Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netstøjfilter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Da jeg alligevel skal opgradere mine standard netkabler med nogle bedre, har jeg haft kig på nogle netstøjfilter rundt på nettet. Og efter at have læst anmeldelsen på Hifi4all, har det virkelig vagt min interesse.

MEN, ville det overhovedet have en positiv virkning med et netstøjfilter, hvis man ikke har jord i stikkontakten??? Det har jeg nemlig ikke der, hvor jeg bor. Skal jeg droppe ideen?

ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Mine HT'er brummede vildt før jeg fik et filter på ac-forsyningen og jeg har ingen jord-forbindelse. Jeg kan anbefale strømskinnen fra supra på www.av-connection.dk den virker :)
Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

ernst_himself skrev:
Mine HT'er brummede vildt før jeg fik et filter på ac-forsyningen og jeg har ingen jord-forbindelse. Jeg kan anbefale strømskinnen fra supra på www.av-connection.dk den virker :)

Hej Ernst

Ja, Supra'en har jeg også kigget på. Har du oplevet noget negativt med strømskinnen? Har den påvirket lyden?

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at netfiltre kan have en tendens til at lægge et slør over musikken.

Jeg ville prøve med en opgradering af kablerne først, til nogle gode skærmede kabler, og så lige så vigtig få styr på "kabel rodet" (Hvis du har det?) Altså netkabler for sig, signalkabler for sig og Højttalerkabler for sig.

Det burde løfte lyden for dig

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

soxen skrev:
Jeg synes at netfiltre kan have en tendens til at lægge et slør over musikken.

Jeg ville prøve med en opgradering af kablerne først, til nogle gode skærmede kabler, og så lige så vigtig få styr på "kabel rodet" (Hvis du har det?) Altså netkabler for sig, signalkabler for sig og Højttalerkabler for sig.

Det burde løfte lyden for dig

Dvs. at man er bedre tjent med en kvali-strømskinne og nogle gode netkabler? 2-3k for en filter er jo også en del penge!

Hvad siger I andre? Har I haft dårlig/gode oplevelser med netstøjfiltre? Eller måske er netstøjfilter en ukendt fænomen herhjemme??

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Kan du selv lodde, så har Brinck elektronik et netstøjsfilter BR507 (k)! Det skal være 1300watt´s versionen og du bør kun sætte dine signalkilder til, ikke forstærkeren, for så vil du opleve en mere lukket lyd med dynamikbegrænsning!

Dioderne 1N4001 bør udskiftes til Scottky-dioder, f.eks. af typen SB550QTY, de leder væsenligt hurtigere end de "almindelige" dioder. Læg derfor cirka 50-75 kroner til prisen!  Nah; det er SQ ikke særligt dyrt, set i forhold til de hundedyre "kun for Hi-fi" netstøjsfiltre!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Jesper001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Kan du selv lodde, så har Brinck elektronik et netstøjsfilter BR507 (k)! Det skal være 1300watt´s versionen og du bør kun sætte dine signalkilder til, ikke forstærkeren, for så vil du opleve en mere lukket lyd med dynamikbegrænsning!

Dioderne 1N4001 bør udskiftes til Scottky-dioder, f.eks. af typen SB550QTY, de leder væsenligt hurtigere end de "almindelige" dioder. Læg derfor cirka 50-75 kroner til prisen!  Nah; det er SQ ikke særligt dyrt, set i forhold til de hundedyre "kun for Hi-fi" netstøjsfiltre!

HOV HOV!!

De silicium-dioder som støjfiltret er født med har et spændingsfald på 0,7v. Hvis du gør spændingsfaldet mindre ved at indsætte en schotky-diode, vil det ikke kunne fjerne DC-Spænding fra nettet i en ligeså høj grad! Desuden Har det ingen betydning at de leder hurtigere! Du skal regne med at filteret tilsluttes en netspænding på 230V 50Hz. Efter at du sidste gang anbefalede mig at udskifte dioderne til Schotky, lokkede jeg min fætter som er ingenør til at undersøge sagen. Han lavede mange underlige beregninger og kom med mange forklaringer som jeg ikke kan genfortælle. Men han lavede bl.a. et forsøg med at sende en frekvens på 1MHz (1 Mega-Hertz) gennem de medfølgende dioder, og kanstateringen var at de leder hurtigt nok til ikke at skæv-vride kurven (Jeg så et fint billede på hans ocilloscop). Det er fuldstændig utopi at udskifte de medfølgende dioder.

Det vil faktisk kun gøre DC-Fælden ringere, grundet det lavere spændingsfald. Bare fordi at en diode er dyere end en anden er det ikke ensbetydende med at den er "bedre", den har bare nogle andre egenskaber. Og de medfølgende dioder til dette støjfilter er helt fine til det de skal bruges til!

- Jamen, det ryger!

- Jaja, Hold nu kæft og hold den inde!!
Til top Vis Jesper001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper001

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes