Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&O og akustiske linser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Akustiske linser er ikke noget nyt, men da Bang & Olufsen i deres BeoLab 5 bruger ALT (Acoustic Lens Technology) fra Sausalito AW, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvordan folk synes disse højttalere lyder - både de store og de små.

 



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke kender Sausalito Audio Works, kan man læse mere om deres produkter her

www.sawonline.com



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1489
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt de store, men de små er på min ønskeliste over ultimative PC-højttalere

De lyder sku imponerende godt for størrelsen

Kunne være sjovt at prøvelytte dem inde i stuen - det må jeg prøve engang....

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Som Meier ganske rigtigt siger, så lyder BeoLab 3 ganske overbevisende og fyldige i lyden - deres størrelse taget i betragtning vel at mærke, og ved begrænsede lydniveauer. At de lyder godt, skyldes imidlertid ikke det akustiske linsesystem, men at der er godt gang i den ene aktive og de to passive enheder. Linserne har umiddelbart kun den effekt at lyden synes at komme fra et punkt over selve højtaleren, samt at diskanten er mere jævnt fordelt - de er ikke lige så retningsbestemte.

BeoLab 5 havde jeg store forventninger til da jeg var inde i en butik i Holbæk og høre den. Butikken havde egentlig en idéel størrelse til højtaleren skulle man mene, men resultatet var desværre utroligt skuffende. Trods højtalernes automatiske kalibrering, var der fuldstændig ukontrolleret bas, og en ikke særlig behagelig lyd generelt. Der manglede glød og sjæl, og det var uundgåeligt at bruge alle sine kræfter på at lytte efter "hvad kan der mon være galt - noget må da være instillet forkert" i stedet for musikken.

Generelt kan det dog siges om det akkustiske linsesystem at det egentlig blot distribuerer diskanten på en anden måde - hvordan det ender med at lyde er efter min opfattelse i langt højere grad afhængigt af hvilke enheder og delefiltre der i øvrigt er anvendt til systemet.

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted
 
Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt dem gansk kort, så jeg kan ikke difinere dem helt præcist. Men de lød flot, meget præcist og gennemsigtigt lydbilede især i toppen. De forsvinder fint i lydbilledet. Bassen også ganske præcis men ikke super vægtig lidt let idet. De spiller lidt henad elektrostater, blot med lidt bedre plasticitet.

 Jeg hørte dem somsagt kort i en B & O butik i London så min beskrivelse er nok ikke helt dækkende. Det skal desuden siges placeringen var meget uhensigtsmæsig, sælgeren mente dog ikke det gjorde noget da de har noget inbygget rumkorrektion... .

Meget rimelige til prisen, det skal jo bare tilsluttes en cd, og så spiller det

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted
 
Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at sige, at det var de store.
Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Ja, de to meninger om de store, er ikke ligefrem ens, så vi må nok se flere, før der kan være tale om en tendens i den ene eller den anden retning...



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:
Jeg har ikke hørt de store, men de små er på min ønskeliste over ultimative PC-højttalere

De små ser fantastisk godt ud sammen med en Apple Powerbook.... hvis de står ved siden af den på bordet altså...

 



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Se et meget flot foto af de små B&O sammen med en Apple Powerbook på dette link

http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1137438588 16281171

Designmæssigt passer de sammen som jeg ved ikke hvad ...

 



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Forkert link - pokkers også, her er det rigtige

http://www.macnyt.dk/gallery/?action=select&query=110821 84279713753



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1489
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

Designmæssigt passer de sammen som jeg ved ikke hvad ...

Tja - hvis bare mit skrivebord så sådan ud....

Jeg er milevidt fra det digitale/papirløse kontor

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

tjek også dette link, som vist viser nogle nyere B&O'er der ligner Napoleonshatte

http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/product.asp?section =systems&sub=ls&prodid=565



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Efter at have hørt Beolab 5 med Linn Unidisc, hjemme hos en 2tal-sælger, er jeg ikke i tvivl om Beolab 5´s kvaliteter. De er i de fleste henseeender suveræne. Ikke mindst leverer de en troværdig dynamik, og et fuldendt perspektiv, næsten uanset hvor man sidder, i forhold til højttalerne. Denne egenskab skyldes de suveræne sprede-linser, tror jeg.
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Jeg var til "eksklusiv" præsentation af beolab 5 i sin tid, og helt kort fortalt, lød de fandme fedt!
Jeg har beskrevet min oplevelse den gang her på forum'et, men jeg kan ikke finde det indlæg i dag...

prse
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes