Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Netstøjsfilter fra Brinck (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Jeg fandt disse netstøjsfiltre i byggesæt version på brinck elektroniks hjemmeside. Er de noget værd mon, og kan en begynder lave dem? Jeg har loddet før, men ikke meget.

http://www.brinck.dk/byggesaet/br505507.asp

Det kunne sgu være sjovt at se hvad lidt filtrering af lysnettet kan gøre for små penge.

EDIT: Jeg er et fjols, denne post skulle selvfølgelig have været i selvbyggeri... Undskyld mange gange

TGSC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede engang sådan et byggesæt, men kunne ikke høre forskel, men det kan måske også skyldes mit anlæg . Nå, det var sjovt at lave, og det kan være man opdager forskellen efterhånden som man lytter til det, og udskifter noget af anlægget.

Mon der kan være noget halløj med at sætte hifi-elementer sammen uden at sætte dem på samme netstøjsfilter ?

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Måske, men det lyder spændende i hvert fald. Hvor svært var det at lave?

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Hey nye selvbygger  go !

Nu er der jo dem der mener at strømkablerne til kontakten, vindmøllerne og elregningerne er en direkte del af signalvejen. Jeg synes der er at udvande begrebet lidt. Og det er også ift. lyden den forkerte ende at starte. Effekten er tvivlsom - selvom det nu nok er 10-12 år siden jeg lavede 8 stk af ovenstående, så det kan være jeg har glemt det :) - men du får ikke en anbefaling herfra :)

Hvis du ikke vil koncentrere dig om det mellem dine ører, rummet eller placering af højtalere, jammen så kunne du måske starte med at skifte til bedre komponenter i dine højtalere eller i dit hifi. Det vil give meget mere. Det er f.eks. let at skifte til bedre kondensatorer i din højtaler. Det vil være mere hørbart og det kan være starten på lidt mere forståelse af sagerne. Alternativt kan du skifte de "små" lytter i din forstærker specielt hvis den er lidt gammel og træt. Næste projekt kunne være en ny clock til din cd mv.

Så er der gået 5 år.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Ovre hos Aage Nielsens har de også et netstøjfilter, der er lavet til hifi. SVJH er deres konstruktion fra en artikel i High Fidelity. Det ville jeg kigge nærmere på.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Ørstrøm skrev:
Hej allesammen,

Jeg fandt disse netstøjsfiltre i byggesæt version på brinck elektroniks hjemmeside. Er de noget værd mon, og kan en begynder lave dem? Jeg har loddet før, men ikke meget.

http://www.brinck.dk/byggesaet/br505507.asp

Det kunne sgu være sjovt at se hvad lidt filtrering af lysnettet kan gøre for små penge.

EDIT: Jeg er et fjols, denne post skulle selvfølgelig have været i selvbyggeri... Undskyld mange gange

Har prøvet en lånt Brinck engang, den virkede faktisk udmærket ...men jeg synes kun at netstøjfiltre virker på signalkilder eks. cd-afspiller, tuner osv.  Lad være med at bruge netstøjfilter på en effektforstærker, brug der istedet en god jordforbindelse for forbedring af lyden ( eks. kobberspyd )

Jeg tog konsekvensen og lavede mine egne netstøjfiltre, med egne tegnede print.

Sværhedsgrad = 1 ( 1-5 )

...det er lige ud af landevejen mht. lodning, det sjove er at vikle spolerne selv

se billeder herunder:

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

wahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

jeg har 3 brick netstøjsfilter men har fundet ud af at de ikke skal sidde ved anlæget

nej det skal sidde så tæt på støjkilden som overhovedet muligt

hilsen wahl

Til top Vis wahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wahl

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Ja ved modem til computer f. eks

Personlig bruger jeg en lille ringkerne og "skiller" netledning i to og vikler dem på kernen, og placerer den på netledning til computer - og det virker

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Musicus; det er jo en balun, eller ej?! (Se min tråd 230 volt = vellyd? Side 2!)

KrammeAcoustics; hvilke dioder har du brugt? Og er det noget du lever af at sælge til os andre?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

KrammeAcoustics; hvilke dioder har du brugt? Og er det noget du lever af at sælge til os andre?

Jeg må slå fast med 7" søm at jeg "ikke" lever af at sælge noget og ej heller vil det, så "KrammeAcoustics" må ikke anses som nogen form for reklame, jeg har bare syntes at det var sjovt at lave eget navn/logo på alt mit selvbyg, det være sig både print og graverede messingfronte og skilte.

Mht dioder så står der P600G på dem !

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

P600G: General purpose plastic rectifier, 50-1000 volt/6 amp forward!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes