Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Nu er der snart så mange billeder at kigge på hér på hifi4all, og så vil da også bidrage med et par stykker... Jeg har ikke prøvet billedopload før - så bær venligst over med eventuelle 'brølere'!
Til en start indsætter jeg nogle få billeder for at se hvordan det ser ud. Når jeg har lært 'teknikken' vil der komme flere.
Hvis I skulle ha' spørgsmål til billedernes indhold - så tøv ikke med at skrive et par ord!
Med venlig hilsen
Niels L. (Nilau)

Hér er lidt af interiøret i en Audio Note DAC 3.1x Signature. Jeg tør godt sige, at det er en fremragende konverter. Faktisk var det lidt af en åbenbaring at erfare at lydkvaliteten på almindelige CD'er faktisk kan være vildt god! Og bemærk venligst, at der er ingen oversampling...overhovedet! Hvad pokker skal man dog med alle de 'nye' formater...

Micro Seiki RX/RY-1500 (motoren ude af billedet til venstre) med de to arme: MA-505 og SME V. Pickup'en på billedet er en Ortofon MC2000.

Gryphon Phonostage og Head Amp. De fire strømforsyninger står på en anden hylde. Jo, der er én separat strømforsyning til hver kanal i de to apparater! Phonostage'en kan bruges som en pre-amp, idet der kan tilsluttes en enkelt kilde på linieniveau...foruden RIAA. Head Amp'en kan loades, med de værdier man skal bruge, ved hjælp af separate phonostik med modstande iloddet. Nemt og sikkert. Ingen tvivlsomme microswitches hér! Frekvensområde (+0/-3dB) 1 - 10.000.000 Hz, S/N 90 dB (0,5 mV). I praksis er afspilning af LP'er helt støjfri. Man kan kun høre en lille smule sus, hvis der (uden musik) skrues helt op og øret placeres helt henne ved højttaleren. Tre skridt væk...er der stille! I øvrigt er disse apparater bygget i en kvalitet, man ikke lige ser hver dag...

På dette billede kan man se de fantastiske NLE 50 højttalerkabler. Her er de koblet på en Mark Levinson No.27.5. Én af de gamle kæmper fra Madrigal. Og én af de bedste... De 40-45 kilo som forstærkeren vejer - står bedst på et gulv!
Afstanden fra højttalerne til lyttepositionen er ca. 7 meter. Det lyder måske af 'langt' men det er det ikke! Når vinklingen af højttalerne er 'i orden' spiller det fantastisk. Og med Martin Logan er det meget nemt at bestemme den rigtige vinkling. Man skal bare ha' sine ører og en lommelygte! Hvis man fra lyttepositionen) retter en lyskegle mod højttalerne, vil der komme en tydelig og skarp refleks i panelerne. Denne refleks skal være placeret (cirka) i den inderste trediedel af det buede elektrostatpanel i begge højttalere. På samme måde kan man også afgøre om én af højttalerne hælder bagud i forhold til den anden. Lyskeglen skal falde i samme 'højde' på begge paneler. Disse tricks kan bruges på alle Martin Logan elektrostathøjttalere...uanset deres bredde. Og det virker hver gang. Men vi har jo alle forskellige præferencer, og du kan få en klar 'beameffekt, hvor lyden helt klart kommer 'fra højttalerne' (kraftig vinkling), og til et kolossalt 'soundscape' (ingen vinkling). Når det hele er justeret på plads og fungerer, vil du med lukkede øjne ikke kunne fortælle det mindste om hvor højttalerne er placeret eller på hvilken afstand af dem du lytter! Det er egentlig lidt chokerende!

Det er så bagsiden af medaljen. Et vaskeægte kabelhelvede og så er det endda ikke så slemt lige her... Man kan se se det 'berømte' røde hospitalskabel til venstre. Det virker rigtig fint på AN-konverteren. Derefter er der et Duelund 1,0 kvt. signalkabel (som vist slet ikke er sat til?). Til højre for det, finder man lidt NLE 54 signalkabel og dernæst et Madrigal HPC som forbinder for- og effektforstærker. Man kan også ane det blå TaraLabs "RSC AIR1 Digital 75" som forbinder CD-drevet og konverteren.
Delvis udstyrsliste:
Micro Seiki RX/RY-1500
SME Series V
MA-505 mk.III
Div. PU bl.a Ortofon MC2000; Audio Technica AT-OC 9, Dynavector Karat Denon(s) + flere
Gryphon Phonostage + Head Amp (incl. 4 stk. power supplies)
Ortofon T2000 (MC-trafo)
Accuphase C-7 (Head Amp)
TEAC VRDS CD-drev
Audio Note DAC 3.1x Signature
Accuphase T-103 (super-tuner!)
TEAC DA-P20 (DAT)
ML No.38 (pre)
ML No.27.5 (power)
Lectron JH-50 (kun til Stax hovedtelefoner!)
Martin Logan Sequel II (m. nyeste paneler og elektronik)
____________________________________________________________ _____________________
Billeder - en indholdfortegnelse:
Side 1: De første billeder af "The Mix"
Side 2: Billeder vedr. Analog Devices AD1865
Side 3: Gryphon og Mark Levinson inkl. støv!
Side 3: Martin Logan (gættebillede)
Side 3: Micro Seiki + diverse
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, kom med dem - Fin arm du har på din micro __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nogle overbliksbilleder, og hvad for nogen forskellige dele du har?
Ser spændende ud.
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvaaaaa nilau, hvad med at skrive hvad det er du har? Den ene børge ligner noget Audio Note DAC værk.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er BARE lækre ting - guf guf guf !

__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser spændende ud Nilau. Har du også højtalere ??
Haugaard
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener jeg har solgt noget til Nilau engang - han har et fedt set-up !
Flere foto
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mums! Vi vil se mere!!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser stadig lækkert ud.. kan vi ikke få et par billeder mere.. gerne af den lille amp du har gemt under reolen.. den der står 27.5 på
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var på tide med nogle billeder over dit dejlige setup. Nu mangler vi lige lidt omtale om de enkelte komponenter og hvorfor du finder dem dejlige - ikke for at man kan se det  Forforstærkeren(?) har jeg ikke set før - fortæl fortæl! Ja, højttalerene mangler... Jeg ved jo at du har nogle dejlige højttalerkabel
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ja, det var på tide med nogle billeder over dit dejlige setup. Nu mangler vi lige lidt omtale om de enkelte komponenter og hvorfor du finder dem dejlige - ikke for at man kan se det 
Forforstærkeren(?) har jeg ikke set før - fortæl fortæl!
Ja, højttalerene mangler...
Jeg ved jo at du har nogle dejlige højttalerkabel 
|
|
|
Det var da hulens så meget i ved. Jeg ved bare Nilau har det her: Accuphase, Audio Note, ML, STAX, Gryphon, Micro Seiki, Ortofon, TEAC, Lectron, SME, Duelund, NLE.... Men får vi det at se og må vi høre hvad han spiller på førnævnte ??
Haugaard
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Mums! Vi vil se mere!!  |
|
|
Hej..!
Jeg skriver lige et par undertekster til nogle af billederne...
Jo, det er ganske rigtigt en Audio Note DAC på ét af billederne. Det kan man altid spotte...ikke?
Når jeg kigger mine billeder igennem, er de sgu' egentlig ikke særlig gode. Jeg må ha' taget nogle nye ved lejlighed...
Og tak for de pæne ord! Mit anlæg er faktisk noget af et mix af forskellige fabrikater. Det hele er selvfølgelig sat sammen så det (ihvertfald i mine ører) spiller rigtig godt.
Som det vist fremgår, består vinylafdelingen først og fremmest af en Micro Seiki (m. separat afkoblet motor) monteret med to arme: En Micro Seiki MA-505 mk.III og en SME Series V. Det er gode arme begge to. Faktisk synes jeg, at MA-505-armen er lidt undervurderet 'ude i verden'... Dog er SME'en bedre! Den vil forblive i mit anlæg til evig tid, tror jeg.
Jeg tager lige et hurtigt overblik:
Micro Seiki RX/RY-1500
SME Series V
MA-505 mk.III
Div. PU bl.a Ortofon MC2000; Audio Technica AT-OC 9, Dynavector Karat + flere
Gryphon Phonostage + Head Amp (incl. 4 stk. power supplies)
Ortofon T2000
Accuphase C-7 (Head Amp)
Teac VRDS CD-drev
Audio Note DAC 3.1x Signature
Accuphase T-103 (super-tuner!)
ML No.38 (pre)
ML No.27.5 (power)
Lectron JH-50 (kun til Stax hovedtelefoner!)
Martin Logan Sequel II (m. nyeste paneler og elektronik)
Og så er der jo al det 'løse', som er lidt uoverskueligt... Kablerne er hovedsageligt Duelund 1,0 kvt. (signal) samt NLE signal- og højttalerkabler.
Hilsen
Niels L. (Nilau)
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist flere billeder, som skal tages Nilau! Et samlet billede er altid rart! Og lidt forklarende tekst til billederne... Men det virker til at være en rigtig lækker lyd der kommer ud af dette setup!
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dit setup ser virkelig lækkert ud stort tillykke og kom enlig med flere billeder .. 
Novisad
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello folks...
Jeg har lavet lidt undertekster samt tilføjet et par billeder til starten på denne tråd. Dvs. jeg har opdateret mit første indlæg. Om det er den 'smarteste' måde - kan jeg ikke lige overskue...
Har noget et bud på, hvordan man bedst gør ovenstående. Hvis man opdaterer med nye billeder inde midt i en tråd - bliver det så ikke helt uoverskueligt?
Med venlig hilsen
Niels L. (Nilau)
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaa, jeg kan huske jeg engang lånte sådan en DAC 3 (med 2 specielle trafoer i, til en samlet pris á 12000,-) med hjem, dengang jeg boede i KBH. Jep, en super DAC fra Audio Note er super! Næsten lige så god som min Rega Apollo  (  ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jaaa, jeg kan huske jeg engang lånte sådan en DAC 3 (med 2 specielle trafoer i, til en samlet pris á 12000,-) med hjem, dengang jeg boede i KBH. Jep, en super DAC fra Audio Note er super! Næsten lige så god som min Rega Apollo ( ) |
|
|
Hej "rockforlife"...
Hmm...Er du sikker på at det var en AN DAC 3 til den pris?? Prisen passer bedre på en AN DAC 1...
Hilsen
Niels L.
|
Til top |
|
|
hifinørden Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så en af de heldige som har fået lov til at lytte til Niels (Nilaus) anlæg, og jeg kan kun sige at jeg kom i den 7´ende himmel. Magen til lækker lyd skal man lede længe efter. Jeg må sige at jeg har ledt en stor del, og jeg har ikke fundet det endnu. Jeg er stadig kun en novice på området, men jeg var meget imponeret. Rummeligheden og balancen i gengivelsen var simpelthen som den skulle være. Jeg havde et par CD´ere med selv, og hørte dem som jeg ikke har hørt dem før. Ud over mine egne, satte Niels en CD på med en norsk kvinde der sang på samisk. Man forstod intet af hvad den skønne kvinde sang, men skønheden i det fremførte, gjorde at jeg mente at jeg skulle starte med et par nye højttalere, -lige indtil jeg fremførte det fra konen, og hun fandt ud af at et par Martin Logan Sequel fyldte omkring 2 meter i højden, og var temmelig brede. Suk. Vi blev ved de gamle velprøvede derhjemme.
__________________ Mvh Thomas.
Onkyo Integra A-9911 + Hjemmebyg der snart skal forbedres...
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
rockforlife skrev:
Jaaa, jeg kan huske jeg engang lånte sådan en DAC 3 (med 2 specielle trafoer i, til en samlet pris á 12000,-) med hjem, dengang jeg boede i KBH. Jep, en super DAC fra Audio Note er super! Næsten lige så god som min Rega Apollo ( ) |
|
|
Hej "rockforlife"...
Hmm...Er du sikker på at det var en AN DAC 3 til den pris?? Prisen passer bedre på en AN DAC 1...
Hilsen
Niels L.
|
|
|
100% sikker. Det var en modificeret DAC 3, hvori der var spicielle trafoer i, og de i sig selv kostede 12 af de store, foruden hvad en DAC 3 ellers normalt koster. __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|