Forfatter |
|
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "nørder"
Jeg har brug for lidt hjælp om VdH-signalkabler. I øjeblikket har jeg Argento Ref. men ønsker at prøve et balanceret kabel og VdH's nyeste er blevet anbefalet. Spørgsmålet er bare, hvilken model det skal være:
Flexicon B4 - Patchbay B5 - D-102 III hybrid - Thunderline Hybrid - Integration Hybrid - MC Gold Hybrid - MC-silver IT MKII.
Nogen der har erfaringer med ovennævnte kabler. Der er et Integration Hybrid til salg. Hvad bør det koste efter jeres mening?
På forhånd tak __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt "Integration Hybrid" for 500. En OK-pris synes jeg selv. Nypris 1200.
Men kom bare frem med erfaringer fra de andre kabler. Så skal jeg nok give et indlæg om Integration Hybrid
Er meget spændt på om "balanceret" slår igennem på mit set-up med dette billige kabel. Både Accuphase og Krell lovpriser balanceret kabelføring. __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
svanen skrev:
Har lige købt "Integration Hybrid" for 500. En OK-pris synes jeg selv. Nypris 1200.
Men kom bare frem med erfaringer fra de andre kabler. Så skal jeg nok give et indlæg om Integration Hybrid
Er meget spændt på om "balanceret" slår igennem på mit set-up med dette billige kabel. Både Accuphase og Krell lovpriser balanceret kabelføring.
|
|
|
Huhej... jeg mener at Accuphase kører med 'pin 3' som 'hot' i XLR-stikkene. Vær opmærksom på, at du på den måde får vendt polariteten (fasen). Det er dog ikke sikkert, at det på nogen måde behøver at have en (for dig) negativ indflydelse på lyden. Som altid må man bare bruge ørerne!
Mvh.
Nilau
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Tak for indlægget.
Jeg får kablet i morgen og så får vi se. Har et lille håb om, at det vil blive en gevinst.
Men det skal jo nok lige "spilles til", som med alt mulig andet grej. __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er interessant hvis man kan køre balanceret hele vejen igennem. Ikke kun kabel-mæssigt, men også at ens elektronik er balanceret fra in- til out-put, så skulle der være en fordel at hente.
Jeg har selv gjort et halv-hjertet forsøg og der var intet at hente, men mine apparater er heller ikke fuldt balancerede.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten er det jo mig der har solgt det, så jeg håber du får noget ud af det!
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Jamen det håber jeg sgu også
Er virkelig meget spændt på, om det giver nogen hørbar forskel.
Vil sidde "vagt" hele mandag formiddag for at vente på posten.
Har lige været inde og "snuse" til din tråd. Giver lige et indlæg der.
Men 109 sider...godt nok imponerende. __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med et VdH D-501 HYBRID, i ballanceret konfiguration, og dette er rigtigt godt, her er der en forbedring at spore.
mvh.
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm
Tak for indlægget.
Så har vi noget på VdH D-501 HYBRID balanceret.
Andre der har erfaringer med VdH-signalkabler? __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patchbay B5 har jeg leget med, her er hvad jeg skrev!
http://www.vandenhul.com/cable/ptchbyb5.htm
The Patch Bay B5 er gennemtæsket og faldt for fuld tælling dette kabel kommer ikke til at formidle musik på mit anlæg, dertil er toppen for skinger og 3D glimre med sit fravær!
Sjovt nok faldt dommen ret hurtigt fra fruen "hvad har du gjort ved anlægget, det spiller ikke som det skal!"
Nu skal jeg bare lege med kablet og se hvorfor det er til? et eller andet må det vel kunne...
min konklusion:
The Patch Bay B5 kan bruges til CD kabel, hvis musiksmagen er pop o.l.! kablet har faktisk flere gode kvaliteter bare det bliver brugt korrekt, men mellem pre og effekt duede det ikke.
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kyhn og tak for indlægget
The Patch Bay B5 er åbenbart ikke så godt et kabel. (Godt det ikke var det, jeg købte ubeset!!)
Har lige modtaget "The Integration-kablet" med posten. Og kablerne er meget kolde. Hører i øjeblikket Nils Loftgren og min første kommentar efter 3 min. lytten er:
Et meget mere roligt lydbillede i.f.h Argento, hvor instrumenterne står meget tydeligt placeret. Lydbilledet føles også større og dybere, mere dynamisk og måske en anelse lyst. Men lad os nu se om en uges tid, når kablet for alvor er blevet integreret.
Har også lige hørt Joselin B. Smith med "When I Need You" - aldeles behageligt at høre på selv ved høj styrke og dårlig rumakustik.
Jeg har ihvertfald ikke fortrudt indtil videre.   __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Integration synes jeg også er et ret godt interconnect, især hvis man sammenholder med prisen.
Jeg bruger det pt mellem DVD og pre, men det har tidligere siddet mellem Cd-pre, hvor det også fungerede.
The Second er dog, i mit setup, et bedre line-kabel: Der er meget delte meninger om the Seconds kvaliteter, under alle omstændigheder er det mere tilbagelænet end Integration; man kommer lidt mere på afstand af begivenhederne. Men detaljerne får lov til at leve deres eget liv i højere grad end Integration som er mere "up-front" og "peaker" mere i toppen.
Se i øvrigt denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22123&K W=Van+den+Hul
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kubik + Dejen. Tak for jeres input og henvisninger.
Efter at have hørt "The Integration" er jeg ikke i tvivl om, at jeg skal køre balanceret mellem CD og forstærker. Efter at have siddet på et par timer, er der kommet mere dynamik på og alt i alt er jeg sgu meget imponeret over, hvad jeg har fået for de 500 kr. Men jeg er selvfølgelig ikke i tvivl om, at der findes "bedre" balancerede kabler og så er vi jo der igen... Men foreløbig får det lov at sidde en uges tid og så vil jeg lige prøve Argentoen igen. __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|