Sendt: 03 Januar 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ POPSI
Tjek din VMR9 rendering, dine instillinger i MCE herunder selv hvad dit standard output er sat til (S-video/DVI/4:3 osv).... Og endeligt skal du helst køre 720x576 i 50hz til dit fjernsyn (i VMR9) Denne opløsning skal du selv tilføje er der ikke som standard.......De fleste ender med at køre outputtet i kvasi PAL scaleret og med NTSC refreshrates(60hz) hvilket resulterer i et helt igennem elendigt billede.
Selv har jeg på mit tv out put sat det til PAL/B 720x576 i 50hz. Granted, jeg ved jeg skalerer men denne opløsning har den rette 4:3 aspectratio (og skaleringen er ikke så stor som ved 1024x768). Desuden gør det at kan jeg zoome i 3 opløsninger inde i MCE i så god kvalitet som nu s-video tillader det.(reelt skifter den imellem tre opløsninger på gfx kortet)
Derudover bør du glemme alt om NVIDIA's Decoder indstillinger i MCE. Jeg (og ikke mindst andre)har fundet ud af at det bedste er at indstille sit TV kort's encoder settings med Hauppauge Tweak Tool hvis dette er kortet du er ejer af.(eller er du sh*t outta luck)
Ydermere har jeg erfaret at på mit system kan man fint justere skarpheden osv via instillinger på desktop(color correction) for eksempelvis skærm nr 2(TVOUT) Lyder lidt "crude" men det virker faktisk.....Husk desuden at skrue næsten helt ned for det Flicker filter der kan indstilles på TVOUT.
Jeg siger dig jeg har brugt timevis på at finde nogle fornuftige instillinger og uafhængige kilder mener at min billedekvalitet er fornuftig( Herunder bla min kammerat som arbejder prof med video)
Når alt dette er sagt så mener jeg at svideo langt fra er optimalt, men vi kan jo ikke alle have råd til en samsung 40" LCD og køre HD content;-)
Det kræver meget tweaking.....Good luck!
mvh Anders
|