Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad driver os og hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Egentlig er det tankevækkende hvorfor vi nu har behov for at få nyt udstyr, hvad var/er der nu galt med det gamle,se bare på hvor mange der skifter udstyr herinde.Er det fordi vi keder os og har behov for nye oplevelser.Vi må jo være nogle gode borgere set med industriens øjne da vi er med på brug og smid væk tanken.

Hvad gør at MKII skulle være så meget bedre end vores MKI, er det producenten der lige skal drive det sidste ud af tingen,det kan jo ikke blive ved med at leve af det forgående vel.

Hvorfor syntes vi lige at Y kabel lige skulle afprøves og måske være bedre end vores X kabel eks.

Måske lige på kanten af dette forums område men alligevel. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Ja det er sku en dyr hobby

Min næste hobby bliver SKAK

Ellers tror jeg bare det er os mænd vi må bare have noget gejl og gerne kvalitets gejl  

Vores hobby skal også helst være en, som vi kan bruge meget tid på for ellers skal vi jo bare sidde derhjemme med vores koner  og se "You've got Mail".... på et 14" S/H i mono

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Nysgerrighed!! Jeg tror selv (åh, ja nu igen) at jeg har fundet mine højttalere, og CD spille. Nu mangler bare forstærker, og måske lidt kabel-halløj. Men jeg har ikke lyst til at parkere "særlig" mange penge i det mere. Måske også fordi det for alvor er gået op for mig, hvor godt en NAD 3020i kan spille og prisen på denne, kontra prisen for "lidt" bedre lyd, og med en indpakning som et pengeskab koster. Jeg kan godt føle mig lidt til grin, når jeg købt "dyre" anlæg, som på flere parmetre, ikke spiller bedre end en 999 kroners firser forstærker......

Men det med min nysgerrighed over for hifi, køre lidt op og ned. Det har den faktisk gjort hele mit liv.... (næsten)

Men uanset de høje priser, kan jeg ikke lade være med at drømme om at høre den nye NAD M3 int. amp... 

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Det ligger vel lidt i menneskets natur,også afspejlet i sportens verden,højere,hurtigere,bedre o.s.v.

Se i selvkritikkens lys er det vel også den der med at hævde også over for andre mænd og indirekte sige se jeg er sej.

Min mor siger det er så godt som det kan blive,forstår godt hvad hun siger men følger det ikke.

På en eller anden måde vil jeg også gerne se at nogle ville indrømme ar de gør det fordi de måske også keder dem lidt og der gerne må ske noget nyt.Hørte en som skiftede jævnligt fordi det begynte at kede ham,det kan jo også blive en mani.

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Hej JRGW

Det er et spændende spørgsmål du stiller. Mit svar er klart og enkelt: MUSIK  Enhver opgradering skal altid bringe mig tættere på "sandheden" af musikerens budskab. Det handler ikke om at anlægget skal kunne spille 5-7 numre "FEDT", men om at kunne mærke hårene på armene rejse sig når jeg høre Mary Black synge: "The thorn upon the rose" eller mærke hvordan livet har sat sit tydelige spor på Johnny Cash når han synger: "The man comes around".

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Det er en besættelse. En besættelse af musik og teknik. Glæden ved at se (og høre) de lækre apparater. Man MÅ bare eje dem. Min første åbenbaring var da jeg som knægt hørte min kammerats NAD/Cerwin Vega anlæg. Jeg var solgt på stedet! Jeg måtte bare eje sådan et anlæg, men kom aldrig til det...snøft
Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Ja det er sku en dyr hobby

Min næste hobby bliver SKAK

Ellers tror jeg bare det er os mænd vi må bare have noget gejl og gerne kvalitets gejl  

Vores hobby skal også helst være en, som vi kan bruge meget tid på for ellers skal vi jo bare sidde derhjemme med vores koner  og se "You've got Mail".... på et 14" S/H i mono

Ja... Det er jo en livsvarende hobby..  Det er jo en genial ting at bruge sin tid og penge på, fordi man bruger det jo sådan set hver dag.. I hvert fald til musik...  Jeg er ik den der går efter en lækker hjemmebio før engang når jeg har mit eget sted.. Det er mest musik. Og musik er lavet for at det skal lyde lækkert. Det er jo også synd hvis man har et skod-anlæg og det ødelægger musikken. Det er jo smertefuldt for ens sjæl! DET SKAL LYDE GODT!! 

MEN MEN MEN!!! Hvornår lyder det lækkert...?? Det er her producenterne kommer ind i billedet.. Fordi de vil altid forske og opfinde noget mere vellydende, flottere og tilpassende. Derfor er lyden jo aldrig "go' nok"  kun der hvor producenterne ik har noget nyt i ærmet...

Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Det der driver mig er forbedringer........det kan altid blive bedre - hele tiden . Man finder nogle gode komponenter og så siger man at nu har man det udstyr man vil have og så hører man lige et eller andet set-up hvor der er en anden magi, musik og reproduktion - det vil jeg også gerne tilnærme mit set-up hen imod....det er en skrue uden ende  

Jeg bliver nok aldrig tilfreds med mit anlæg, gør man det har man ikke en hobby længere - der er jo ikke noget der kan forbedres, det perfekte set-up findes ikke og det er nok det der driver os i den sidste ende - søgen efter det perfekte, og det findes ikke. Jo i koncertsalen og lydstudiet, men at genskabe det hjemme er svært    

prebbj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Der er intet så godt som 'LIVE' musik, intet anlæg kan komme i nærheden af dette!
Til top Vis prebbj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prebbj

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Vi kender det alle... Pludselig kommer det over en, at man må have nyt grej. Når først man har lyttet, følt, set og smagt er der nogle gange ingen vej tilbage. Når man bliver rigtig tændt på noget grej er det ofte alle sanserne som spiller ind og er med til at give et lille sus. Det er her gnisten tændes. Men selve den dybereliggende drivkraft afhænger i langt højere grad af én af sanserne, lyttesansen selvfølgelig. For selv det lækreste design, den mest ergonomiske fjernbetjening og de mest solide potentiometre bliver på et tidspunkt en del af hverdagen. Når dette stadie nås er det kun musikken som kan overraske, eller rettere sagt gengivelsen af musikken. I det lange løb er det i høj grad fordybelsen i detaljer, rytmik, samspil, klang, perspektiv osv. der ydgør drivkraften, og det er jo her udstyret skal stå sin prøve. Her viser det sig om de andre sanser spillede for meget ind på dømmekraften og slørede lyttesansens budskab da beslutningen om at køre kortet igennem maskinen skulle træffes.

Ovenstående har jeg i hvert fald oplevet et par gange, og så er det surt at tabe penge fordi man ender med at investere i noget nyt kun få måneder efter det gamle tog sin plads i racket. Men sådan er det nu en gang, og det må man jo lære af.

I dag lytter jeg næsten udelukkende med lukkede øjne

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Nysgerrighed.

Og lysten til bedre lyd - det er irriterende når det ikke lyder rigtigt. Jeg valgte for en del år siden at forblive i den billige ende af HiFi (og lidt surround) fordi jeg (og mine venner) havde de samme problemer uanset om det var entry level,  mid- eller high; nemlig at det er en kunst at finde udstyr der spiller godt sammen. (Deraf min forum navn Mr.EntryLevel).

Jeg har derfor köbt og solgt  höjtalere og forstärkere - og har prövet en masse kombinationer. Og som rockforlife skriver er NAD 3020 et eksempel på hvor langt man kan nå for små penge (f.eks med en billig Sony CD og et sät Dali 3A eller Tannoy M1).

Det kan hurtig blive dyrt - kendte en der i sin jagt på de sidste detaljer köbte sig konkurs i HiFi - så pas på !

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

For det første ændres ens præferencer med alderen... hørelse, musikstil osv. For det andet skifter ens økonomiske muligheder man får flere eller færre penge mellem hænderne. For det tredje flytter vi rundt og som bekendt er akustikken 80% af et anlæg, men de færreste er jo villige til at erkende dette og køber noget nyt. For det fjerde er der en god gang forbrugerisme gemt her, kvinder brænder Magasinkortet af på en powershoppingtur vi køber hifidyt. Sidst men ikke mindst græsset er altid grønnere på den anden side.....LOL

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Meget rigtigt er allerede skrevet, men husk på at "Hi-fi" først og fremmest handler om musik!

I 2006 vil jeg IKKE foretage nogen opgraderinger overhovedet, nej! Jeg vil end ikke sende min forstærker til rep for udskiftning af volumepotentiometeret, som er lidt skævt (venstre/højre) ved lavt niveau, op i lommen med det! (Nej, så må det også vente med de dersens "Hi-fisikringer", JRGW!)

Et enkelt tweak med spikes på bitumen på korkslibeklodser bliver det til, men så heller ikke mere!

Nej; for der skal købes plader, som kan give mig timevis af dejlig underholdning og bare pladerne holder sig indenfor den reducerede 13-skala, så er jeg ovenud lykkelig!

Den reducerede 13-skala lyder:

7: Dur ikke, næste!

8: Dur, men findes den ikke på guld-CD?!

9: Dejlig!

9 med en pil opad: Rigtig dejlig!

9 med en pil lige igennem hjertet: Endnu mere rigtig dejlig!

Hvorfor ikke 10, 11 og 13? Fordi det kan mit ydmyge "folkeHi-fi" slet ikke spille op til, så skal der ægte high-end til og det "gider" jeg ikke investere i, nix!

Bare musikken spiller og det gør den!

Plader, plader og endnu flere plader!  

Bass; er akustikken 50% eller 80%? Jeg holder på et sted derimellem!  Mit græs er grønt og saftigt, op i lommen med naboens anlæg, hæ!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej

For mange kan dette "drive" nemt gå hen og blive en "sygdom", som nogen desværre "behandler" med en uendelige række indkøb af dyre og dyre udstyr.

Hvad med lidt alternativ behandling? http://www.audionote.co.uk/anp1.htm 

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at på en eller anden måde så er det mindst lige så spændende at pille som at høre musik,også at høre hvad sker der så

Jeg bilder da mig selv ind at jeg lærer ved det og tiden går da med noget godt.

Jeg køber ikke så meget nyt udstyr men mere dele, men det er nu også dyrt efterhånden og jeg har flere ideer suk.....

Og husk nu,på trods af min mors ord om det modsatte,det kan sikkert blive bedre måske skal det prøves......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes