Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 06:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: underligt eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller normalt med mine concept 2 på en Denon avr 3801 som yder 7*105watt. Men så prøvede jeg lige at sætte en gammel NAD 7240PE som yder 2*40watt tror jeg det er. Jeg syntes faktisk mine concept 2 lød bedre med NADen end med min større denon. Jeg syntes at concept 2 kunne levere mere bas og mere dynamik med NADen. Kan det virkelig passe at denon er så lys i lyden forhold til NAD?



__________________
It´s all about rock n roll
Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200
 
mops
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Det korte svar er JA.
Denon og NAD tilhører klart hver deres lejr mht lydfilosofi. Nogle vil endda sige at Denon lyder typisk japansk, mens NAD lyder meget engelsk.

Det er påstande på linje med at finnerne altid går med kniv og franskmænd er uforskammede: Meget firkantet, men der ER altså lidt om det...

mvh
Lars


__________________
Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
Til top Vis mops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mops
 
Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

ok jeg havde hørt om at der var lidt forskel på denon og nad men jeg havde ikke troet det var noget man tydeligt kunne høre

__________________
It´s all about rock n roll
Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:
ok jeg havde hørt om at der var lidt forskel på denon og nad men jeg havde ikke troet det var noget man tydeligt kunne høre

jop, der en del forskel på de to mærker lydmæssigt....nogen kalder Denon for skinger og andre siger, at dem der vælger NAD har valgt den mørke side af kraften



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jamen så skal jeg da helt sikkert have en forstærker som har mørke kræfter

Hvilken NAD ville passe godt til Evidence 870? ville en NAD C370 kunne trække evidence 870 ordentligt?



__________________
It´s all about rock n roll
Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200
 
miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

jeg havde en kenwood reciever på 2*100 w nu har jeg en nad 3020 på 25 w og den spiller højere og renere.


Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom
 
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Det har vel ikke kun noget med Denon kontra NAD at gøre, men også en surround receiver kontra en stereo forstærker.

Efter min erfaring, lyder surround receivere ofte "tynde" og udynamiske, i sammenligning med stereo forstærkere.

 

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Er helt klart enig i at NAD lyder "mørkere" om man vil, eller bare har mere fylde...

Men jer med Dali højtalere, tag lige en lytter før i skifter til NAD, for det er absolut ikke i alle tilfælde det er en god blanding!
Det er da meget fint Denon2200 har haft gode erfaringer med NAD sammen med Concept, men det er nu langt fra min opfattelse... Men det kommer jo også an på hvilke øre der lytter

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Det har vel ikke kun noget med Denon kontra NAD at gøre, men også en surround receiver kontra en stereo forstærker.

Efter min erfaring, lyder surround receivere ofte "tynde" og udynamiske, i sammenligning med stereo forstærkere.

Ja, det er også min mening. Jeg har forlængst opgivet at bruge surround grej til stereo.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

perejvind: Så er det fordi du ikke har hørt noget fra Arcam

 

Undskyld for OT, men jeg kunne ikke lige lade være

 

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Kan også fint nikke genkendende til den oplevelse.

Men betyder nok også noget at NAD'en er noget ældre. Man finder meget ældre grej der spiller ganske fortrineligt selvom det ikke var high end dengang. Nyere grej derimod koster kassen hvis det lyde bare nogenlunde (uanset stereo el. surround, selvom stereo self. giver mest kvalitet pr. krone) - altså det er mine oplevelser. I nyere grej er simpelhen for mange genveje hvor producenten lige skal tjene 2 ører ekstra - og tilstrækkeligt mange af dem...


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Jokke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Ja

Det er typisk også fordi, NAD'en er nok noget mere strømstærk, det er jo også en Power Envelope du brugte, men ja.

En NAD lyder godt efter min mening, den er lidt "mørk" og brutal i det, de er for det meste også meget dynamiske, se bare min NAD 2200, som ikke engang er Power Envelope, Havde en NAD T752 Reciever på mine AL1002, og den smider altså 2*90W i 8 ohm, Rms selvfølgelig. Så fik jeg min Nad 2200 den er kun sat til 2*100wrms i 8 ohm, men der var MEGET forskel, fordi den er MEGET mere strømstærk, og hvis det var POWER ENVELOPE'en ville den være endu stærkere.

Mit setup blev også meget mere dynamisk, da jeg fik min 2200 på, den ER meget dynamisk, er mange nad produkter :) 

Der kom MEGET mere HUK på bassen, og en del mere kontroleret lyd :)



__________________
Jokke
Pioneer VSX-1015S
Pioneer DV-343
Chario Delphinius
Jamo Cornet 175
Jamo D6/7 DIY sub
URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34879&P N=1]Se mit udstyr HER[/URL]
Til top Vis Jokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokke
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes