| Sendt: 29 December 2005 kl. 04:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fulgt med her på dette forum i lang tid, så det er vel på tide at jeg kommer med mit første (sidste?) indlæg.  Sagen er den at jeg at jeg inden længe bliver den (forhåbentlig) lykkelige ejer af et styks Thorens TD150MkII med den dertil hørende arm TP13a (Der (Die?, Das?) Kugel-Arm!). Flot eller hvad!? Jeg har planer om på et senere tidspunkt at udskifte armen ( SME 3009 i en eller anden forklædning) men indtil videre beholder jeg "kuglen". Det skulle så vidt jeg kan forstå også være en udmærket arm. Nu går jeg og lurer på en pick-up ( MM) i nabolaget af de 1000kr. Mit problem er bare at jeg ikke kan finde ud af hvad tonearmens effektive masse er. Jeg har ledt på alle de gode hjemmesider om vintage-Thorens udstyr men desværre forgæves (snøft!).  Så hvis der er nogen der skulle sidde inde med denne viden, vil jeg da meget gerne høre... Hvordan vil i (hvis der er nogen) der har personligt kendskab til denne spille (evt. TD125 eller TD160) karaktisere dens klangbalance? Tilbagelænet? Fremme i skoene? Eller... Ellers nogle pick-up forslag? Jeg har selv overvejet følgende modeller: Audio Technica AT440MLOrtofon OM 20/30 SuperShure M97xEAndre Ortofon modeller... Ud over at pick-uppen lyder godt sætter jeg også pris på gode sporingsegenskaber.  Nå men nu vil jeg drømme videre om mit Thorens projekt.............
|