| Forfatter |
|
THKM Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har et par Dali Grand Coupe højttaler som jeg p.t. benytter som fronter i et surround opsæt.
Der mangler i sagens natur noget bund og jeg kunne gost tænke mig at supplere med en subwoofer. Er der nogen der har gode/ dårlige erfaringer med brug af sub' sammen med Couper'ne (evt. mærke / model). Sub'en skal også gerne kunne benyttes ved alm. stereo.
Alle indspark er velkomne.
PFT
THKM
|
| Til top |
|
| |
Dabros Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej THKM
Jeg kender ikke rigtigt til Coupe'ernes spillestil, men et par gode sub'er kunne være Arcitec's poseidon eller hvis du kan finde system-audios sub 100 i den blå avis. Jeg synes ikke rigtig om lyden i Dalis egen subwoofere, men det er jo smag og behag!
håber du finder en der passer til din smag!
mvh
Dabros
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge en SWA15, for at give det sidste i bunden. men du skal nok køre med forskelllige indstillinger for stereo og film. Jeg har selv brugt 2 stk. Dali Suite S1,2 og de var tilstrækkeligt kontante og hurtige sammen medGrand, de gav specielt et ekstra godt kick i surround :).
Mvh.
Per
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du
Jeg bruger selv Grand til surround, og har spurgt Hi-Fi Klubben i Herning hvad de vil anbefale af sub.
De foreslår en B&W sub i den dyre ende (mellem 10k og 25k). De spiller såmænd også fint, men jeg venter nu til jeg har begået en geni-streg og får råd til en Dali Euphonia AS2 sub.
Prøv at høre B&W's nye sub til 700 serien (ASW750) til 12K. Den gamle udgave til CDM serien var OK.
Til mere overkommelige priser er der Dali SW12 el. 15. (4K / 7K)
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også foreslå en B&W ASW750. Her får du 12" og 1000W i et lukket kabinet. De skulle også fungere fint til musik, men prøv da at høre den i Hifi-klubben.
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og glem ikke Dali Suite S1,2 den overrasker mange :)
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv ikke lyttet til ASW750, men har store forventninger til den, trods den lave pris.
Enheden og forstærkeren er identisk med den EISA-vindene ASW800 som koster 19.000 kr.
Eneste forskel er, at kabinettet på 800'eren er Matrix-afstivet med afrundede sider, som skulle efter sigende give mindre vibrationer. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting.
ASW750 koster også 12.000 kr. i England, så denne gang kunne Danmark endelig give en pris som er ens med Englands.
F.eks. koster ASW675 kun 6.500 kr. i England, men 10.000 kr. i Danmark. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |