| Forfatter |
|
sigaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle i forummet!!
Jeg er ny på denne side, og hvilken kanon side med masser af oplysninger!!
Jeg har et simpelt spørgsmål.. Jeg over vejer at skifte min forstærker ud med noget nyt.. Lige nu har jeg en Sony STR-DB780 5.1 forstærker, men overvejer at skifte den ud med en Harmann kardon AVR 130.. Hvad er bedst.. Skal jeg blive ved den gamle eller skifte den ud??
Et lille extra spørgsmål: er det istedet en 6.1 eller 7.1 jeg skal gå efter.. der findes jo ikke mange film med den lyd..
Håber I vil hjælpe mig med min beslutning!!
  
-sigaard-
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard: Det sidste først. Jeg vil mene at det kommer an på hvilket rum det skal spille i. Jeg kender mange som kun har feks 5.1 i deres stuer op til 40-45 kvm.
Derudover vil jeg mene at H/K er det bedste af disse som du nævner. H/K spiller rigtig godt til prisen, hvor imod jeg god kan synes at Sony er noget "svag" i det i forhold i alle tilfælde.
Michael
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lige søgt lidt rundt på nettet..
Min Sony har 5 x 100 w, og harman kardon kun 5 x 45 w
Vil den store forskel, have en stor betydning?? Det er da lidt af et hop!!
-sigaard-
  
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil stille mig MEGET tvivlende om Sony vitterligt afgiver 100W i 5 (FEM) kanaler samtidigt...kan faktisk godt med 100% sikkerhed sige at det ikke vil være tilfældet. Faktisk tror jeg at du i den "virkelige" verden vil erfare at H/K vil spille mindst lige så højt/magtfuldt som Sony'en.
mvh
__________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard: Det der med watt opgivelser er til at lukke op og sk.... i for de fleste producenters vedkommende. Lidt svært at forklarer det tekninke for mig men for mange af dem handler det om at de overhovedet ikke spytter det ud som de opgiver, i alle tilfælde ikke i alle kanaler på samme tid, og så kan du ikke bruge det til noget som helst.
Det som det handler mere om, er hvor strømstræk en given forstærker ér.
Michael
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde godt på fornemmelsen at det var løgn.. med så stor en forskel..
men vil I mene h/k`en er bedre..
-sigaard-
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert, for mig er der ingen tvivl i alle tilfælde. Men stik end og hør dem begge, så kan du bedre selv bedømme. I øvrig synes jeg også at H/K LYDER bedre end Sony. Så det er to argomenter fra MIN side til at vælge dén i stedet for.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
En H/K receiver vil højest sandsynlig kunne give mere strøm (ampere) end din SONY, og det er det der gør en forstærker stærk, og IKKE hvor vittig producenten er med watt opgivelsen
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tilslutte mig, at H/K lyder bedr end SONY. Med hensyn til hvor kraftig den er og skal være er kun af betydning med valg af htér. Hvis du skal have eller har nogle letdrevne htére og hvis du kan lide lyden fra Sonyen er det jo ikke nødvendigt, at skifte den ud.
Men siden du er her må du jo være utilfreds med et eller andet. Og hvad er så det...? __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke specielt træt af noget.. men kender I ikke det, at man trænger til fornyelse.. og så tror jeg min Sony er ved at være slidt!!
-sigaard-
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok men så syntes jeg du bør tænke lidt fremad. Foreksempel om du kan få bedre lyd via andre htére eller om du kan nøjes med en anden forstærker. Altså tænke på helheden og ikke kun de enkelte enheder. For når man nu er i gang kan man lige så godt tænke det hele i gennem.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville også mene at h&k er bedre end sony, jeg ville personligt anbefale 5.1 netop pga. der er ingen film (med MEGET få undtagelser, mener en af lotr er 6.1, rigtigt?) er mere end 5.1, og du kan få 5 gode højtalere eller 7 halvdårlige. jeg syntes selv at der INGEN grund er til at købe mere end 5.1, for i 7.1 er de bagerste kanaler jo ogsp mono, hvilket ikke er specielt godt. måske kommer der en ny "bedre slags" 7.1 imorgen, hvem ved? men som det står nu ville jeg sige køb 5.1!
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så gjorde jeg det!! Jeg har skiftet min Sony ud med en Harman Kardon, og er du da sindsyg der er forskel.. jeg er vildt imponeret.. Jeg har købt en H/K AVR 130 (modellen er udgået, men jeg syntes den er kanon), og en H/K dvd 22.. Bare billedet på den er jo suveræn.. Alt i alt er jeg ovenud tilfreds.. Det hele startede jo med, at vi skulle ligge trægulv i mit hus, og så kunne jeg ligeså godt gøre DET HELE ordentligt, nu da stuen var tom, så nu har jeg fået hængt højtalerne de rigtige steder osv.. F.eks har mine baghøjtalere altid hængt bag mig, men nu er de på siden, ca 50 cm over lyttehøjde.. og det er en vildt fed effekt, som jeg er gået glip af før..
100% tilfreds, og kommer aldrig til at fortryde..
-sigaard-    
 ">
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det....God at høre du er tilfreds med den, det kan du nu også godt være. Ved siden af Sony er den klasser bedre
Michael
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og fedt med en tilbage melding.
Det er jo godt du er tilfreds med H/Kén. Det bliver de fleste faktisk og forståeligt nok.
Tillykke med det. Søren __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |