Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: sony dvp ns92v upscalerproblem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Har lige købt denne dvd afspiller og synes den giver et kanonbillede, men....

jeg har læst i et Engelst AV forum, at den muligvis har en fejl idet den ikke  "upscaler" som den ellers burde kunne. Jeg bruger HDMI udgangen og "upscalere" til 720p og synes billedet er utrolig flot, men som sagt så er jeg i tvil. Er det bare HDMI tilkoblingen der gør forskellen, eller er det virkelig upscaler som virker??. Er der nogen i dette forum som kender mere til denne dvd afspiller?? og om den har en fejl??? Er der nogen som kan hjælpe??

Dvd'en er koblet på et Pioneer 43" skærm

christopher G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

hej jeg har også lige købt denne dvdafspiller jeg har store problemer med den i s-vidio udganen der står det af ht

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

skalbjerg skrev:

Har lige købt denne dvd afspiller og synes den giver et kanonbillede, men....

jeg har læst i et Engelst AV forum, at den muligvis har en fejl idet den ikke  "upscaler" som den ellers burde kunne. Jeg bruger HDMI udgangen og "upscalere" til 720p og synes billedet er utrolig flot, men som sagt så er jeg i tvil. Er det bare HDMI tilkoblingen der gør forskellen, eller er det virkelig upscaler som virker??. Er der nogen i dette forum som kender mere til denne dvd afspiller?? og om den har en fejl??? Er der nogen som kan hjælpe??

Dvd'en er koblet på et Pioneer 43" skærm

kan du ikke gå ind i menuen og se hvilken opløsning signalet har? jeg er lidt/meget interesseret, fordi jeg overvejer den selv kraftigt til, at leverer signal til min projektor.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

skalbjerg skrev:

Har du et link til den diskussion? Jeg oplevede i starten at uanset hvad jeg satte den til at køre af opløsning på HDMI-udgangen, så sendte den 1080i ud. Det viste sig at være min DVI-switcher der drillede, når man kører uden om den, eller genstarter switcheren efter apparaterne er sat til, så er der ingen problemer. Umiddelbart synes jeg at det udover dette er en rigtigt god afspiller, så jeg vil meget gerne se den tråd du omtaler? Under alle omstændigheder: Jo, den kan opskalere til 720P.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Otto

Linket er her, hvis du finder ud af noget må du geren informere om det

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=263405

Til Phil

Skærmen viser godt nok, at det er opscaleret, ved 720p viser skærmen 750 og ved 1080i viser den 1125 (er ikke helt sikker på den sidste).

Jeg er glad for afspilleren, det er en stor fornøjelse at se dvd film nu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes