| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har koblet min optiske udgang på mit Audigy 2 ZS Platinum Pro lydkort til den optiske indgang på min Denon AVR-550SD, og skal nu lige have fundet ud af at sætte det ordentlig op, og har derfor brug for lidt hjælp.
Er der nogen der ved om der er mulighed for at vælge at den surround lyd, der bliver sendt ud af den digitale udgang ikke bliver dekodet af lydkortet (men af forstærkeren) samtidig med at lydkortet dekoder den surround lyd, der skal komme ud af højtalerne der er sat til lydkortet?
Eller er det i det hele taget nødvendigt? Er dekoderen på lydkortet mere eller mindre lige så god til at dekode som min forstærker?
En masse spørgsmål, der i bund og grund kan koges ned til: jeg vil gerne have mit lydkort skal dekode surroundlyd til PC-højtalerne, og forstærkeren skal afkode lyd til dens højtalere uden at jeg behøver at skifte om det er det ene eller andet sted jeg skal lytte til lyden.
Derudover kan jeg slet ikke få surround sound ud af min forstærker, lige meget hvilke indstillinger jeg prøver at skrue på, så siger forstærkeren at det er et PCM signal der kommer ind, og der er ingen lyd i andre højtalere end front højre og venstre.
Nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvordan jeg får det sat op?
|