Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 07:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken en er bedst.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle i forummet!!

Jeg er ny på denne side, og hvilken kanon side med masser af oplysninger!!

Jeg har et simpelt spørgsmål.. Jeg over vejer at skifte min forstærker ud med noget nyt.. Lige nu har jeg en Sony STR-DB780 5.1 forstærker, men overvejer at skifte den ud med en Harmann kardon AVR 130.. Hvad er bedst.. Skal jeg blive ved den gamle eller skifte den ud??

Et lille extra spørgsmål: er det istedet en 6.1 eller 7.1 jeg skal gå efter.. der findes jo ikke mange film med den lyd..

Håber I vil hjælpe mig med min beslutning!!

-sigaard-

 

 

Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

sigaard: Det sidste først. Jeg vil mene at det kommer an på hvilket rum det skal spille i. Jeg kender mange som kun har feks 5.1 i deres stuer op til 40-45 kvm.

Derudover vil jeg mene at H/K er det bedste af disse som du nævner. H/K spiller rigtig godt til prisen, hvor imod jeg god kan synes at Sony er noget "svag" i det i forhold i alle tilfælde.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige søgt lidt rundt på nettet..

Min Sony har 5 x 100 w, og harman kardon kun 5 x 45 w

Vil den store forskel, have en stor betydning?? Det er da lidt af et hop!!

-sigaard-

Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil stille mig MEGET tvivlende om Sony vitterligt afgiver 100W i 5 (FEM) kanaler samtidigt...kan faktisk godt med 100% sikkerhed sige at det ikke vil være tilfældet. Faktisk tror jeg at du i den "virkelige" verden vil erfare at H/K vil spille mindst lige så højt/magtfuldt som Sony'en.

 

mvh

 



__________________
Jesper / Oldhifinut
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

sigaard: Det der med watt opgivelser er til at lukke op og sk.... i for de fleste producenters vedkommende. Lidt svært at forklarer det tekninke for mig men for mange af dem handler det om at de overhovedet ikke spytter det ud som de opgiver, i alle tilfælde ikke i alle kanaler på samme tid, og så kan du ikke bruge det til noget som helst.

Det som det handler mere om, er hvor strømstræk en given forstærker ér.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

jeg havde godt på fornemmelsen at det var løgn.. med så stor en forskel..

men vil I mene h/k`en er bedre..

 

-sigaard-

 

Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert, for mig er der ingen tvivl i alle tilfælde. Men stik end og hør dem begge, så kan du bedre selv bedømme. I øvrig synes jeg også at H/K LYDER bedre end Sony. Så det er to argomenter fra MIN side til at vælge dén i stedet for.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

En H/K receiver vil højest sandsynlig kunne give mere strøm (ampere) end din SONY, og det er det der gør en forstærker stærk, og IKKE hvor vittig producenten er med watt opgivelsen
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tilslutte mig, at H/K lyder bedr end SONY. Med hensyn til hvor kraftig den er og skal være er kun af betydning med valg af htér. Hvis du skal have eller har nogle letdrevne htére og hvis du kan lide lyden fra Sonyen er det jo ikke nødvendigt, at skifte den ud.

Men siden du er her må du jo være utilfreds med et eller andet. Og hvad er så det...?



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Er ikke specielt træt af noget.. men kender I ikke det, at man trænger til fornyelse.. og så tror jeg min Sony er ved at være slidt!!

 

-sigaard-

Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Ok men så syntes jeg du bør tænke lidt fremad. Foreksempel om du kan få bedre lyd via andre htére eller om du kan nøjes med en anden forstærker. Altså tænke på helheden og ikke kun de enkelte enheder. For når man nu er i gang kan man lige så godt tænke det hele i gennem.

__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1219
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

jeg ville også mene at h&k er bedre end sony, jeg ville personligt anbefale 5.1 netop pga. der er ingen film (med MEGET få undtagelser, mener en af lotr er 6.1, rigtigt?) er mere end 5.1, og du kan få 5 gode højtalere eller 7 halvdårlige. jeg syntes selv at der INGEN grund er til at købe mere end 5.1, for i 7.1 er de bagerste kanaler jo ogsp mono, hvilket ikke er specielt godt. måske kommer der en ny "bedre slags" 7.1 imorgen, hvem ved? men som det står nu ville jeg sige køb 5.1!
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Så gjorde jeg det!! Jeg har skiftet min Sony ud med en Harman Kardon, og er du da sindsyg der er forskel.. jeg er vildt imponeret.. Jeg har købt en H/K AVR 130 (modellen er udgået, men jeg syntes den er kanon), og en H/K dvd 22.. Bare billedet på den er jo suveræn.. Alt i alt er jeg ovenud tilfreds.. Det hele startede jo med, at vi skulle ligge trægulv i mit hus, og så kunne jeg ligeså godt gøre DET HELE ordentligt, nu da stuen var tom, så nu har jeg fået hængt højtalerne de rigtige steder osv.. F.eks har mine baghøjtalere altid hængt bag mig, men nu er de på siden, ca 50 cm over lyttehøjde.. og det er en vildt fed effekt, som jeg er gået glip af før..

100% tilfreds, og kommer aldrig til at fortryde..

-sigaard-

">

Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det....God at høre du er tilfreds med den, det kan du nu også godt være. Ved siden af Sony er den klasser bedre

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej og fedt med en tilbage melding.

Det er jo godt du er tilfreds med H/Kén. Det bliver de fleste faktisk og forståeligt nok.

Tillykke med det. Søren



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes