Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HDMI format (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenneth1605
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej.

Min første tråd i dette forum!

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et Pioneer 436XDE plasma TV, og må sige at det på alle måder er et fantastisk TV.

Jeg har tilsluttet min JVC DR-MH300 HDD-recorder via HDMI til plasma-TV'ets input 4 (HDMI), og det er her mine problemer opstår.

Når jeg isætter en DVD-skive og afspiller den via HDMI udgangen begynder TV'et at skifte mellem billed med sne og billed med sort skærm samtidigt med at lyden kører i baggrunden - herefter går der op til 1 minut før billedet kommer frem, det er som om den søger efter et signal??? Hvad kan der være galt?

Kan det være opskaleringen den er gal med? Jeg har prøvet at sætte HDMI til auto, 576p, 576i og 720p - og ligemeget hjælper det.

Endvidere har jeg et spørgsmål angående 436XDE: Hvordan kan det være at ved afspilning på 720p, at TV'ets info viser 750p - og ved afspilning på 576p viser TV'et 625p??

Venlig hilsen

Kenneth

Til top Vis kenneth1605's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth1605

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

kenneth1605 skrev:

Hej.

Min første tråd i dette forum!

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et Pioneer 436XDE plasma TV, og må sige at det på alle måder er et fantastisk TV.

Jeg har tilsluttet min JVC DR-MH300 HDD-recorder via HDMI til plasma-TV'ets input 4 (HDMI), og det er her mine problemer opstår.

Når jeg isætter en DVD-skive og afspiller den via HDMI udgangen begynder TV'et at skifte mellem billed med sne og billed med sort skærm samtidigt med at lyden kører i baggrunden - herefter går der op til 1 minut før billedet kommer frem, det er som om den søger efter et signal??? Hvad kan der være galt?

Kan det være opskaleringen den er gal med? Jeg har prøvet at sætte HDMI til auto, 576p, 576i og 720p - og ligemeget hjælper det.

Endvidere har jeg et spørgsmål angående 436XDE: Hvordan kan det være at ved afspilning på 720p, at TV'ets info viser 750p - og ved afspilning på 576p viser TV'et 625p??

Venlig hilsen

Kenneth

Det er HDCP der lige skal "godkende" dit TV

Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte

kenneth1605
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Skal TV'et godkende hver eneste gang man afspiller en DVD, og kan det være rigtigt at der skal gå omkring ½ til et helt minut inden billedet kommer frem?

Er der nogen som kan svare på forskellen mellem viste antal linier?? Altså hvorfor skærmen viser 625p og 750p ved afspilning på 576p og 720p?

Vh

Kenneth

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

kenneth1605 skrev:
Skal TV'et godkende hver eneste gang man afspiller en DVD, og kan det være rigtigt at der skal gå omkring ½ til et helt minut inden billedet kommer frem?

Så lang tid går der ikke hvis du tilslutter f.eks. en Pioneer DV-668AV via HDMI.

kenneth1605 skrev:
Er der nogen som kan svare på forskellen mellem viste antal linier?? Altså hvorfor skærmen viser 625p og 750p ved afspilning på 576p og 720p?

Det er fordi at skærmen skriver hvad den modtager.
I virkeligheden er der nemlig nogen ekstra linier til kontroldata og synkronisationsbit, (...oprindeligt var det til frameskift-bursts og det er også i disse linier at det ligger tekst TV fra TV udsendelser.)

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

kenneth1605 skrev:

Hvilket kabel bruger du? Prøv evt. et bedre, især hvis det er langt.

kenneth1605 skrev:

Rent teknisk indeholder billedet i princippet flere linier end dem man ser i selve billedet. Dette kræves for at et billedrør kan nå at "starte forfra" på optegningen af billedet. Disse linier bruges så til f.eks. tekst-tv. PAL indeholder 625 linier, heraf 576 til billedet. NTSC er 525/480, 720P er 750/720, 1080i er 1125/1080. Om udstyret vælger at angive linie-antallet for selve billedet eller for det fulde antal, det er sådan set bare et valg fra producentens side, det betyder ikke at der er forskel på signalerne.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kenneth1605
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tak for de informative svar.

Mht HDMI kablet, så er det et Kramer HDMI 1,8m købt i forbindelse med fælleskøbet af JVC HDD-recorderen hos recordere.dk - kablet har en værdi af 281,25 kr.

Mvh

Kenneth

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

kenneth1605 skrev:
Mht HDMI kablet, så er det et Kramer HDMI 1,8m købt i forbindelse med fælleskøbet af JVC HDD-recorderen hos recordere.dk - kablet har en værdi af 281,25 kr.

Prøv et andet, jeg har før oplevet lignende problemer, der blev løst ved at skifte kablet.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes