| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har netop købt en Sunwave SRC-1600. Den virker meget overbevisende, men har dog nogle problemer med mit TV, et Thomson 29" (CRT)
Jeg har prøvet alle de koder fra det tilhørende blad hvor Thomson er nævnt, og jeg har prøvet auto funktionen.
Ingen af koderne fra kodebrevet har virket, auto funktionen har fundet et program der kun skrue op og ned for lyden, skifte kanal og slukke, samt skifte kanal på tallene men ikke mere, ingen menu'er eller lign. virker.
Når jeg så koder ting ind manuelt sker der noget sjovt, ja jeg kan sætte den op til at bruge menuer, men hvis nu jeg sætter taster op til at navigere op og ned i en menu, så kan jeg kun gå et tak op, altså, hvis jeg trykker op, så hopper den op, men når jeg trykker op igen sker der ingenting.
Jeg tror den originale sender et fx. "gå op" signal når jeg trykker op, men når jeg så trykker op en gang til tror jeg remoten sender et "igen" signal. Hvis jeg bruger min originale fjernbetjening og Sunwave'en sammen kan jeg få det til at virke. Hvis jeg trykker op på Sunwave, og så op på originalen, og til sidst på Sunwave, så går den fint de tre tak op, men jeg kommer aldrig længere end et tak uden original fjernbetjeningen.
Jeg mistænker at den originale fjernbetjening sender et "igen" signal på mange ting, dette gør programmeringen af remoten _meget_ besværlig, da første gang gør den som den skal, men næste gang jeg trykker på samme knap sker der ingenting på fjernsynet.
Nogen der kender en løsning på mit problem, eller har en god ide til hvordan jeg får en løsning?
Michael
|