Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 23:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DVD Audio kan brændes på? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
perbnil
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Kan man brænde formattet DVD audio på almindelige brændbare DVD skiver, så de kan læses af en DVD audio afspiller, eller skal der en speciel type til???
Til top Vis perbnil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perbnil

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

perbnil skrev:
Kan man brænde formattet DVD audio på almindelige brændbare DVD skiver, så de kan læses af en DVD audio afspiller, eller skal der en speciel type til???

Med det rigtige software, ja. Der er ingen forskel på det fysiske format. DVD-Audio er i modsætning til SACD en del af den oprindelige DVD-standard.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Du kan bl.a. bruge NERO til at brænde DVD audio.
Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:
Du kan bl.a. bruge NERO til at brænde DVD audio.

Bliver lige nød til at spørge hvordan. Har prøvet, det fik jeg ikke noget ud af.

Hilsen Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hmmm - der fik du mig. Jeg har ikke selv prøvet. Men jeg har læst mig til, at man starter som om man ville lave en DVD film. Det åbner to foldere AUDIO_TS og VIDEO_TS. Når man vil lave en DVD Audio skal lydfilerne ned i den folder som hedder AUDIO_TS. Det er det som jeg har læst mig til og den fremgangsmåde jeg i første omgang ville forsøge. Ved nærmere eftertanke burde jeg kunne afprøve det, selvom min nuv. DVD ikke understøtter DVD Audio. Konen ligger i sengen, så det bliver ikke i aften (bliver meget lidt populær når jeg spiller musik efter kl. 24:00!). Prøver engang i morgen. Så sender jeg en note. Bikser lidt med egne 24/96 indspilninger, hvis det har nogen interesse. Forskellen er dog ikke markant imellem en 16/44,1 og 24/96, men den er der!

Tales ved...

P.s. (kom lige til at rette mit indlæg - det er sgu sent og fingrene rammer lidt ved siden af!)

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

Hmmm - der fik du mig. Jeg har ikke selv prøvet. Men jeg har læst mig til, at man starter som om man ville lave en DVD film. Det åbner to foldere AUDIO_TS og VIDEO_TS. Når man vil lave en DVD Audio skal lydfilerne ned i den folder som hedder AUDIO_TS. Det er det som jeg har læst mig til og den fremgangsmåde jeg i første omgang ville forsøge. Ved nærmere eftertanke burde jeg kunne afprøve det, selvom min nuv. DVD ikke understøtter DVD Audio. Konen ligger i sengen, så det bliver ikke i aften (bliver meget lidt populær når jeg spiller musik efter kl. 24:00!). Prøver engang i morgen. Så sender jeg en note. Bikser lidt med egne 24/96 indspilninger, hvis det har nogen interesse. Forskellen er dog ikke markant imellem en 16/44,1 og 24/96, men den er der!

Tales ved...

P.s. (kom lige til at rette mit indlæg - det er sgu sent og fingrene rammer lidt ved siden af!)

Mange tak for dit svar. Du behøver ikke kæmpe alt for meget med det for min skyld.

Hilsen Michael

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej
Så fik jeg tid til at prøve min teori og suk!
Du havde ret. NERO understøtter ikke DVD-A formatet.
Jeg fandt bl.a. følgende indlæg:

DVD-Audio
DVD-Audio or sometimes called DVD-A is a separate format from DVD-Video. It is a format specifically designed to provide the highest possible audio fidelity capable on DVD. DVD-Audio provides for audio in stereo and in multi-channel surround in a wide range of specifications. In addition to audio, a DVD-Audio disk can contain a limited amount of video, which can be used to display text, such as lyrics or notes. DVD-Audio can only be played on DVD Players with DVD-Audio support (most DVD Players do not support this format). DVD-Audio is currently competing with SACD as the new audio defacto standard. DigitalAudioGuide DVD Audio FAQ

Så der skal altså hentes et program specielt for at lave en DVD-A compilering.

Jeg beklager at jeg fik bildt dig noget andet ind.

Vh.

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Det skal du ikke beklage. Troede bare det var mig der ikke kunne finde ud af det.

Hilsen Michael

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Der findes en del programmer i forskellige prisklasser der kan brænde DVD-Audio. Lige fra cd-kvalitet 44,1/16/2 til 192/24/2 og 96/24/6 og nogle mellemliggende opløsninger.

Jeg har kun prøvet discwelder fra minnetonka i 44,1/16/2 og det virker fint. (cd-kvalitet på DVD-Audio)

http://www.cube-tec.com/html/cubedvda.html

http://dvd-audio.sourceforge.net/

http://www.ulead.com/bn/runme.htm

http://www.sonic.com/products/Professional/DVDA/quicklook.as px

http://www.cirlinca.com/products.htm

http://www.discwelder.com/

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes