| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle!
Der bliver herinde ofte snakket om WAF. Det problem er ikke så aktuelt for mig, da jeg endnu ikke bor sammen med damen. Men jeg har dog en anden og måske lige så stor faktor at tage hensyn til. Nemlig FAT, da min FAR for nyligt var den begrænsende faktor for at hifi-galskaben rigtig kunne få frit løb.
Jeg havde nemlig fået anbefalet at lade mit grej stå tændt hele tiden, hvilket jeg også havde fået fornemmelsen gjorde en forskel. Om det var indbildt woodoo, eller reel forbedring skal jeg ikke kunne sige, men jeg mener at kunne høre en forskel. Problemet er så, at min far blev bekendt med at forstærkeren) NAD S300) stod og varmede det halve af huset op når jeg ikke brugte denne. Det mente han var for dyrt i strøm, så fra nu af er det kun cd-afspilleren der står tændt (jeg bor stadig hjemme, da SU'en i stedet bruges til hifi og cd'er )
Nå. Men for at gøre en lang historie kort: Det undrer mig egentlig også at denne forstærker står og bliver så varm, og så tænkte jeg på, hvad det egentlig er for en udgangstype der sidder i NAD silverline serien? Jeg har ikke kune finde noget om det nogen steder, men jeg har på fornemmelsen, at det er noget klasse A/B Kan det passe? Er der evt. nogen der har målt / har datablad på, hvor meget strøm en S300 bruger når den står tændt (uden at spille)?
PS: Undkyld min lille historie, der ikke har så meget relevans i hifi-sammenhæng men som jeg lige havde træng til at dele med nogen Er der andre der har nogle sjove/akavede "X"AF situationer at tage hensyn til, kunne det da være meget sjovt at høre 
På forhånd tak for hjælpen.
__________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|