Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: 2 vejs højttalere? HJÆLP! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe kigget på et sæt SystemAudio SA2K, men er af flere blevet anbefalet at bygge selv. "Du får meget mere for pengene på den måde" lyder det igen og igen. Jamen HJÆLP MIG! Er der nogle der har "opskriften" på "Verdens bedste 2 vejs højttaler"? Jeg mangler både enheder, delefiltre samt kabinetter, så der er frit spil her. Jeg synes SystemAudio's SA2K'er er noget af det skønneste jeg har lyttet til, så det må meget gerne være noget der minder om dem, rent lydmæssigt.

Svar evt via mail, og meget gerne med specifikationer, tegninger, diagram osv.

Skoust

skoust@tele2adsl.dk

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Har ikke lyttet til SA2K, men jeg har hørt meget godt om A4-monitor (http://www.audiocomponents.nl/speakers/scanspeak/reference/scanspeak-reference_eng.htm)
Om det er verdens bedste to-vejs HT ved jeg ikke, men efter enhederne at dømme er den godt deroppead.

Kan købes som færdigt kit hos audiocomponents.nl eller på www.hifikit.se (evt. inkl. kabinetter). Du kan også bare hente tegningerne ned og køber stumperne i løs vægt hos eks. DAT eller Q-Sound (eller et helt tredje sted...)

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

KANON! Hvad render byggeprisen ca op i for sådan et sæt? (Uden kabinetter.)
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Jeg har længe kigget på et sæt SystemAudio SA2K, men er af flere blevet anbefalet at bygge selv. "Du får meget mere for pengene på den måde" lyder det igen og igen. Jamen HJÆLP MIG! Er der nogle der har "opskriften" på "Verdens bedste 2 vejs højttaler"? Jeg mangler både enheder, delefiltre samt kabinetter, så der er frit spil her. Jeg synes SystemAudio's SA2K'er er noget af det skønneste jeg har lyttet til, så det må meget gerne være noget der minder om dem, rent lydmæssigt.

Svar evt via mail, og meget gerne med specifikationer, tegninger, diagram osv.

Skoust

skoust@tele2adsl.dk

En SA2K´s kvaltiteter tror jeg nu ikke lige man sådan kan bygge sig til,det kræver vidst nogen års udvikling.

Sa2K er efter min mening en af de bedste 2 vejs højtaler, så køb du bare den og spar dig selv for en masse tid som du kan bruge på at lytte musik på dem i stedet.

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg bygger et kabinet magen til, bruger et kopieret delefilter (de originale dele) samt de originale enheder, så må dem jeg selv byggern nu spille lige så godt.

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

De kan nok bygges for 5K + kabinet, så du spare jo lige 10K

Det burde nu ikke være så svært at få dem til at lyde lige så godt som orginalen, heller ik for en nybegynder.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes