Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvor kan Sony VPL-VW100 ses i aktion? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hvor kan Sony VPL-VW100 opleves? Jeg bor nær hovedstaden så personligt vil jeg gerne høre om et sted i nærheden, men ellers kunne denne tråd jo ende med at være en liste over steder der fremviser projektorens formåen i hele Dk!

Jeg skal gerne opdatere listen i første post hvis bare i melder ind. Skriv gerne hvordan forholdene er, hvilken opløsning vises, hvilken forbindelse bliver brugt etc.

Forløbig har jeg kendskab til følgende:

- Tape Connection, Europa Plads 6, 8000 Århus C (Har demoaften d. 14. Januar!)

Det er foreløbig alt jeg kender til.

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Well, bump bump!

Nogen der har noget at sige vedr demoaftnen hos TC? Blev det til noget og hvad var resultatet? Skal man i banken for at sætte friværdien over styr eller hvordan?

Er der ellers nogen der kan supplere med hvor denne projektor kan opleves live?

Vh, Mikkel

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg var der og den er ganske rigtigt uhyggeligt god. Sortniveau og kontrast på et niveau, jeg ikke har set før, og en generel smoothness i billederne, som jeg kun før har set på en Sony Qualia. Man ser slet ikke pixelstrukturen, heller ikke tæt på.

Ved ikke, om den kan ses i Kbh, men ellers er der da ikke så langt til Århus.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

nå øv. Jeg havde fået opfattelsen af den faktisk kom til at hænge permanent nede i TC og den 14. bare var første dag den var tæt for public.  ØV bøv.. havde da ellers lige regnet med at svinge forbi en dag.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

MeLVIS skrev:
nå øv. Jeg havde fået opfattelsen af den faktisk kom til at hænge permanent nede i TC og den 14. bare var første dag den var tæt for public.  ØV bøv.. havde da ellers lige regnet med at svinge forbi en dag.

Øhhh...var der nogen der skrev, at den ikke ville blive der? Det var da også mit indtryk, at de fortsat ville have den

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

ahh okey.. jeg misforstod squ lige indlægget før mig.. Beklager.. men anyway.. Mr. TC må da kunne bekræfte ?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

MeLVIS skrev:
ahh okey.. jeg misforstod squ lige indlægget før mig.. Beklager.. men anyway.. Mr. TC må da kunne bekræfte ?

Bare rolig, jeg vil absolut ikke af med den igen, den hænger der permanent! Så kig bare forbi...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:
Jeg skal gerne opdatere listen i første post hvis bare i melder ind. Skriv gerne hvordan forholdene er, hvilken opløsning vises, hvilken forbindelse bliver brugt etc.

I vores tilfælde kan den efter ønske ses på et udvalg af DVD-afspillere (f.eks. Marantz DV 9600 der kan opskalere til 1080P, og Pioneer DV 989) via HDMI (eller component hvis man skulle ønske det - omend jeg vil mene at det er ret urelevant for en projektor i denne prisklasse), diverse HD-klip fra en PC med 1080P output via DVI, analogt TV fra en DVD-optager, Xbox 360, eller Iscan HD+ scaler. Lige nu kan den ses på et gråt Tab-Tension lærred, men inden for en rimelig overskuelig fremtid vil vi kunne vise den på både gråt og hvidt lærred, samt DNP Supernova.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

mikkelp skrev:

I vores tilfælde kan den efter ønske ses på et udvalg af DVD-afspillere (f.eks. Marantz DV 9600 der kan opskalere til 1080P, og Pioneer DV 989) via HDMI (eller component hvis man skulle ønske det - omend jeg vil mene at det er ret urelevant for en projektor i denne prisklasse), diverse HD-klip fra en PC med 1080P output via DVI, analogt TV fra en DVD-optager, Xbox 360, eller Iscan HD+ scaler. Lige nu kan den ses på et gråt Tab-Tension lærred, men inden for en rimelig overskuelig fremtid vil vi kunne vise den på både gråt og hvidt lærred, samt DNP Supernova.

Så vidt jeg har læst, er den interne scaler i projectoren af rigtig god kvalitet (læs: langt bedre end hvad der normalt er integrerede i skærme/projectorer), hvorfor det ikke giver nogen mening, at føde den med et opskaleret signal fra en dvd-afspiller eller htpc?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hvis du er lun på en projektor til den pris/kvalitet, så betyder et smut til Århus vel ingenting

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Så vidt jeg har læst, er den interne scaler i projectoren af rigtig god kvalitet (læs: langt bedre end hvad der normalt er integrerede i skærme/projectorer), hvorfor det ikke giver nogen mening, at føde den med et opskaleret signal fra en dvd-afspiller eller htpc?

Hvis jeg nu skal være HEEEELT ærlig - så har jeg slet ikke sammenlignet skaleringen... Billedet fra DV 9600 opskaleret sparker _seriøst_ bagdel, men jeg har ikke kigget nærmere på billedet ved 576P input.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

For min del er det nok snarrere at jeg gerne vil have en reference at holde op mod når jeg senere på året køber en digital projektor. Jeg har selv en CRT-projektor og ville gerne vide hvor man står idag på den digitale front.

Vh, Mikkel

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hvis jeg nu skal være HEEEELT ærlig - så har jeg slet ikke sammenlignet skaleringen... Billedet fra DV 9600 opskaleret sparker _seriøst_ bagdel, men jeg har ikke kigget nærmere på billedet ved 576P input.

Det tror jeg gerne. DV 9600 er jo fyldt med teknologi fra Anchor Bay (dem med DVDO videoprossesorer) . Om det betyder, at DV 9600 er en DVDO iScan med indbygget DVD-drev ved jeg ikke .

EDIT: Hvis det skulle være tilfældet, skal jeg måske undersøge om Marantz eller forhandlere har trade-in service, for så skal jeg da have "byttet" min DV 9500 til en DV 9600 .

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Det tror jeg gerne. DV 9600 er jo fyldt med teknologi fra Anchor Bay (dem med DVDO videoprossesorer) . Om det betyder, at DV 9600 er en DVDO iScan med indbygget DVD-drev ved jeg ikke .

Jeg kan sige så meget at vores erfaringer indtil videre siger at DV 9600 er bedre på PAL-materiale end Iscan HD+.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Gerdes skrev:

Jeg kan sige så meget at vores erfaringer indtil videre siger at DV 9600 er bedre på PAL-materiale end Iscan HD+.

hvordan sammenligner du dette? Kan du hive 576i ud af en af de digitale udgange på afspilleren?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kan det skyldes at DV9600 har samme teknologi som VP30 (efterfølgeren til iScan HD+)? Har du mulighed for at teste det?

Af det jeg har læst mig frem til, er iScan fortsat mere fleksibel, idet DV9600 (og den store Denon i øvrigt) kun opskalerer til 720P/1080i/1080P, hvorimod iScan kan bruges som hub og kan scalere til enhver ønsket opløsning (dog max 1080P).

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
hvordan sammenligner du dette? Kan du hive 576i ud af en af de digitale udgange på afspilleren?

Nej, det er sammenlignet med en SDI-modded DVDO (ikke den i butikken), fra SDI-out på en Denon DVDA-11. Det var ikke mig selv der lavede sammenligningen, men en kollega - ifølge ham var der flere eksempler på film hvor DVDO'en ikke de-interlacede korrekt, deriblandt Gangs of New York, som vi viste ved VW100-demo'en.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Kan det skyldes at DV9600 har samme teknologi som VP30 (efterfølgeren til iScan HD+)? Har du mulighed for at teste det?

Såvidt jeg ved er det en nedgraderet udgave af HD+ der sidder i DV9600, så forklaringen må ligge i opsætningen af chippen. Hvorfor Marantz så skulle være bedre til det end DVDO selv kan man så kun gisne om.

Gerdes skrev:
Af det jeg har læst mig frem til, er iScan fortsat mere fleksibel, idet DV9600 (og den store Denon i øvrigt) kun opskalerer til 720P/1080i/1080P, hvorimod iScan kan bruges som hub og kan scalere til enhver ønsket opløsning (dog max 1080P).

Det er korrekt, en DV 9600 skal ikke ses som et alternativ til en scaler, det er "bare" en rigtigt god DVD-afspiller med opskalering. 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:

Nej, det er sammenlignet med en SDI-modded DVDO (ikke den i butikken), fra SDI-out på en Denon DVDA-11. Det var ikke mig selv der lavede sammenligningen, men en kollega - ifølge ham var der flere eksempler på film hvor DVDO'en ikke de-interlacede korrekt, deriblandt Gangs of New York, som vi viste ved VW100-demo'en.

Var det en HD+? Hvad var outputtet fra scaleren?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Var det en HD+? Hvad var outputtet fra scaleren?

Ja, og i begge tilfælde outputtet i 1080P til VW100.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes