Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp med opsætning af HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 406
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil meget gerne vide hvordan jeg for mest ud af min projektor når den er forbundet pcen... Den er forbundet min z3 med dvi-hdmi og mit kommende lærred er 135*240. Nu skulle jeg høre med hvilken opløsning jeg skal kører på pcen før det passer rigtigt til projektoren..
Jeg skal bruge forbindelsen til at se avi og dvd film fra pcen og så på storskærm... Ellers ikke andet... (Måske en gang i mellem power point)

Håber i kan hjælpe


__________________
Patrick B.
Til top Vis dr0zie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr0zie
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Projektoren har en opløsning på 1280x720, så du skal selvfølgelig sætte PC'en til at sende den opløsning til projektoren.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 406
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

ok og så er det, det hele?

__________________
Patrick B.
Til top Vis dr0zie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr0zie
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Projektoren skal selvfølgelig kalibreres, men det kan du læse mere om i nogle af de tråde, der har været i TV/ projektoions-forummet.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 406
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Mmmn hvad vil det sige den skal kalibreres..?



__________________
Patrick B.
Til top Vis dr0zie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr0zie
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

At farver, kontrast, lys osv. skal indstilles så det passer til dit udstyr og dine omgivelser.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 406
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

ok nogle bestemte link/tråde der passer til min projektor z3 ???

 

Eller skal jeg oprette en ny tråd og spørger om kalibrering



__________________
Patrick B.
Til top Vis dr0zie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr0zie
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Prøv at søge på kalibrering i TV/ projektion-forummet.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
jima
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Men du skal først og fremmest sørge for at du kan afspille dvd og film uden underlige digitale artefakter eller lip-synk problemer.

Jeg har droppet at bruge min PC som afspiller. Enten har jeg problemer med "tearing" eller også går lyden en smule ud af synk en gang imellem. PC'en er rimelig ny, og grafikkortet er rimeligt godt. Jeg har forsøgt mig med både powerdvd, zoomplayer og theatertek som afspiller-program.

Så jeg bruger den stationære selv om den ikke har dvi-udgang.

/jima

Til top Vis jima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jima
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes