Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC der virker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjhans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Har du/i en maskine der virker perfekt d.v.s - ingen standby problemer, kan starte fra standby S3 fra remoten, og tilbage igen og i det hele taget er super tilfreds, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken hardware der brugt - bundkort, grafikkort, processer, tv-tuner o.s.v. og hvor det er købt.

Mit setup virker ikke tilfredsstillende, ihvertfald ikke med hensyn til standby, så jeg har tænkt mig at kopiere et PC-setup som i kan sige virker.

Til top Vis bjhans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjhans

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej bjhans,

Det er ikke en let opgave du kommer med. For det første så er der mange der har maskiner der virker perfekt. Jeg har selv en i stuen. Det er en HP og den virker ufortrødent. Den har endda den fordel at når jeg bruger maskinen i soveværelset og vil se film der ligger i stuen så kan jeg tænde maskinen i stuen ved at vække den via netværket og den slukker selv når jeg er færdig med at se film. Men tilgengæld så har jeg haft nogle småproblemer med den maskine i soveværelset som er en standard pc med meget få produkter som alle er godkendte. Så det kan være svært at sige med sikkerhed hvilken produkter og hvilken maskine du skal købe for at få en 100% fejlfri maskine.. det er jo trods alt Microsoft vi har med at gøre.

Jeg kan se at den HP media center pc som jeg har, den skulle lige opdateres med omkring 40 opdateringer fra MS inden jeg gik igang og den havde da også nogle småting der lige skulle fixes inden den var 100% klar. Og så har jeg alligevel cirka 1 gang om ugen en reboot som kommer uden jeg ved hvorfor, så du kan se at det er altså ikke bare lige at få den til at spille 100%.

Men det er da spændende at se om andre har 100% virkende systemer.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Min HTPC er delvist lidt rester fra forskellige projekter jeg har været indvolveret i og delvist nyt hardware.

Jeg bruger følgende opsætning.

Abit-IC7,Antec Super Lan Boy,Chill Innovations Super Silent 400w PSU,Pentium 4 2.6ghz,512mb RAM, Zalman CNPS7000a,Vantec Nexus Fanbus,Seagate Barracuda V 120gb SATA, Seagate Barracuda V 200gb SATA,Pioneer 106s DVD-ROM,NEC 1300a DVD-Rewriter,Albatron Geforce-FX5900XTV,Hauppauge Pvr-150,ATI Theater 550,HDA DIGITAL X-Mystique,SB Live 5.1 Digital,Iiayma Prolite E430T 17" TFT,Sony VPL-Cs5 Projector,Sony 32" SD TV 100hz,Dali Trio 5.1 Speakers,DENON AVR-1906,Logitec LX900,Niveus X-10 Remote, MCE Remote,Nvidia Pure Video Decoders,Windows Media Center Edition 2005 w Rollup2.

Mit virker 100% med standby.....Og det vil ca alle computere gøre der har s3 standby i deres bios og som er konfigureret  ordentligt hardwaremæssigt.

I langt de fleste tilfælde er det eneste man skal gøre at indstille pwr management til S3 i bios og dærnest enable usb power on. (og sætte sine jumpere til wake from usb) for derpå at tilføje følgende til regdatabasen

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb]

"USBBIOSx"=dword:00000000

Derpå skal du en tur i device manager eller enhedshåndtering og have kigget på hvilke enheder du vil have til at tænde og slukke din computer.... Nogle enheder funker ikke for godt med dette though.....dem som der f**ker up skal så naturligvis ikke have lov til at strømstyre.... Specielt logitechs' Trancievere er trælse her.....

good luck

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

bjhans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Mit virker 100% med standby.....Og det vil ca alle computere gøre der har s3 standby i deres bios og som er konfigureret  ordentligt hardwaremæssigt.

I langt de fleste tilfælde er det eneeste man skal gøre at indstille pwr management til S3 i bios og dærnest tilføje følgende til regdatabasen

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb]

"USBBIOSx"=dword:00000000

Har prøvet det du beskiver, det virker også som sådan bortset fra at jeg har sort skærm når jeg starter maskinen fra standby. Så er jeg nødt til at reset computeren og starte forfra. Træls. 

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Opdater din grafikkort driver.....

Man skal forstå at alle enheder på systemet skal have en driver der understøtter strømstyring. Mange drivere er dårligt lavet mhb på dette.

Med de symptomer du beskriver så tror jeg helt klart at fejlen skyldes din grafikkort driver.

Alt efter hvilket grafikkort du har i så kan der også opstå problemer hvis grafikkortet er designet til at skulle have en ekstra strømkilde(udover det fra selve agp/pciX porten) og kortet ikke har fået det...Dvs ingen molex tilsluttet....Denne situation er dog meget sjælden. Derudover skal du selvfølgelig også opdatere dine chipset drivere da mange enheder sidder her der har direkte eller indirekte indvirkning på strømstyringen..... Desuden så kommer de fleste chipsset driver med specielle opdateringer til selve agp delen..... (vias 1000 bugfixes in one....Intel Chipset util....Nforce bla bla bla)

Har du et bundkort med Integreret GFX kort kan du jo prøve om resume fra standby virker med dette...

Mvh Anders

ps det er normalt at MCE fx når den starter fra standby for at optage eller andet ikke tænder skærmen....(UDEN brugerinteraktion) 

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

hvis det skal være rigtig stabilt skal du nok over i noget linux. Det tager dog noget tid at lære.(det er heller ikke alt hardware der virker med linux)

hvis du skulle være interreseret så gå ind på www.linuxin.dk

jeg ville foreslå opensuse som distrobution og mythtv som medie afspiller.
Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

bjhans skrev:
Har prøvet det du beskiver, det virker også som sådan bortset fra at jeg har sort skærm når jeg starter maskinen fra standby. Så er jeg nødt til at reset computeren og starte forfra. Træls. 

Du skulle gerne have en indstilling i BIOS som hedder noget henad "Initiate display driver after suspend". Prøv at sætte den til enabled. Har selv haft problemet som du nævner og dette løste det.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ikke for at forklejne linux eller bjhans på nogen måde, men hvis ikke at bjhans kan få det til at virke på Windoze er chancerne for at han kan det på linux nok ikke heller ikke store. Desuden er det en workaround som sandt for dyden kræver indgående indsigt i hvordan ens hardware fungerer.

Jeg er ingenlunde modstander af Mythtv eller linux jeg har da prøvet at bygge et system baseret på mythtv....Jeg må da indrømme at det kørte fornuftigt, men hverken bedre eller dårligere end MCE fx.....Og så kan du kalde mig sentimental men jeg kan altså stadigvæk ikke anbefale linux til hr og fru danmark....Det er såmænd knap nok at jeg vil anbefale Windows Media Center....

HTPC i hvilkensom helst afskygning kræver altså en del viden om computere og de folk der tror at man bare kan købe en færdig løsning der virker og har samme læringskurve som et fjernsyn.....De er naive for det kan man ikke PT....

Nu fx MCE.....forklar lige fru DK hvordan man tilføjer en kanal som ikke vises korrekt af guiden....Hun skal frem med tabeller og alt muligt pis....

Hvis hun kører MythTV "jo ser du Oda...hvis du kører XMLtv.exe _grab_dk /ny fra consollen (efter du er logget på root) Så får du guide data....Men så skal du så have fundet frekvens nr'et fra din kabeludbyder og have sammenflettet det med guidedata...Proceduren for dette at at compilere frekvenserne fra.....bla bla...."

mvh Anders 

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

jeg vil faktisk give Patriarken ret.
det er nok et lidt stort projekt hvis ikke man er helt fortrolig med computere. lidt ligesom hifi selvbyg på egenhånd.
Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

bjhans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej..

Mange tak for forslagene. Da jeg har investeret i MCE2005, vil jeg natrurligvis helst fortsætte med det.

Jeg har måske fundet en løsning. Mit grafikkort er et PowerColor 9600XT, og jeg havde downloaded ATI driver V5.13 til MCE, men havde overset at man også skulle downloade og installere ATI MCE Extension. Efter det ser det nu ud til at virke, jeg har slukket og tændt via remoten mindst 20 gange. Har også prøvet at lade computeren gå i standby efter en tid og så tænde den med remoten samt testet at den kan optage en TV udsendelse der timet efter programguiden for så derefter at gå standby efter 10 minutter idle tid.

Men men, lad os se i det lange løb, men kan da håbe:-)

Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Der er kommet ny driver... v.6.1
Til top Vis Popsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popsi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes