| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du syntes det er pengene værd kan du vel kun selv vurdere .
Med kabel tv i huset er DVB-T en overflødig del som du ikke kan bruge til noget. Det er vel i det hele taget en tvivlsom affære at købe DVB-T uden indbygget dekoder, med en sådan vil man kun kunne afkode signaler der sendes free to air, og det er nok de færreste når systemet er etableret og indkørt.
HDtv via kabel vil kræve en set-up box fra udbyderen (eller godkendt af udbyderen).
Har haft lejlighed til at teste DVB-T http://www.kjaerulff1.com/pages/product_details.asp?mid=13&a mp;pid=2561&lid=3&pcid=138 på min PIO FDE 436. Her nede i det sønderjyske kom der 7-8 tyske kanaler ind, DR1, DR2, og prøvebilled fra TV2.
Lavede en sammenligning på DR1 mellem satmodtager scart 1, alm. antenne, terristisk DVB-T scart 2.
satmodtageren var klart bedst, DVB-T og alm. antenne var marginalt dårligere.
Det skal siges at modtage forholdene via alm. antenne er noget afhængige af vejrforholdene i højtryksvejr er billedet næsten på højde med satmodtageren.
Har endnu ikke haft koblet op via HDMI, men sparker det røv vil jeg nok ærge mig over kun at have 1 stk. 
Kan du se forskel på eksempelvis DVD-billedet afspillet via scart eller hdmi ? Eller er det et teoretisk flip. .
|