamle JBL TLX70, som jeg fik billigt engang. De spiller faktisk ok, men selvfølgelig er f.eks. Dynaudio osv. bedre.

Da jeg så besøgte KT i Odense, fik jeg et godt tilbud på noget nyt JBL, men jeg har besluttet mig for at ville lytte til nogle andre modeller/mærker først.

I mellemtiden var der en her på hifi4all der havde nogle højtalere til salg, men dem sprang jeg jo fra da jeg fik et tilbud ved KT!!!

Så nu ligger det fast, at jeg først vil rundt og høre nogle flere modeller først. Har kigget lidt på Audiovector System 5, men ved ikke lige hvor jeg kan høre dem.

Any ideas, gerne i sydjylland ??

/Jørgen

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at lytte til SA1280 sammen med RXV2400 og efter min mening spiller de godt sammen. Du kan også prøve SA1550 eller SA1750, de to sidst nævnte har jeg ikke prøvet med Yami'en.

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Jeg har prøvet at lytte til SA1280 sammen med RXV2400 og efter min mening spiller de godt sammen. Du kan også prøve SA1550 eller SA1750, de to sidst nævnte har jeg ikke prøvet med Yami'en.

Er Århus det nærmeste sted at lytte til SA på en RXV2400 ? Ellers må jeg bede KT om at lave en opstilling med RXV2400 og SA/Audiovector/Dynaudio

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Mange expert forretninger forhandler SA, men det er ikke sikkert de har RXV2400. Du kan evt. tage din egen forstærker med.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes