Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Eksternt lager + Streaming? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Har samlet en HTPC med MCE. Så jeg kan se at mine diske hurtigt bliver fulgt godt op når jeg ripper mine dvd´er.

Jeg har i mellemtiden fået en laptop som jeg også godt kunne tænke mig at se nogle film på i ny og næ oppe i soveværelset.

Derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der har erfaringer med en ekstern lager disk og streaming af video og High. Def. materiale?

Jeg har kigget lidt på Netgears nye SC101: http://edbpriser.dk/Review.asp?ID=32076 men inde på netgears forum får den drøje hug for ikke at bruge std. NTFS filsystem og at overførsel hastighederne er sløve!

På hol.dk så jeg et par gutter anbefale en Synology DS-101G+ Diskstation:http://www.jackdtp.dk/shop/default.asp?ProductID=26142

Den har Gigabit LAN og tager alm. SATA diske. Men igen er overførsel hastigheden ikke super - iflg. en test på hardwaretest.dk

Så har jeg kigget lidt på diverse netværksdiske fra Maxtor og Plextor til usb 2.0 og indbygget 10/100Mbit LAN.

Er der nogen af jer der har prøvet nogle af de nævnte løsninger eller andet der funger?

Jeg vil gerne kunne have mulighed for, at få adgang til mine film og øvrige data uden at skulle have både HTPC og Laptop tændt på samme tid.

Desuden vil jeg gerne vide hvilken hastighed jeg skal bruge for at kunne streame HD 720p/1080i materiale over henholdsvis alm. Lan og wlan til laptoppen?

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nok ikke hjælpe så meget men i mit første setup der havde jeg 2 USB diske sat til min mce maskine. Her havde jeg film både i DIVX og mce's eget format og jeg havde ingen problemer med at afspille dem. Nu har jeg 2 mce maskiner, en som "server" og en som alm i soveværelset. De er forbundet til en hub og jeg ser optaget tv i højeste kvalitet på maskinen i soveværelset uden problemer og ofte samtidig med at den står og optager 1-2 programmer. Hvordan det er med HD materiale ved jeg ikke men det andet virker fint.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

ok - hvad mener du med "sat sammen i en hub"?

Det jeg egentlig helst vil have er at jeg skal kunne have adgang til mine film, billeder etc. fra min laptop uden jeg behøver at skulle have min HTPC tændt hver gang - det går jeg udfra er muligt med en eller anden form for harddisk/lager løsning - men hvilken løsning der funger optimalt og kan overføre HD materiale ved jeg desværre ikke.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det er interessant med eksterne løsninger, men eftersom langt de fleste netværksløsninger(til lægmands penge)er router baseret og udstyret med en broadcomchip + en rom, der essentielt kører en form for linux. Så er du begrænset til at køre FAT32 på netværksdisken (og implementere Samba, hvis det ikke er der fra starten), hvis der skal være kompabilitet med windows og specielt mediacenter. 

Fat32 understøtter ikke filer over 4gb og ej heller partitioner over ca 120gb.....Da alle tolerable optagelser over en time efter undertegnedes erfaringer fylder mindst 4gb....Så giver dette unægteligt nogle begrænsninger..

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

For de penge en såen løsning koster kan du få et lille via board og lave dig en server i stedet for, det er ihvertfald en løsning der er værd at overveje. Så kan du også sætte den til at konvertere optagelser, køre eMule osv.
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jah men vil gerne undgå at skulle bygge en decideret server - har bestemt ikke megen WAF!!

Hmm så ser det efterhånden ud til den eneste reelle mulighed er en alm. usb/firewire baseret eksterne HDD som jeg manualt må flytte fra comp. til comp. - ville nu bare gerne have haft noget lidt mere "praktisk" og smart

parbis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Synology DS-101J og den er fremragende som medieserver. Den kan uden problemer streame musik og video (også i HD 720p) til min HTPC (100Mbit) og Laptop (54Mbit Trådløs). DS-101G modellens Gigabit forbindelse er altså overkill og SATA fremfor IDE er heller ikke en faktor, så ... vælg en DS-101J, der i modsætning til DS101G er lydløs og drop under alle omstændigheder den USB Disk!

Til top Vis parbis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af parbis

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes