| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt det meget omtalte PLASMA fra PIONEER.
Det lever 95% op til mine forventninger. Billedet er fantastisk såvel alm. TV som DVD. Kører DVD i progressiv scan og komponent out. Så lige Ringenes Herre. Super billede.
PIONEERS design er unikt. Den sorte smalle ramme i højglans sort giver et stilrent, flot og enkelt design. Jeg er træt af at kigge på sølvgrå TV alle andre steder.
Det eneste minus jeg har, er at jeg synes det summer en smule i overkanten fra selve skærmen. Det kan selvfølgelig ikke høres, hvis man ser en film med lyden skruet op og i Dolby sorround eller DTS. Ser man derimod alm. TV om aften med lyden skruet godt ned kan det høres. Det skal dog siges at de fleste TV har en konstant summen - uanset om det er billedrør, plasma eller LCD. Jeg håber jeg vænner mig til det.
Det er det bedste TV på markedet pt. Ingen LCD skærme kan levere de samme dybe billeder. Er måske værd at nævne at skærmen har 7 miliarder farver, hvor et alm. LCD har 16 milioner. Selv ikke B&O kan være med her.
Plusser: Billede, design, kvalitet, brugervenlighed, HDMI
Minusser: højtalere medfølger ikke (ekstra udstyr), svag summen fra skærmen
Samlet vurdering: Jeg giver det 9 stjerner ud af 10. Havde det været helt støjfrit havde det fået 10. Prisen er faktisk overkommelig. Ca. 26000 i DK og 23-24000 i Tyskland. Et B&O koster over 80 000 i samme kvalitet og størrelse. Det kræver dog en stor stue til et så stort TV (43").
Jeg er spændt på at høre andres mening om TV´et.
|