Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
Sendt: 29 December 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
Kan jeg placere en z4 på en hylde ca 20cm fra loftet. Vil gerne undgå loftbeslag.
Vil billedet ramme loftet eller kan lensshift klare det?
Og går det ud over kvaliteten når man lensshifter? Hvor meget?
Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
Sendt: 29 December 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
Du kan lensshifte en halv lærreds højde under eller over projektoren. Der vil være en teoretisk forringelse hvis du lensshifter maksimalt. På min Z1 havde jeg lensshift til maks og keystone, jeg kunne ingen forringelse se (det kunne de heller ikke på projector centralen ved SD materiale). På min Z3 har jeg lensshift på ca. 1/4 lærreds højde og der er ingen synlig forringelse.
Sendt: 29 December 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
tak for svarene.
Lærredet vil være ca 190 bredt og hænge ca en halv eller hel meter fra loftet.
Så det er altså ligemeget om projektoren ikke vender på hovedet når den er tæt på loftet?
Er det forresten muligt at finde et dmi-hdmi kabel på 10-15 meter som ikke koster 1000kr.?
Sendt: 29 December 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
dalle skrev:
tak for svarene.
Lærredet vil være ca 190 bredt og hænge ca en halv eller hel meter fra loftet.
Så det er altså ligemeget om projektoren ikke vender på hovedet når den er tæt på loftet?
Ja
dalle skrev:
Er det forresten muligt at finde et dmi-hdmi kabel på 10-15 meter som ikke koster 1000kr.?
av-connection har et 10m. til 449,-, noname kan fåes til ca. 2-300 på ebay.
Sendt: 29 December 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
problemet er at jeg ved nærmere eftertanke nok skal bruge et på 15m.
Kan du anbefale det billigste på 15m som også har en kvalitet så der
ikke bliver clipping?
Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
Sendt: 29 December 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
dalle skrev:
Kan jeg placere en z4 på en hylde ca 20cm fra loftet. Vil gerne undgå loftbeslag. Vil billedet ramme loftet eller kan lensshift klare det? Og går det ud over kvaliteten når man lensshifter? Hvor meget?
Sendt: 29 December 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
15 meter er meget langt for et DVI-HDMI kabel. DVI standarden siger kun 5 meter. Jeg bruger selv et 10 meter uden problemmer, men andre har haft problemmer med 10 meter. Så 15 meter i et billigt kabel er nok en chance at tage.
Evt. kan du købe et HDMI-HDMI kabel også en DVI-HDMI adapter. Det er dog kun lidt billigere end et DVI-HDMI kabel, men hvis du køber hos av-connection er han flink til at tage tilbage hvis det ikke virker. Jeg bruger selv et HDMI/HDMI med en adapter. Kablet er fra av-connection men adapteren er en billig noname fra ebay.
Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
Sendt: 30 December 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
Jeg har købt et noname 15 meter HDMI kabel fra AV-connection og det skulle eftersigende være identisk med Profigolds dyre kabler - det virker også til at være i god kvalitet.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum