Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Klikker jeres Pioneer 436 XDE også? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået mig et Pioneer 436 XDE og er yderst tilfreds. Dog undrer det mig lidt at media-receiver boksen altid "klikker" nogle gange ved kold opstart. Har andre erfaret dette?
Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeps... mit gør det også. Jeg betegner dog kliklyden for at være helt normal. Jeg har haft mange forskellige elektronik-produkter som klikkede eller gav anden lyd fra sig, når man tændte det. Så efter min mening skal du ikke bekymre dig over lyden.

Det er et genialt TV! Da jeg smækkede noget HD-materiale på, fra computeren via det analoge RGB/VGA kabel, så måbede jeg sgu! Damn det ser lækkert ud. Jeg har Pioneer HD-demo film, Sony HD-demo, og diverse andre film i både 1080i og 720p. Man begynder næsten at græde når man så ser SD-udsendelser igen! (ikke fordi pio´en klarer opgaven dårligt), men der ér forskel på SD og HD

Hvor højt har du placeret din? Min er 92cm fra bunden af tv´et og ned til gulvet. Det er lige på smertegrænsen til hvad jeg vil mene er for højt. Men nu er det smækket på væggen og jeg gider/kan ikke lave det om igen. (Det originale Pio-beslag er fandme også kvali og gennemført lavet (tænk at man kan sige det om en "sølle" beslag).

Jeg købte også side-højtalerne til. Igen... man kan virkeligt mærke og se, at det er kvali. Selv de små højtalerbeslag er lækre og har kvali over sig... hehe im in love !

Jeg leder med lys og lygte efter et sted hvor man kan se hvor lang tid skærmen har kørt. Der er mange herinde i forummet der kan sige præcis hvor mange timer deres har kørt... Hvor DÆLEN ser man det henne??? help!

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Mit er placeret meget som dit, altså cirka 90 cm. Jeg synes det er helt perfekt. Lavere ville se mindre "imponerende" ud, når det hænger på væggen, og synes også, at det passer fint, når jeg sidder i sofaen. Herudover har jeg et møbel med centerhøjttaler placeret under tv'et, så det kan ikke sidde meget lavere, om jeg så ville.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Det var godt nok en høj sofa i har.......69cm fra bund og til gulv har jeg på mit.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

69cm fra bunden.... jeg er misundelig Donjensen  Bare jeg vænner mig til det. Hvis der er flere som læser denne tråd, der har en fladskærm, må de gerne skrive hvad højde de har placeret deres TV.

Jeg har lige leget lidt med DVB-T tuneren... Det funker sgu! Jeg kan modtage DR1, DR2, DR-test og TV-2 prøvebillede. Fantastisk! Jeg har ingen antenne, så har kun proppet en 1m lang antennekabel i og den anden ende af kablet ligger på gulvet. Alligevel modtager den med 95% signal (ret blæret man kan se hvor godt signalet er i procent).... Skal lige siges at jeg bor på 3 sal  Faktisk virker EPG´en også på DR1. Dog ikke tekst-tv.

Stadig ingen som kan fortælle hvordan man ser hvor mange timer sit tv har kørt?

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Ja og vi ser også gerne billeder.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

Jeg leder med lys og lygte efter et sted hvor man kan se hvor lang tid skærmen har kørt. Der er mange herinde i forummet der kan sige præcis hvor mange timer deres har kørt... Hvor DÆLEN ser man det henne??? help!

Hej Lars

Her er hvordan på Engelsk

To get to the service menu make sure the tv is on an analogue tv channel then switch it to standby.
Press Display (underneath the 9 key) and wait for about 3 seconds
Then press Left, Up, Left, Right, Power On

It may take several attempts before you get into the service menu. From here simply press up/down to get to the hours usage display.

God fornøjelse

Jesper

Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

Jeg har lige leget lidt med DVB-T tuneren... Det funker sgu! Jeg kan modtage DR1, DR2, DR-test og TV-2 prøvebillede. Fantastisk! Jeg har ingen antenne, så har kun proppet en 1m lang antennekabel i og den anden ende af kablet ligger på gulvet. Alligevel modtager den med 95% signal (ret blæret man kan se hvor godt signalet er i procent).... Skal lige siges at jeg bor på 3 sal  Faktisk virker EPG´en også på DR1. Dog ikke tekst-tv.

Det er snyd!!!!!
Jeg kan ikke hente noget som helst via min DVB-Tuner

Men måske andre kan, se evt. sendenettet her: http://www.dr.dk/omdr/index.asp?aid=378
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hvordan er kvaliteten med DVB-T så kontra det analoge? Jeg bor i Aalborg og hvis man virkelig kan få det til at virke med et stykke kabel, så er jeg da klar! Har ikke nogen mulighed for en antenne nemlig.
Er det bare sådan et stykke kabel, som det der kommer fra vægstikket og går ind i den analoge, man skal have?

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Djon : Det står ligeså godt som signalet jeg modtager fra min IPTV-settopbox. (dvs. parabol-kvalitet). Mht. kablet var jeg også temmeligt overrasket over at få så godt signal med sådan en amatør-løsning. Jeg brugte bare et ganske normalt antenne-kabel (et som jeg også har brugt til at modtage alm. analog).

DonJensen :
Citér:
Hvad mener du?

Lynge : Takker! Jeg prøver med det samme! EDIT : Nice det virker! 9 timer og 38 minutter....

Peter_N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige hængt et 42PV500 op på vægen ca. 90 cm. over gulvet også pga møbler og centerhøjtaler. Der er ingen tvivl om at det er for højt men det ser sgu godt ud når det hænger der oppe..   
Til top Vis Peter_N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_N

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

Hvor højt har du placeret din? Min er 92cm fra bunden af tv´et og ned til gulvet. Det er lige på smertegrænsen til hvad jeg vil mene er for højt.

Det er godt nok højt. I mandags korresponderede jeg lidt med DonJensen angående højde og jeg fandt selv ud af at 65 er en god højde, når jeg sidder i sofaen (sidder og kigger midt på skærmen). Jeg var lidt i tvivl om skærmen skulle helt ned i 60 cm. men dette blev for lavt når jeg også skulle hænge en centerhøjtaler under skærmen. Min centerhøjtaler hænger 4 cm. nede under skærmen og 50 cm. over gulvet - det ser skide godt ud.

Mit øvrige nyindkøbte anlæg står et stykke fra skærmen, så det kun er skærm og højtaler der hænger på væggen.

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige talt med 2 gutter der henholdsvis har sat deres 1 meter og 110cm fra bunden af tv´et ned til gulvet... Så jeg er ikke den eneste som har det så højt oppe.

Nu har jeg siddet og set LOTR lidt og er så småt ved at vænne mig til højden. Ved nærmere eftertanke, er det vel ret naturligt at 90cm føles ekstremt højt, nu når man har været vant til et CRT-tv der kun stod 30cm over gulvet...

spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Har min FDE hængende 66 cm til underkanten syntes måske det er 5 cm for højt. De som har stilet højt kan evt. låne juniors højstol  så passer det vel.

Har prøvet en DVB-T lånt hos den lokale pusher det bragede fint ind med 8 tyske og DR1, DR2 og TV2 prøvebilled. Fanget fra en antenne på loftet.

Kvaliteten var ok. Dog er signalet fra parabolen bedre.

Til top Vis spilfair's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spilfair

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Det er nok mindre "kriminelt" at have det svævende 90cm oppe når man sidder 4 meter væk. Min svoger har sit hængene så højt at man seriøst sidder og får ondt i nakken. Den er vel 115cm og man sidder kun 3 meter væk.

Hvad synes I om DVB-T signalet? Synes I det står ligeså godt som parabol-signalet? 

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

spilfair skrev:

Har min FDE hængende 66 cm til underkanten syntes måske det er 5 cm for højt. De som har stilet højt kan evt. låne juniors højstol  så passer det vel.

Ja, det må være som at sidde på første række i biografen, hvor man sidder og kigger opad. Jeg kan sagtens forstå at de hænger skærmen 90 cm. oppe rent indretningsmæssigt, men det kan ikke være behageligt at se tv på.

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hånden på hjertet, ville jeg gerne have det længere ned... Men nu hænger det der, og så må jeg vænne mig til det. Det har kun hængt der 2 dage, så mon ikke jeg efterhånden helt glemmer det og ikke tænker på højden? I hope so !!!

Mht. til Pio´ens finesser, så synes jeg at PAP (picture&picture) er smart. Hvis der er reklamer på TV2 og man skal se programmet der kommer bagefter, men ikke vil se reklamer, kan man bare kigge på en anden kanal og så have et lille billede af TV2 nede i hjørnet og holde øje med når reklamerne er slut! Eller TV og tekst-tv samtidigt ved siden af hinanden! Smart ! Nogen griner nok lidt,,, det er jo ikke ligefrem nye finesser. Men jeg har haft tudse-gamle TV som ikke kunne noget som helst. Så det er nyt for mig!

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

DonJensen :
Citér:
Hvad mener du?

Ja af jeres opsætninger af de fine skærme .

Min timer viste 369t og 40 min siden 1. oktober. Ca 3 timer og et kvarter om dagen......det er ok....fed feature!

Jeg kan heller ikke få et signal ved alm. 10 meters ledning. Jeg bor endda ret tæt på hovesenderen.

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Ret mange pio436xde ejere herinde

Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Lynge : hehe... ja !

DonJensen : Problemet er bare at man ikke kan uploade billeder i denne tråd. Det kan man kun i "Mit udstyr"-forummet. Jeg har selvfølgelig taget nogle billeder, men når man ikke kan uploade, så er det lidt svært!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes