| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af en Onkyo M-508 effektforstærker, som jeg hidtil har været ovenud tilfreds med.
Jeg købte den sprit ny engang i tidernes morgen i Audioscan (Dansk HIFI klub købte dem vist).
Den er desværre begyndt at opføre sig lidt mærkeligt (har faktisk gjort det en tid efterhånden).
Det startede med at den pludselig kunne begynde at knalde eller smelde i højtalerne når forstærkeren havde spillet nogle timer på normalt niveau og var blevet godt varm.
Nu har den engang imellem svært ved at tænde. Dvs. den står med orange lys i metrene, som tegn på der er noget galt. Jeg kan så slukke og tænde 10-20 sek. senere og den skifter til grønt lys for at indikere at alt er OK.
Den spiller så stadig nogle timer uden problemer (3-5) hvorefter den først begynder at skratte lidt for derefter at knalde/smelde kraftigt uanset hvor højt musikken spiller.
Jeg håber på at nogen herinde kan hjælpe med rep. info, da jeg ville være MEGET ked af at skulle skille mig af med den (selvom konen ville blive glad ).
Jeg er ikke helt kejthåndet med en loddekolbe (dog ingen elektronik-wiz) og jeg har da også selv tænkt på at det måske er en koldlodning, men jeg vil gerne vide lidt mere inden jeg begynder at lodde???
Ovenstående har desværre også resulteret i at diskanten i den ene af mine ellers suverænt spillende CORAL STUDIO højttalere er brændt af. Det er en CORAL H-104 enhed, som jeg ville være meget ked af at skifte ud med noget andet.
Nogen der ved hvor man kan få fixet denne enhed eller måske ligger inde med en de vil af med. Selvsagt at den skal være 100% i orden lydmæssigt (udseende ligegyldigt)???
Med venlig hilsen
En-gammel-HIFI-entusiast-med-3-børn-og-en-kone-der-syntes-"d e"-fylder-for-meget 
|