Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: subwoofer står og brummer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg har det problem at min sub står og brummer når den ikke får signal og når den får signal.

Subben er en b&w 675 og min forstærker er en yamaha rxv-1500. jeg har et Ixos kabel imellem

Det er ligegyldigt hvad for et signal den får, men det underlige er at når du starter dvd'en op og der kommer de der menuer hvor der står at de kun er til privat brug osv brummer den ikke, men lige så snart filmen starter og der er en stille scene brummer den.(det er endnu være når subben står tændt og forstærkeren er slukket)

Er der nogen der har oplevet det samme eller evt har nogle forslag til at løse problemet, for jeg er ved at blive vanvittig

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

hej igen

er der virkelig ikke nogen der haft et lignende problem der kan hjælpe

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Brummer den også hvis du tager signal-kablet fra?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

nej når jeg fjerner signalkablet er der ingen brum.
Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
kimras
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej farmer

prøv lige at tage signalkablet ud, og sæt jord til subben, f.eks en ledning fra radiatoren,

til en af skruerne på forstærkerdelen på subben, og fortæl lige om den så brummer.

 

hilsen kimras

Til top Vis kimras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimras
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke lige ekspert på det område, men er der ikke taloe om dårlig stel her?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

jeg har været ved at rode lidt med højtaler ledning over på en radiator nu, lyden forsvinder ikke men den ændrer karrakter(læs: den bliver lidt svagere men ikke meget)

er der ellers noget jeg kan prøve for det er rimeligt træls at høre på 

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hvis brummeriet stopper, når kablet trækkes ud så er det ikke subwooferen der er noget galt med. Det er kablet der opsamler brum. Jeg har samme problem med min Audio Pro Bravo subwoofer, men kun når jeg bruger det usle tynde kabel, som følger med som standard. Efter jeg har lavet et kabel af dobbeltskærmet coax-kabel er der nul brum.

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Perejvind

hvad kabel bruger du, noget hjemmegejl vi andre ikke få eller hvad, det skulle ellers være et okay Ixos kabel jeg har

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

farmer skrev:

Perejvind

hvad kabel bruger du, noget hjemmegejl vi andre ikke få eller hvad, det skulle ellers være et okay Ixos kabel jeg har

Ja, det er hjemmelavet for at spare penge, men kablet kan også købes færdiglavet:

http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=7 5&ClassID=227

Varenummer:  AV-M1-0800

Coaxkabel er rigtigt godt til lange kabeltræk, da det er godt afskærmet.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Tak for linket, PE

Så må jeg jo nok til at skifte kabel, er der ellers nogen der har nogle forslag til andre gode kabler

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
kimras
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke, der er tale om dårlig stelforbindelse, ej heller tror jeg, at subkablet samler brum op

jeg tror nærmere, der er tale om en brumsløjfe,da jeg selv har haft samme problem, med en dali

1.5s sub.

 

Hilsen kimras

Til top Vis kimras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimras
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

@kimras
Hvad i alverden er en brumsløjfe?

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ved der har været problemer med ixos kabler og brum fra diverse subwoofere. Prøv evt. at låne et andet subkabel(ikke ixos) og se om det er det samme.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

hej

Så har jeg bestilt et supra sublink kabel, så må vi se om det hjælper eller jeg har dårlig el

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

lige for at følge op på en gammel tråd, vil jeg bare sige et jeg er kommet af med brummeriet. Supra kablet har fjernet det hele man kan ikke høre noget mere, så jeg skal aldrig have et IXOS kabel til sådan noget igen.

tak for hjælpen

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
Zenon
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror faktisk nærmere kablet eventuelt er knækket indeni, hvis kablet er knækket ved lodningen og stel derfor mangler.....

Kabler har de dårligste forhold da subwoofer oftest bliver skubbet tæt ind til væggen og dermed ikke tillader kablet den nødvendige plads....

Til top Vis Zenon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zenon
 
farmer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Det har altid været sådan med det kabel, lige siden jeg fik det. Og min sub har masser plads, den har ca 15 cm hele vejen rundt(den står midt på en stor betonflise), men det virker nu.

Til top Vis farmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmer
 
Zenon
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kom til at tænke på at for tynde ledere også kan være skyld i brum, oplevede det da jeg engang købte et billigt kabel og blev så arrig over dets brummen at jeg klippede det over for at se det indvendigt, et 5 ohms kabel.....

Købte det i føtex for at se om de dyre kabler nu var bedre......

Til top Vis Zenon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zenon
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes