Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nu går den vilde højtallerjagt! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Skal have nye HT og har derfor været ude og lytte idag.
Mit budget er 10k og det skal spille sammen med min Denon 1500R og DVD 2200
Først var jeg og en ven inde i HFK for at høre Dali Ikon 6. Jeg syntes den havde lydt rigtig godt de andre gange jeg havde hørt den, men det havde kun været kort. Idag havde jeg mit eget musik med.
Det positive: Den har utrolig meget luft i lydbilledet.
                    Mange detaljer
                   Analytisk

Det negative: Den bliver altså for skarp og har tedens til lyttetræthed.
                    Der er altå ikke nok attack i den.
                    Nogle gange for analytisk, også bliver det kedeligt.

Betjeningen var fin nok, men man kunne godt ønske sig at de havde deres eget rum, da sælger kom og skruede ned efter et par min.

Bagefter var vi i TC. Her ville jeg høre på de meget omtalte DLS R 55. Jeg havde hørt på dem før, men syntes at de lød lidt tynde dengang.
Det positive: Godt harmonisk lydbillede.
Godt attack! Trampe effekt.
God bas.
Den er køn.
Ingen lyttetræthed.

Det negative:  Mere  lukket i topppen.
                     Mindre lydbillede.
Betjeningen herinde var bare i top Jeg fik den tid jeg ville og der var intet pres på selv om det snart var lukke tid. Desuden fik jeg at vide at jeg da bare kunne låne dem med hjem, for at se hvordan de spillede herhjemme. Nice!

Jeg er nok lidt småforelsket i DLS, kan jeg allerede nu sige. Fik også hørt den store R66, der var mere knald på, men jeg tror at både størrelsen af HT og lyden ville dominerer for meget på mit lille rum.
Men for dælen da, den DLS er sku lækker. Det er en rigtig sjov højtaller at lytte på og man kan slet ikke side stille. Var meget overrasket over at bassen var så fyldig som den var, og Rammstein lød rigtig godt på den. Det lød faktisk ikke helt så godt på Dalien og jeg syntes at der manglede lidt dynamik, som min ven også bemærket.
Det var jeg meget ovverrasket over for jeg havde nærmest besluttet mig for Dalien på forhånd. Så det var lidt en eye opener.
Desuden syntes jeg også at lydbilledet var lidt skævt på Dalien og toppen ligesom stak af, dette gav en lidt uharmonisk lyd.
Så nu glæder jeg mig til næste uge når jeg får fat i en bil og få DLSen hjem på prøve!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Og nej jeg ved ikke hvorfor der står, &nbs p; ??

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

R66 er bestemt en lækker speaker og især til prisen - jeg synes der er rigtig meget 'value for money' i dem!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

ja den er rigtig lækker, den er bare for stor. R66 kan i min øjne alt det som R55 bare større med mere bas. 

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg lyttede også meget kort til dls55 den anden dag.

Som du siger en meget behagelig lyd. Jeg ved ikke om det er deres rum . Men øvre mellemtone diskant er ikke noget der gør meget væsen af sig. Lyder lidt kompakt ikke den vilde opløsning. Men alligevel fed lyd, og en højtaler man ikke får ondt i hovedet af at lytte på.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Har du brugt tabulator til at rykke teksten ind? Synes det kommer af dette nogle gange.

- BR

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Raskolnikov skrev:

Har du brugt tabulator til at rykke teksten ind? Synes det kommer af dette nogle gange.

- BR

Hvis du bruger knappen istedet, så undgår du de mærkelige koder. Har rettet i det oprindelige indlæg for at få dem væk.

- BR

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Takker. 

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

jeg var ellers også inde i århus og fik et meget andet indtryk af servicen. måske fordi jeg ikke var ret gammel, men jeg blev nærmest overset selvom jeg stod i kø og når jeg kom forest i køen GIK ekspedienten bare hen til en der stod bag mig! og når jeg så kun har en live cd med fordi jeg skulle skynde mig derhjemme og fandt ikke lige andet, står han bare og griner af mig! når jeg lytter til højtalerne er det i et beton rum hvor der var bulder ikke bare i bassen, men også i mellemtonen. så når jeg siger jeg har en ca. 20k at gøre godt med til det hele spiller han på et anlæg bestående af atoll 100 serien, dvs ca. 16k bare for eletronikken! "jamen så kan vi lave et lille tilbud på nogle kabler......" det duer bare ikke! hvor derimod fik jeg en meget god behandling inde i hfk, jeg måtte høre lige hvad jeg ville både højtalere og anlæg. ekspedienten gik ikke og grinede af mig pga. at jeg kun havde en live cd med! han sagde bare: "det er intet problem, vi har mange cd´er her selv." jeg ville nærmest sige at jeg ikke vil handle i tc pga. den behandling jeg har fået der! hvorimod i hfk var ekspedienten MEGET venlig det var på europapladsen, ved ikke om du var i den anden? jeg opgiver ikke ekspedientens navn da jeg ikke ved om man må det?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg var i den anden HFK. Syntes da ikke at TC lytterum er så slemt..

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Jeg var i den anden HFK. Syntes da ikke at TC lytterum er så slemt..

der er os meget forskel på servicen i de to hfk i århus den på havnen har betydelig bedre service syntes jeg. jeg heller ikke om det bare er højtalerne de forhandler... men jeg syntes ihvertfald at det var rent bulder jeg hørte, og så skruede ekspedienten så højt op at jeg helt fik ondt i hovedet af alt det bulder.....men igen kan det jo også godt være det bare er deres højtalere..... jeg har også hørt ikon 6 i den oppe i nørregade, der lød de, syntes jeg noget koldere og faktisk meget anderledes, ved ikke om det var fordi de ikke var spillet til, men de lød MEGET bedre i den hfk nede på havnen syntes jeg. måske er det akustikken? hvem ved...

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hvis i skal ud og høre på grej og har mulighed for at komme om formiddagen, så ring og aftale det med butikken. På den måde kan man få et par timer for sig selv på det udstyr man gerne vil høre det på. Så kan man altid slæbe det udvalgte med hjem bagefter.

PS: Og i telefonen kan de ikke se hvor gammel man er - så er du ude over den ulempe
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hvis i skal ud og høre på grej og har mulighed for at komme om formiddagen, så ring og aftale det med butikken. På den måde kan man få et par timer for sig selv på det udstyr man gerne vil høre det på. Så kan man altid slæbe det udvalgte med hjem bagefter.

PS: Og i telefonen kan de ikke se hvor gammel man er - så er du ude over den ulempe

jeg HAVDE bestilt en demo, uden at opgive min alder, men alligevel var det åbenbart lidt ligegyldigt.....

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Banz - du er en dejlig dreng med et herligt hifi-engagement! De færreste 13 årige er så orienterede og nysgerrige som dig, når det gælder hifi.
Derfor fik du nok den behandling i TC. Men det er selvfølgelig ikke i orden. Husk det når du engang åber Banz HiFi-Shop.

Klø på!!
Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

LarsS skrev:
Banz - du er en dejlig dreng med et herligt hifi-engagement! De færreste 13 årige er så orienterede og nysgerrige som dig, når det gælder hifi.
Derfor fik du nok den behandling i TC. Men det er selvfølgelig ikke i orden. Husk det når du engang åber Banz HiFi-Shop.

Klø på!!

mange tak! ja det er nok derfor. kan ikke sige hvor glad jeg er for det indlæg jeg ville da gerne have en hifibutik, men det bliver ikke lige her i et af de kommende år

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

banz skrev:

jeg HAVDE bestilt en demo, uden at opgive min alder, men alligevel var det åbenbart lidt ligegyldigt.....

Det er fannerme sur røv ...
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

hej Raskolnikov....

har ikke hørt DLS's, den spiller garanteret udemærket. Kan fortælle at det er meget afgørende hvilken forstærker man spiller på. F.eks. er mine HT'er blevet meget lysere efter jeg skiftede fra yamaha til H/K....

angående det med behandling af kunder.... Jeg var inde i Århus for et par uger siden for at se de nyeste skud på stammen, blandt andet for at høre dali ikon.. Var også i TP, og fik en ganske udemærket betjening, dog var omgivelserne elendige, men pyt pyt, generelt god behandling.... var da bagefter i HFK i nørregade for at høre 803D, og studerer den nærmere... man er nødt til at følge med!!! da jeg kom ind i butikken gik jeg lidt rundt og så( der var ingen i butikken udover mig og en anden og de to ekspedienter). efter en 5 min tid kommer der endlig en og spørger om han kan hjælpe... jeg sagde at jeg var ude for at se på B&W 803D.. Ekspidienten kiggede bare på mig og pegede på dem, hvor han derefter gik... Nå men tak tak.. det var ikke megen hjælp, blev evigt tosset og gik med det samme... det er dårlig service specielt når man er i branchen, gad ikke engang gøre mig til kende!! 0 point til HFK i Nørregade

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

OK. Hvad syntes du så om Ikon? 

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

hej Raskolnikov....

har ikke hørt DLS's, den spiller garanteret udemærket. Kan fortælle at det er meget afgørende hvilken forstærker man spiller på. F.eks. er mine HT'er blevet meget lysere efter jeg skiftede fra yamaha til H/K....

angående det med behandling af kunder.... Jeg var inde i Århus for et par uger siden for at se de nyeste skud på stammen, blandt andet for at høre dali ikon.. Var også i TP, og fik en ganske udemærket betjening, dog var omgivelserne elendige, men pyt pyt, generelt god behandling.... var da bagefter i HFK i nørregade for at høre 803D, og studerer den nærmere... man er nødt til at følge med!!! da jeg kom ind i butikken gik jeg lidt rundt og så( der var ingen i butikken udover mig og en anden og de to ekspedienter). efter en 5 min tid kommer der endlig en og spørger om han kan hjælpe... jeg sagde at jeg var ude for at se på B&W 803D.. Ekspidienten kiggede bare på mig og pegede på dem, hvor han derefter gik... Nå men tak tak.. det var ikke megen hjælp, blev evigt tosset og gik med det samme... det er dårlig service specielt når man er i branchen, gad ikke engang gøre mig til kende!! 0 point til HFK i Nørregade

ja, jeg har nøjagtigt samme oplevelse! jeg sagde også det var nede på havnen (europaplads) har var servicen i en klasse for sig selv! men ja det står lidt galt til i den nede i nørregade. det er dog der jeg kommer næste gang men det er KUN pga. at de har det stående jeg vil høre....

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Også kom DLS hjem! Clap Har lige fået dem stillet op og de spiller dejligt! Har sat dem på kork klodser og det hjalp faktisk en del. Regner med at smide lidt billeder og indtryk i weekenden.
Cool

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes