Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 14:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: ViaBlue SC-4 Højttalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har besluttet mig for at hoppe med på kabelbølgen og skiller mig af med mit TaraLabs RSC Prime biwire, som har gjort sin tjeneste i 7 år. Men hvad skal jeg vælge ?. Jeg spiller på Bladelius Thor & Freja og har Dali Helicon 300/Kappa sub spændt for. Hvad er jeres bud på et godt kabel i 2000 - 3000 kr klassen. Jeg skal bruge 2x3 mtr.

Viablue kablet har høstet postive ord for dets pris & kvalitetsforhold og testen her http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=334 viser også at det er tilfældet. Har i nogen erfaringer med dette kabel ! ?. Eller er der andre gode bud modtages de gerne. Tak

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Ingen som har prøvet dette kabel. Det kan købes hos hificable.dk

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har ...

zorglub -10/12/05 skrev:

Nu har jeg lyttet på SC-4 i et godt stykke tid, og mine umiddelbare bundlinie mht. kvaliteten er at det er fremragende til prisen. Jeg gav 2000 i 2*3 meter biwire med gode bananer monteret. Lyden er tilbagelænet og meget homogen i hele frekvensområdet - det er ikke noget der stikker frem. Jeg har sammenlignet det lidt med mit clearwater fra VDH og det har langt flere detaljer med, samt en bund der macher den udstrakte top. Til prisen rigtig godt. Så det kommer på hylden sammen med alle de andre :-) ... hvad skal man nu prøve?

Der er 3 ugers returret, så det er bare at bestille det hjem. Siden jeg skrev ovenstående har jeg ikke ændret mening. Det bedste ved kablet set over længere tid er nok homogeniteten og at det bestemt ikke lyder spidst.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Og prøv at tjekke det link til den norske forhandler der henvises til på Audiophile. Kablerne kan købes en hel del billigere i metermål fremfor færdigterminerede sæt.

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input

Det lyder jo positivt Zorglub med din oplevelse. Det kabel skal prøves og som du selv siger er der jo 3 ugers returret. Har dog også tænkt på hificables andet kabel som hedder Quadra Blue biwire. Det var måske et godt kabel at sammenligne med og lyder absolut også som et godt bud i prisklassen.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

De er faktisk ret flot termineret, så det vil jeg godt betale for, men ja der er penge at spare. Men med et sæt biwire kommer der trods alt 12 stik monteret med fin lille metalhus termineringsboks. Check it out...

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 05:43 | IP-adresse registreret  

Nice

De matcher dine flotte Peak Consult. Kablerne er bestilt med terminerede bananer. Nu venter vi bare med spænding på posten

Transient

Zorglub skrev:
De er faktisk ret flot termineret, så det vil jeg godt betale for, men ja der er penge at spare. Men med et sæt biwire kommer der trods alt 12 stik monteret med fin lille metalhus termineringsboks. Check it out...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende!

Husk at melde tilbage om dit indtryk af kablerne!

Transient skrev:

Nice

De matcher dine flotte Peak Consult. Kablerne er bestilt med terminerede bananer. Nu venter vi bare med spænding på posten

Transient

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

En tilbagemeldning vil komme i nær fremtid

Transient

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

En tilbagemeldning vil komme i nær fremtid

Transient

Du vil sikkert ikke fortryde. Det er et godt kabel til prisen.

Har det selv. Mine er med Z-plugs. Og Hificable laver et godt stykke arbejde

Husk lige at de skal spilles "lidt" til.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Har lige modtaget kablet idag !. Det er bare afsindig lækkert termineret af hificable.dk. Flot arbejde

Mit første lytteindtryk af dette kabel er meget positivt. Tilspilningen er startet !  

Følg med på :

Mit dejlige grej:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24657&K W=Tr ansient

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hold k..t hvor har det strammet op på lyden. Så stor forbedring havde jeg nu ikke forstillet mig var muligt. FEDT !!  

Til den pris får du rigtig meget for pengene. Det spiller homogent og med sølvets egenskaber en meget flot diskant dog uden aggressive tendenser. Bunden er ligeledes rigtig god og er betydelig strammere end mit gamle Tara Labs RSC Prime. Tilspilning på 24 timer anbefales af Viablue inden det åbner helt op. Så kan det kun blive bedre.... 

Jeg har aldrig rigtig beskæftiget mig med kabel tweak, men må bøje mig i støvet og sige at det er en rigtig god investering når det er i klasse med dette kabel. Hificable.dk påstod at det var det bedste kabel de havde lyttet til op til 6000,-. Dette kabel kostede 2000,- for 2x3 mtr. Et røverkøb !! Prøv det med 14 dg returret. Hificable kan iøvrigt det der med at terminere og lave flot håndværk. Det fås ikke bedre  

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet det kabel som den første da de fik det. Jeg ved ikke om der var brug for "tilspilning" men jeg synes kablet manglede meget opstramning i bunden. Det hele blev en del mudret hos mig, tempo og små skift i bassen forsvandt meget. Mellemtone og diskant synes jeg var fint, kablet pris taget i betragtning. Nu spiller jeg til daglig på et Artsound Silver Extreme kabel, det er nok heller ikke fair at sammenligne ligeover med det. Jeg tror ikke på at det er det bedte kabel de har hørt op til 6000,-. Prøv dem fra PM Audio 2x3m m. Furutech spader (guld) til 6050,-. Dem prøvede jeg før de andre, de efterlader de SC4 i støvet, efter min mening. 
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

SC-4 er et godt kabel prisen taget i betragtning og ikke sammenlignet med et kabel til 6050,-

Hos mig fungerer de aldeles fremragende. Forskelligt fra setup til setup. Sådan er det jo med kabler og andet indenfor hifi

Rasmus S skrev:
Jeg har prøvet det kabel som den første da de fik det. Jeg ved ikke om der var brug for "tilspilning" men jeg synes kablet manglede meget opstramning i bunden. Det hele blev en del mudret hos mig, tempo og små skift i bassen forsvandt meget. Mellemtone og diskant synes jeg var fint, kablet pris taget i betragtning. Nu spiller jeg til daglig på et Artsound Silver Extreme kabel, det er nok heller ikke fair at sammenligne ligeover med det. Jeg tror ikke på at det er det bedte kabel de har hørt op til 6000,-. Prøv dem fra PM Audio 2x3m m. Furutech spader (guld) til 6050,-. Dem prøvede jeg før de andre, de efterlader de SC4 i støvet, efter min mening. 

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

SC-4 er et godt kabel prisen taget i betragtning og ikke sammenlignet med et kabel til 6050,-

Hos mig fungerer de aldeles fremragende. Forskelligt fra setup til setup. Sådan er det jo med kabler og andet indenfor hifi

Rasmus S skrev:

Hehe, ok når det PM kabel så koster 50,- mere, end hvad de mener det SC4 kabel er det bedste op til (6000,-). Så hænger de jo heller ikke på DEN, gad vide om deres påstand er meget bevidst .

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Sådan er det jo med reklamer og salgsgas. Det kan ikke bruges til noget som helst. Men ok Deres påstand om at det er et godt kabel er sandt nok i mine øre !

Og det er jo det det handler om  . Ikke sandt

Rasmus S skrev:
Transient skrev:

Rasmus S skrev:

Hehe, ok når det PM kabel så koster 50,- mere, end hvad de mener det SC4 kabel er det bedste op til (6000,-). Så hænger de jo heller ikke på DEN, gad vide om deres påstand er meget bevidst .

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:
Prøv det med 14 dg returret.

Hificable.dk skrev:

http://www.hificable.dk/shop/index.php?option=content&ta sk=view&id=15

6. Returnering af varer og fortrydelsesret:

Vi bytter/kreditere gerne vare vi selv er lagerførende i, og som stadig er i samme stand som modtaget, i original emballage. En sådan vare kan returneres inden 3 uger fra varens modtagelse. Der vil efterfølgende inden for fem arbejdsdag blive overført til kundens bankkonto pålydende tilgodehavendet minus fragt /efterkravsgebyr. Her køber du ikke "katten i sækken" men kan i ro og mag afprøve dit kabel hjemme på det udstyr du kender. Returnering sker for købers regning. Varer sendt tilbage til Hificable.dk på efterkrav, vil blive nægtet modtaget. Husk at skrive afsender og faktura nummer på pakken. Vi skal gøre opmærksom på at varer, der tages hjem på bestilling fra kunde ikke er omfattet af returret/fortrydelsesret. Vi vil derfor skrive det ud for det enkelte produkt, hvis det er tilfældet.

Så det er faktisk endnu bedre

Og tillykke med kablet, fedt du er glad for det.

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
Transient skrev:

Rasmus S skrev:

Jeg ved ikke om min deltagelse i debatten her er upassende, i så fald beklager jeg (indlægget er IKKE ment som reklame udelukkende som forklaring på ovenstående)

Nej det er ikke bevist at det lige skiller med en 50'er, det vi mener er netop at SC-4 er blandt de bedste kabler vi har lyttet til i prisklassen op til BlackMagic, herefter tager BM over og så kan i jo selv regne ud at vi mener det holder meget langt op i pris.

Håber ikke mit indlæg er over "stregen"

Mvh

Sirius

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej Sirius/ Hificable.dk

Tak for dit indlæg. Hvad andre mener er for mig ligegyldigt. Det vigtigste for mig er at Viablue kablet har løftet lyden i mit setup. En lydforbedring som jeg ikke troede var muligt til den pris !

Her på dette forum har jeg også kun godt at sige om Deres gode service og hurtige levering !

Transient    

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes