| Forfatter |
|
ozzy24 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 31 December 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg var i et bygge marked den anden dag for at kigge lidt på glasvæv/ glasfilt til at tapesere med . der så jeg , at man kan få glasfilt der er 3mm tykt. det kostede godt nok en halv arm, men kom til at tænke på om det ikke kunne hjælpe lidt mod reflektioner fra en væg. vægen vil jo få en lidt blødere overflade en almindeligt tapet der ikke er ret tykt.
er der nogen der har forsket i det eller noget lignende ???????? __________________ mit grej
højt=hjemmebyg (jbl og TAD enheder)
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |
ozzy24 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm slet ikke nogen der ved noget om det 3mm glasfilt vil have en dæmpende effect på min stue ?
__________________ mit grej
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Oz
1. hvorfor vil du dæmpe?
2. hvis du VIL dæmpe, arbsorberer rigtige (lærreds-) malerier bedre i mellemtoneområdet. Og glasvævet vil næppe have nogen effekt under 2kHz, og det er nok der, du ønsker effekt, ikke?
3. Prøv først at hænge tæpper op, og hør hvordan det ændrer efterklangstiden. Hvis der er gevinst, så overvej nogen (evt. hjemmelavede) tube traps (eller et par polstrede sofaer - bedre!)
4. det glasvæv ser sikkert ud som **** og nedsætter scoremulighederne. Når det så oven i købet er dyrt, og næppe virker, er sagen klar!
|
| Til top |
|
| |
ozzy24 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil dæmpe lidt på grund af jeg har en meget hård akustik lidt ekko agtigt. og det glasfilt er faktisk ret pænt helt glat overflade.
det var egentlig bare en ide jeg lige fik, da jeg så det. og da min kone ikke er ret vild med hverken gulvtæppe eller stofmøbler tænkte jeg at det måske kunne afhjælpe mit problem. så ville jeg somend bare lige høre hvad i sagde til den ide eller om der evt. var nogen der havde prøvet det . __________________ mit grej
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv samme problem i min stue. Og jeg gider ikke klunkestil, så jeg lider med lang efterklangstid
|
| Til top |
|
| |
ozzy24 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
klunkestil*gg*
er lidt spændt på om det virker det filt . tror jeg prøver det . det vil jo gøre at det ikke er så hårde overflader på mine vægge. og skal hen og lave nyt loft i stuen da jeg er ved at ligge et værelse til den. så de profil brædder der er nu kommer ned også et gibs loft op . derefter skal jeg have noget nyt tæppe halløj og nogle flere billeder , så skal det sgu hjælpe på problemerne. __________________ mit grej
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin Colloms skrev engang om, hvordan han satte absorberende materiale op BAG sine CD-reoler, og det hjalp...alle hjørner skal vendes.
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er det produkt som hedder "Problemløseren", så er det jo et fine produkt til dårlige vægge. DU skal dog tænke på, at når du limer det op, grunder et pat gange og maler togangeovenpå det for at få en pæn færdig væg. Ja så er der jo nok ikke så meget blødhed over det mere. Maling mm "suges" jo ind i filten, så umiddelbart tror jeg ikke dert er en god idé. 15 stuebirke nogle tykke tæpper og nogle gode møbler kommer du nok længere med :-) Husk at vande planterne..... så jorden holder sig blød.
|
| Til top |
|
| |
ozzy24 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved heller ikke om det hjælper , men når jeg nu afligevel skal tapesere kan jeg ligeså godt prøve det . selvfølgelig vil filten suge maling til sig , men den vil nok stadig være lidt blødere end en beton væg med almindeligt tapet. men nu må vi se er ved at forske i , at få betrukket mine kun 1 år gamle læder sofaer om , med alkatar istedet. har en kammirat der er saddelmager, så det bliver ikke den vilde udskrivning. det vil forhåbentlig hjælpe en del på mit problem.
__________________ mit grej
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |