| Forfatter |
|
Thped Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har sgu lavet en "lille" bummert, jeg solgte mine gode gamle dali 850 og kunne ikke dy mig for at skulle prøve et par CV E712, det er absolut ikke noget at råbe hurra for... Kunne godt tænke mig at prøve nogle andre CV'er, så mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaring med cv, godt eller skidt kom med det.... Har hørt at DC 10 skulle være rimelig ok?
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AL 1000, skulle vist ha et mindre problem med diskanten, men har hørt a man kan skifte dem ud til en diskant af ande mærke (kan ikke huske hvilket) med gode resultater.
Men ja det var dumt at sælge dine gamle 850 
|
| Til top |
|
| |
Thped Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja både og, for der var ikke rigtig plads til dem, eller det mener kærresten ihvertfald ikke så der skulle nogle mindre til....
Så troede faktisk at vegaerne kunne tilfredsstille mig, men det går ikke jeg skal ha invisteret i noget andet.....
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De bedste CV jeg har hørt er AL1000 og AL750, men de er IMO ikke bedre end Dali 850.
|
| Til top |
|
| |
Thped Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget fylder AL750? For AL 1000 er for voldsomme, har du hørt de ældre AT modeller?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thped skrev:
| Hvor meget fylder AL750? For AL 1000 er for voldsomme, har du hørt de ældre AT modeller? |
|
|
Jeg har ikke hørt de ældre AT modeller, men AL750 var den CV jeg husker som værende mest hifi-rigtig samtidig med at den kunne "mase". Om det så er hifi-rigtig man går efter i CV er nok et andet spørgsmål.
Hvis du skal have noget der kan flytte noget luft, så overvej et set-up med 2 subber istedet. Det kan flytte luft (og meget andet )
|
| Til top |
|
| |
Thped Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blir det ikke for voldsomt, når det bare er til alm. stereo og ikke sourround? Gir dig helt ret i, der sikkert ikke er meget rigtig hifi i CV, men når man nu for 10 år siden godt kunne tænke sig et par DC 15, men købte Dali 850 istedet fordi det var så fornuftig  , så kunne det jo være lidt sjovt hvis der var nogle CV der spiller rimeligt og ikke fylder så frygteligt meget, da konen jo "desværre"  også har fået lidt st sige.... Er der nogen herinde der har et par CV AL 750, AT 80/ 100, eller DC 10 måske 12 der kan fortælle lidt (ærligt) om dem....
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep
Nu har jeg jo i al beskendehed haft et fuldblods AL setup (4x AL1000 og 2x AL 750) samt diverse andre CV bla. DC1515, DC15, AT100 og noget hjemmebyg med Stroker
Al-750 er den bedste CV jeg nogensiden har haft/hørt, den er meget hifi korrekt og rimelig nem at drive. Den leverer varen ned til ca 45Hz med en lille hævning i buden som gør at det subjektivt føles som om den rækker dybere.
Al1000 er en meget svær højttaler at få til at lyde godt, den er en meget tung belastning for forstærkeren, jeg vil anbefale en PA forstærker f.eks Crown hvis man skal have en AL 1000 til at yde sit bedste. Og jeg har været over diverse NAD bla. brokoblede 218ere, duer ikke der skal mere seriøst grej til
men hvis du har +50m2 lokale og 15-20.000 kroner til forstærker(e) så kan en AL-1000 bringes til at lyde rimeligt fornuftigt (målt med alm hifi termer)
|
| Til top |
|
| |
Thped Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så rigelig lokalerne, det kniber mere med pengene  Men hvis jeg forstår dig rigtigt, kan jeg godt byde på et sæt al 750? Jeg har en NAD 317 integreret forstærker på 2x 80 watt...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thped skrev:
Jeg har så rigelig lokalerne, det kniber mere med pengene Men hvis jeg forstår dig rigtigt, kan jeg godt byde på et sæt al 750? Jeg har en NAD 317 integreret forstærker på 2x 80 watt... |
|
|
Ja, Al 750 er en fin højttaler, den er overset, bla. pga at den prismæssigt lå for tæt på AL1000!
NADen er en ok forstærker, men en 218er senere, ville jo være sjovt den er et godt match til AL750.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saunter skrev:
|
AL 1000, skulle vist ha et mindre problem med diskanten, men har hørt a man kan skifte dem ud til en diskant af ande mærke (kan ikke huske hvilket) med gode resultater.
|
|
|
jeg har ihverttilfælde set mange der har udskiftet dem med en jbl diskant, kunne det være det mærke?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
Saunter skrev:
|
|
|
|
jeg har ihverttilfælde set mange der har udskiftet dem med en jbl diskant, kunne det være det mærke?
|
|
|
Al1000 har et reelt problem med diskanterne ved over ca 700W peak i gennem længere tid, men de fleste når at brænde deres diskanter af længe inden pga. forvrængning! på AL750 sidder den en modstand da de har lidt lavere effektivitet. denne gør at de er lidt mindre følsomme over for overbelastning.
Jeg valge at skifte mine ud til nogle PA enheder som kunne følge med. men som sagt 99% af alle brændte diskanter sker pga. forvrængning. ( iøvrigt så er jbl diskanten billigere end den originale )
|
| Til top |
|
| |
Jokke Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AL1000 Diskant problemet løses ved at skifte den til den nye model AL1002, den er forbedret, generelt er AL1002 lidt bedre, da der også er bi-wire, og kan komme frontstof på, desuden er enhederne venstre placeret.
Jeg har selv AL1002, og jeg synes faktisk de spiller p***e godt af værende en "spille højt" højtaler, der er faktisk tale om noget hifi, hvis man har nok effekt til dem, inidtil videre har jeg dog kun 1 enkelt Nad 2200 til dem, men den smider også en del i peak og er meget strømstærk.
De flest6e siger at alle CV er skod, de gamle er nu gode nok, og de fleste der siger de er skod, har stort set aldrig hørt dem med en rigtigt effekt bag ved :)
Personligt synes jeg AL1002 er en RIGTIGT god højtaler, samtidig med at den leverer ret god lyd.
Dog kræver den noget effekt for at spille optimalt, ja, men når den får den effekt, spiller de skide godt :) Der er iøvrigt også diskantsikring i 1002 og 752 så vidt jeg husker :) __________________ Jokke
Pioneer VSX-1015S
Pioneer DV-343
Chario Delphinius
Jamo Cornet 175
Jamo D6/7 DIY sub
URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34879&P N=1]Se mit udstyr HER[/URL]
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jokke skrev:
|
AL1000 Diskant problemet løses ved at skifte den til den nye model AL1002, den er forbedret, generelt er AL1002 lidt bedre, da der også er bi-wire, og kan komme frontstof på, desuden er enhederne venstre placeret. |
|
|
det er jeg så lodrte uenig i, den gamle serie lyder bedre, bi-wire og frontstof.... tja begge dele er mere mode end hifi! eneste grund til at biwire kunne være interessant er for at kunne dele aktivt og så skal man alligevel ind og pille
Jokke skrev:
| Jeg har selv AL1002, og jeg synes faktisk de spiller p***e godt af værende en "spille højt" højtaler, der er faktisk tale om noget hifi, hvis man har nok effekt til dem, inidtil videre har jeg dog kun 1 enkelt Nad 2200 til dem, men den smider også en del i peak og er meget strømstærk.
De flest6e siger at alle CV er skod, de gamle er nu gode nok, og de fleste der siger de er skod, har stort set aldrig hørt dem med en rigtigt effekt bag ved :) |
|
|
du bør høre dine højttalere med en forstærker der kan magte bassen bedre end den du har, det kan være at du bliver overrasket
Jokke skrev:
| Personligt synes jeg AL1002 er en RIGTIGT god højtaler, samtidig med at den leverer ret god lyd.
Dog kræver den noget effekt for at spille optimalt, ja, men når den får den effekt, spiller de skide godt :) Der er iøvrigt også diskantsikring i 1002 og 752 så vidt jeg husker :) |
|
|
diskant sikring er ingen lydmæssig fordel. Kravet er ikke effekt i watt, men evnen til at kontrollere enhedens feedback, der giver forskellen. kan kun sige at AL-1000 skiller fårene fra, der er ikke mange forstærkere der kan magte opgaven godt nok! desværre er der jo ingen rimelighed i at vælge en billig højttaler når man så skal hive dybt får at få en forstærker der magter opgaven.
men er kravet bare høj lyd, så en det jo ligegyldigt jeg lever i dag fint uden at kunne få samme lydtryk som tidligere, omend jeg nok har lidt mere tryk på bunden i dag
|
| Til top |
|
| |
Jokke Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, hver mand sin smag, ja, det ved jeg godt, min forstærker ikke kan magte dem, men det kan 2 Nad 2200PE'ere de kan flå dem, hvis det skulle være det, men venter også kun på min kontakt har skaffet dem :)
Og ja, jeg er så uenig i din mening med Biwire, Jeg synes der kommer lidt mere huk i bassen på bi-wire, men diskanten og mellemtonen derimod, er der ikke meget forskel med
__________________ Jokke
Pioneer VSX-1015S
Pioneer DV-343
Chario Delphinius
Jamo Cornet 175
Jamo D6/7 DIY sub
URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34879&P N=1]Se mit udstyr HER[/URL]
|
| Til top |
|
| |
Thped Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget lidt på brugte højtalere og har fundet lidt til billige penge, Dali 104 og CV Sat 6, med sub, man kunne jo sætte aktiv sub til 104, hvis der mangler lidt bid, ja for den sags skyld også til Sat 6, tror I det ville du til noget? Kyhn du skriver der er god bund i dine Snell, hvad koster de rundt omkring?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thped skrev:
| Kyhn du skriver der er god bund i dine Snell, hvad koster de rundt omkring? |
|
|
de ligger typisk fra 3000-5000 kr brugte, du skal være opmærksom på at kantophængene på bas/mellemtone enheden har det med at gå i stykker. Men rep koster kun ca 750kr.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Okay, hver mand sin smag, ja, det ved jeg godt, min forstærker ikke kan magte dem, men det kan 2 Nad 2200PE'ere de kan flå dem, hvis det skulle være det, men venter også kun på min kontakt har skaffet dem :)[/QUOTE]pas nu på diskanterne
[/QUOTE] Og ja, jeg er så uenig i din mening med Biwire, Jeg synes der kommer lidt mere huk i bassen på bi-wire, men diskanten og mellemtonen derimod, er der ikke meget forskel med [/QUOTE] har du prøvet at lægge en jumper mellem top og bund, så du køre med dobbelt kabel i stedet for biwire?
|
| Til top |
|
| |
casperwandrup Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har VE-12 og er yderst tilfreds. .! Bruger dem mest til at spille techno / harddance / trance på og de er de bedste jeg nogen sinde har haft.. .
Kan godt være nogen syntes jeg ikke har forstand på lyd hvis jeg siger det. men det er jo alt sammen smag og behag, ikk?
|
| Til top |
|
| |
xray2000 Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv tidligere ejer af Al1002. på daværende tidspunkt havde jeg en halvkraftig denon forstærker. Jeg var fuld tilfreds med lyden... Klart bedre end CV nye serier. Jeg solgte dem ene og alene pga udskifting til surround forstærker, som ikk havde nær så meget power... lydforskellen mellem de 2 forstærker kunne sådan set først rigtig høres når der blev skruet højt op, og afhænig af hvilken musik der blev spillet.
Den gut som købte dem af mig havde allerede 1 sæt AL1000 stående.. jeg fik muligheden til at hører bægge set op mod hinanden, og vi blev bægge enige om at AL1002 er en bedre højtaler. Han havde forresten også haft det famøse diskant problem i hans AL1000.
Enda da jeg i sin tid købte mine AL1002 fortalte sælgeren at AL750/752 faktisk var en bedre og mere hifi rigtig højtaler frem for sine storbror. Jeg fik desværre aldrig hørt dem hører dem op mod hinanden.
|
| Til top |
|
| |