| Forfatter |
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu min Denon DVD2900 til rep for anden gang (laseren), og har ved samme lejlighed lånt en Denon 3910 i mellemtiden.
Jeg vil godt ha´ haft en 3910´er da den kom, men efter at have lånt en nu, må jeg sige at jeg er skuffet. Jeg har kun 2900´ at sammenligne med og der virker den ikke ligesågodt bygget.
Fronten virker plastikagtig, menuen og fjernbetjening er det samme som det har været i mange år (ved godt det ikke siger noget om kvalliteten), og helhedsindtrykket er langt fra hvad jeg havde forventet mig af en afspiller til 10.000kr.
M.h.t. til billedoverførsel er den bedre (via HDMi til min 436XDE), men ikke helt nok til at jeg ville betale prisforskellen.
M.h.t. lyddelen synes jeg overhoved ikke der er noget at hente.
Da jeg påtænker mig måske at sælge lyder spørgsmålet: Er det ikke er muligt at få noget der kan bruges til både billed og lyd, til den pris (eller dyrere), muligvis med harddisk?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Jeg har nu min Denon DVD2900 til rep for anden gang (laseren), og har ved samme lejlighed lånt en Denon 3910 i mellemtiden.
Jeg vil godt ha´ haft en 3910´er da den kom, men efter at have lånt en nu, må jeg sige at jeg er skuffet. Jeg har kun 2900´ at sammenligne med og der virker den ikke ligesågodt bygget.
Fronten virker plastikagtig, menuen og fjernbetjening er det samme som det har været i mange år (ved godt det ikke siger noget om kvalliteten), og helhedsindtrykket er langt fra hvad jeg havde forventet mig af en afspiller til 10.000kr.
M.h.t. til billedoverførsel er den bedre (via HDMi til min 436XDE), men ikke helt nok til at jeg ville betale prisforskellen.
M.h.t. lyddelen synes jeg overhoved ikke der er noget at hente.
Da jeg påtænker mig måske at sælge lyder spørgsmålet: Er det ikke er muligt at få noget der kan bruges til både billed og lyd, til den pris (eller dyrere), muligvis med harddisk?
|
|
|
Skal det være nyt eller brugt?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må gerne være nyt, men det skal ikke.....
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Det må gerne være nyt, men det skal ikke..... |
|
|
Du burde kunne finde en brugt Denon A11 til under 10.000 kr. Den giver dig suverænt billede og cd-lyd! 
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke muligt snart at få noget ordenligt HTPC med ordenligt lydkort og grafikkort? Er det til at få et drev der kan afspille SACD?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Er det ikke muligt snart at få noget ordenligt HTPC med ordenligt lydkort og grafikkort? Er det til at få et drev der kan afspille SACD?
|
|
|
HTPC er ikke helt min stærke side, så jeg tør ikke ikke sige hvor meget du får for 10.000 kr. (og da slet ikke om brugervenligheden)
Jeg er dog ret sikker på, at man ikke kan afspille SACD på en pc.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke helt med en A11. Skulle jeg købe en anden dvdafspiller skulle det nok være med HDMi.
Budgettet for en HTPC ville være over 10k. Jeg er blot meget i tvivlt da jeg også gerne vil have en harddiskoptager, derfor mit spørgsmål omkring HTPC.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Ved ikke helt med en A11. Skulle jeg købe en anden dvdafspiller skulle det nok være med HDMi.
Budgettet for en HTPC ville være over 10k. Jeg er blot meget i tvivlt da jeg også gerne vil have en harddiskoptager, derfor mit spørgsmål omkring HTPC.
|
|
|
HDMI er forståeligt nok, selvom DVI kan det samme (fsva. billedet). Det gode ved A11'eren er, at den foruden det gode billede har rigtig god cd-lyd (ca. som en "ren" cd-afspiller i 10k klassen).
På den anden side ville jeg nok heller ikke personligt gå ud og investere det helt store i en ny dvd-afspiller, eftersom Blueray og HD-DVD er en realitet allerede om et par måneder!
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| På den anden side ville jeg nok heller ikke personligt gå ud og investere det helt store i en ny dvd-afspiller, eftersom Blueray og HD-DVD er en realitet allerede om et par måneder! |
|
|
Næh præcis.......det ender nok også med at jeg bliver nød til at vente. 
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt DenonAVR-4306 og DVD-2910, jeg synes det er for stor en difference op til 3910, DKK4000,- on top.
Hvad mener i skal jeg grave de sidste 4000 op af pungen?
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
|
Jeg har lige bestilt DenonAVR-4306 og DVD-2910, jeg synes det er for stor en difference op til 3910, DKK4000,- on top.
|
|
|
Hej Urte
Jeg har jo samme udstyr som dit kommende og jeg syntes ikke du skal bruge de 4000.- ekstra på DVD'en. 2910 er bare super har lige prøvet den med min nye Sanyo plv-z4 via HDMI igennem AVR 4306'er og det spiller bare . Du bliver ikke skuffet!
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
urte skrev:
|
|
|
|
Hej Urte
Jeg har jo samme udstyr som dit kommende og jeg syntes ikke du skal bruge de 4000.- ekstra på DVD'en. 2910 er bare super har lige prøvet den med min nye Sanyo plv-z4 via HDMI igennem AVR 4306'er og det spiller bare . Du bliver ikke skuffet!
|
|
|
De skulle komme Fredag eller mandag,jeg har et Philips 37PF9830, og QED HDMI kabler, det bliver godt. Samtidigt har jeg fået solgt min Philips 9000 reciever og DVD
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salg eller opfordring til salg via forum er IKKE tilladt!
Der henvises istedet til f.eks. www.hifi4all.dk/markedsplads
Indlæg slettet af Moderator
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skulle være en harddisk optager.. Kunne Sony 1010 være en mulighed (mener jeg den hedder) ellers kunne Pioneers 920 være en mulighed også... HDMI på begge og en dejlig stor hdd
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg var heldig at få den næstsidste Denon DVD-A11 fra HiFi-Klubben's oprydningssalg med 2½ års garanti til kr. 10.000,-.......... OG den er fed...
Den er bundsolid opbygget med en kampvægt på 13 kg, og er også en god CD-afspiller...
- men det er rigtig, den har ikke HDMI... kun DVI, desværre læs evt. anmeldelsen her på forumet...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet Jan.
HDMI eller ej, så kan den A11 vel stadig danse med de tunge drenge i dag, når det kommer til billedkvaliteten?
Hvad var nyprisen på den i sin tid?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AM-E
Første gang den 'ramte' markedet kostede den kr. 17.000,- senere faldt den til kr. 15.000,- og den pris holdt indtil de sidste skulle 'skydes af' på oprydningssalget... - og billedkvaliteten er i top..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej AM-E
Første gang den 'ramte' markedet kostede den kr. 17.000,- senere faldt den til kr. 15.000,- og den pris holdt indtil de sidste skulle 'skydes af' på oprydningssalget... - og billedkvaliteten er i top..
mvh. Jan |
|
|
Og at den lyder som en god cd-afspiller, er bare en bonus  Den virker også meget mere robust end 3910'eren. I mine øjne virker de nye Denon modeller i det hele taget billige og lidt for "legetøjsagtig". Noget tyder også på, at byggekvaliteten er gået en del skridt tilbage i forhold til DVD2900 og 2800 (en klasikker). __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller 2200 he he
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Eller 2200 he he
|
|
|
Ja, den skulle også være et kup til prisen. Min far købte den engang i HfK, da de havde et restparti i guld. Tror de solgte den til 3000. Har ikke selv leget med den, men den skulle være god. Du har den måske selv, Raskol? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |