| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte for nogle få dage siden en Marantz SR5500 surround reciever fra TC, og da jeg længe har haft lyst til at skifte min Dali 505 Blue ud, vil jeg høre om I har nogle gode forslag til hvad det kunne være. Jeg bruger anlægget til både film og musik, hvor musikken primært er lounge, Celtic, jazz og house, dog også lidt rock og pop i ny og næ. Som signalkilde bruger jeg en HTPC med et Terratec 96/24 LT lydkort, der leverer lyd i virkelig høj kvalitet. Jeg overvejer dog at udskifte det med et eksternt Audiotrak senere på året. Jeg har hørt at Dali's Blue serie ikke er specielt velegnet til SR5500, og jeg er ret meget i tvivl om hvad alternativet skal være. Det er desuden lidt svært for mig at ta' til lyttetests, da ingen af forhandlerne i Aalborg sælger Marantz længere, og jeg vil derfor få svært ved at kunne høre den lyd jeg reelt set vil kunne frembringe hjemme. Da jeg heller ikke har bil eller den helt store tålmodighed, bliver det heller ikke aktuelt at tage højtalere hjem til tests. De højtalere jeg har tænkt på er Dali Ikon 7, AudioVector K3 Super og System Audio SA1280 eller SA 1750 og B&W's 600 serie. Andre forslag vil være yderst velkomne og jeg glæder mig meget til at høre hvad I har at bidrage med  Budgettet er på omkring 10.000 for de to fronter.
|