Jeg har i gemmen tiden fået en del råd og vejledning herinde så jeg tænkte at det måske var på tide at vise hvad det er blevet til. Eller hvad det var blevet til, for jeg måtte flytte og installationen gik med i købet. Det er også derfor at jeg pt er ved at vælge fladskærm.
Men da jeg blev færdig med min biograf så den sådan ud.

Lærred er hjemmelavet af MDF-plader der er spartlet og malet med en farve jeg fandt herinde.
<<< Her er farvekoden:
kulør: IN-180 Stromboli Grey
Produkt: 99366 / 9,1 L Flutex 5 Tone 1 #
Farvekort: 206 Flugger inde 99/00 ( /I) Mindre Lysægte
Pasta Mængde Pasta Mængde
UM 364 YI 26 OE 52
Jeg ved ikke hvor mange af oplysningerne man skal bruge for at få den rigtige farve, men nu har i fået dem alle!!! >>>
Den totale lærred størrelse er på 120'' i 16/9 format det vil sige ca. 270cm x 152cm og en sidde afstand fra første række på ca 3.25m.
Stolene er fra Imperial, da de skiftede stole en gang i starten af 90'erne. købt privat for 500,. stykket. Der er i alt 9 stole én frit stående, 4 monteret på bagerste række i 45cm over gulv og 4 i første række 20 cm over gulv.
Hele gilvet er hævet 5 cm for at undgå fod kulde (det er jo kælder). Puderne i venstre side lå tidligere på en skummadres på 180x200cm. (Fedt sted at ligge med dyne under sygdom
)
Lysene i baldakinerne i siderne er tilsluttet lysdæmper med fjernbjening og ville med tiden blive styret fra en macro-baseret uni-betjening.
Jeg tror at jeg alt ialt inklusiv det hjemme-bygget anlægmøbel taget et sted mellem 150 og 200 timer, gode timer må jeg lige tilføje. 

Angående anlæg så brugte jeg en Panosonic Projektor PT-EA500U, Xbox som dvd og et Creative 5.1 pc-højtaler sæt. Ikke det fedeste setup, men Rom blev jo ikke bygget på én dag.
I den sidste måned fik jeg så købt mit nyværende setup (se signatur) og det sparkede r..
Men som jeg skrev i starten så har jeg ikke Biografen længere.
Mange hilsner
Thomas
SA Bag - SA505
SA Sub - SE175
Pioneer VSX-2014i-S
Pioneer DV-868AVi-S