Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 07:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Dårligt billede ved brug af S-video kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Nå drenge, skal vi ikke starte året op med at få den her nød knækket...???

Et af de sidste store problemer jeg har tilbage på min media maskine er billede kvaliteten ved brug af S-video kabel.

Min sat-box er en Nokia 220s MediaMaster. På den er der 2 scart-stik. I den øverste har jeg sat en scart-omformer med stik ud til Composite, S-video og 2 Phono-stik. Som det er nu bruger jeg Composite stikket op til mit TV-kort.... og det er jo ikke det bedste billede. Bruger jeg S-video stikket får jeg et meget ringere billede, nærmeste en slags flimmer. Der er farver på og kan også læse teksten. Har prøvet at køre direkte fra sat-boksen til TV`et (som er et TFT SONY KLV40), det er præcist det samme ringe billede. Så det må være fra Sat-boksen den er gal med.

Ved brug af Composite kabel bliver de røde farver meget gnidret, derfor jeg gerne vil over på S-video.

Nogle af jeg der har en løsning på mit problem, høre jeg gerne fra jer

Godt Nytår

Til top Vis Popsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popsi

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke regne med et godt billede, for det første er det et analog tv kort, dernæst er kvaliteten i composite og svhs ikke særlig imponerende, og tilslut, vil et dårligt signal se endnu dårligere ud på en lcd skærm.

Jeg har gået så vidt at jeg har et DVB-S kort med CA modul i min HTPC, billedet er mindst hvis ikke bedre end billedet fra min sat box.

Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

@ POPSI

Tjek din VMR9 rendering, dine instillinger i MCE herunder selv hvad dit standard output er sat til (S-video/DVI/4:3 osv).... Og endeligt skal du helst køre 720x576 i 50hz til dit fjernsyn (i VMR9) Denne opløsning skal du selv tilføje er der ikke som standard.......De fleste ender med at køre outputtet i kvasi PAL scaleret og med NTSC refreshrates(60hz) hvilket resulterer i et helt igennem elendigt billede.

Selv har jeg på mit tv out put sat det til PAL/B 720x576 i 50hz. Granted, jeg ved jeg skalerer men denne opløsning har den rette 4:3 aspectratio (og skaleringen er ikke så stor som ved 1024x768). Desuden gør det at kan jeg zoome i 3 opløsninger inde i MCE i så god kvalitet som nu s-video tillader det.(reelt skifter den imellem tre opløsninger på gfx kortet)

Derudover bør du glemme alt om NVIDIA's Decoder indstillinger i MCE. Jeg (og ikke mindst andre)har fundet ud af at det bedste er at indstille sit TV kort's encoder settings med Hauppauge Tweak Tool hvis dette er kortet du er ejer af.(eller er du sh*t outta luck)

Ydermere har jeg erfaret at på mit system kan man fint justere skarpheden osv via instillinger på desktop(color correction) for eksempelvis skærm nr 2(TVOUT) Lyder lidt "crude" men det virker faktisk.....Husk desuden at skrue næsten helt ned for det Flicker filter der kan indstilles på TVOUT.

Jeg siger dig jeg har brugt timevis på at finde nogle fornuftige instillinger og uafhængige kilder mener at min billedekvalitet er fornuftig( Herunder bla min kammerat som arbejder prof med video)

Når alt dette er sagt så mener jeg at svideo langt fra er optimalt, men vi kan jo ikke alle have råd til en samsung 40" LCD og køre HD content;-)

Det kræver meget tweaking.....Good luck!

mvh Anders 

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej.

Patriarken: hvilket hauppauge tweaktool? Har pvr500, så måske noget for mig?

pft. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Ja se Patriarken, det fattede jeg så nada af.....

Kan godt finde noget der hedder VMR9, men så stopper det ligesom også der for mig.

Måske det ville hjælpe hvis nu jeg siger at jeg bruger AVermedia a169 TV kort og Radeon x300 grafikkort. Bruger Nvidia decoder.

Ville de oplysninger hjælpe for de indstillinger jeg skal foretage mig?

Hvis du nu besvare mit indlæg, må du gerne gøre det i et sprog jeg forstår

Peter

Til top Vis Popsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popsi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes