Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: rumakustik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg flyttet ind på mit nye og større værelse og har fået sat anlægget op. problemet er jeg ikke kan høre bassen ordenligt. den er helt normalt når man står oppe ved anlægget, men når jeg sætter mig i sofaen, så er bassen ikke så kraftig mere. jeg har ikke nogle gardiner oppe eller gulvtæppe på endnu. værelset er ellers fuldt møbleret med hvad der nu kan komme ind og stå. kan årsagen til den ringe bas ved lytte positionen være at der er ingen gardiner og gulvtæppe oppe?

Mvh

Daniel Hansen

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Du er sgu heldig. De fleste har for meget bas. Men du må prøve at flytte højtalerne længere væk eller tættere på bag væggen. Det andet kan også være at du nu har den "rigtige" bas, og at som det stod før i dit gamle værelse, var der for meget bas., som du er blevet vandt til.

Hilsen Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Du er sgu heldig. De fleste har for meget bas. Men du må prøve at flytte højtalerne længere væk eller tættere på bag væggen. Det andet kan også være at du nu har den "rigtige" bas, og at som det stod før i dit gamle værelse, var der for meget bas., som du er blevet vandt til.

Hilsen Michael

de er så tæt på væggen som muligt. bassen er bare ikke den samme i sofaen. har på fornemmelsen lyden forplanter sig i hele lokalet. der er lidt efterklang herinde hvis man f.eks klapper i hænderne. bassen er kraftig og dyb når man står oppe ved forstærkeren. når man er i sofaen er det bare som om noget af bassen mangler. det lidt svært at beskrive når man bedst finder ud af det ved hjælp af hørelsen. men det kan godt være du har ret i det med jeg har den rigtige og var vant til den anden bas på det gamle værelse. der er nu forskel på 11 m2 og 22 m2 som mit værelse er nu. :p hehe

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Daniel18 skrev:
mhansen skrev:

Hilsen Michael

de er så tæt på væggen som muligt. bassen er bare ikke den samme i sofaen. har på fornemmelsen lyden forplanter sig i hele lokalet. der er lidt efterklang herinde hvis man f.eks klapper i hænderne. bassen er kraftig og dyb når man står oppe ved forstærkeren. når man er i sofaen er det bare som om noget af bassen mangler. det lidt svært at beskrive når man bedst finder ud af det ved hjælp af hørelsen. men det kan godt være du har ret i det med jeg har den rigtige og var vant til den anden bas på det gamle værelse. der er nu forskel på 11 m2 og 22 m2 som mit værelse er nu. :p hehe

Ja jeg tror du har en meget mere rigtig bas nu. 11m2 til 604 er også for småt til dem. 22m2 er en fin størelse til dem. Ellers prøv at flytte sofaen lidt frem. Eller flyt højtalerne længere frem. Jeg har selv haft de højtalere, og har flyttet rundt på dem mange gange. Mine stod bedst ca 80cm fra bagvæg. Mit rum er også ca 22 m2

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg så lige hvilket anlæg du har. Jeg har faktisk haft det samme. Så du må have en god lyd.

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Jeg så lige hvilket anlæg du har. Jeg har faktisk haft det samme. Så du må have en god lyd.

jamen det har jeg skam også. den er sgu fin. skal bare have udryddet noget af den rum akustik der er med noget gardin væsen og et gulvtæppe ved sofaen. men ja kan prøve at rykke dem lidt frem så. kan bruge udelukkelsesmetoden. prøver først at se hvad der sker, når jeg får gardiner op og et gulvtæppe, hvis det ikke hjælper må jeg prøve forskellige placeringer til dem. jeg takker mange gange :)

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Lige en lille kommentar til dit "problem".

Jeg havde på et tidspunkt problemer med bullerbas i min bio. Efter at have slæbt rundt på alverdens ting og sager for, at ændre rummets akustik og skruet op og ned på alt muligt, ja så flyttede jeg sofaen en halv meter tilbage og vupti så var problemet løst.

Måske skulle du prøve, at flytte din lytte position lidt frem?

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes