Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 20:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af lærred til Panasonic PTAE700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er på vej til at købe en brugt Panasonic PTAE700, men har ingen ide om hvilket lærred jeg skal parre den med.

Det eneste umiddelbare krav jeg har er, at det skal være rullelærred, da jeg ikke har mulighed for fastramme.

Rummet kan ikke mørklægges totalt, men det ved jeg ikke om har indflydelse på valg om lærred.

Hvordan er det med Lensshift, har det nogen indflydelse på billedetkvaliteten?

 

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

da ingen mørklægning er et hvidt 16:9 med sort indramning fra enten Lissau eller Quality Screen nok at foretrække... størrelse til varierende brug skal cirka være 1:1,5 (forhold mellem bredde på billede og længde fra billede til tilskuernes placering..:)..altså hvis 1,5 meter til lærred fra sofa skal lærred ca. være 1 meter bred osv....)...forsøg dog at skyd på væg eller lagen først og hvis muligt både med film, TV og spil, så får du den bedste fornemmelse af, hvad der passer dig... mange starter ofte stort og bliver så mere "realistisk", når de har forsøgt sig lidt frem og tilbage..:)..

Lens shift forringer i teorien billedet en smule... men det er minimalt... undgå dog at bruge keystone, som forringer fokus i billedet mærkbart....

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Der vil være rulle gardiner foran vinduerne, der udover vil lærredet også være placeret foran vinduerne og dermed være medvirkende til at lukke lyset ude.

Der vil være ca. 5 m til lærred fra sideplacering og projektorplacering. Der er også en max størrelse på lærredet da det ellers ikke vil kunne plads til det. Dette er også grunden til at valget er faldet på Panasonicen da denne har zoom og dermed kan placeres på væggen.

Iøvrigt har jeg haft svært ved at finde en Panasonic PTAE700 brugt eller ny, men har dog fået øje på en som jeg er meget tæt på at købe.

 

 

 

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde
 
PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis PeterLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterLarsen Besøg PeterLarsen's Websted
 
nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

PeterLarsen skrev:

Hvad med såden et her:

http://www.jim-versand.de/shopdh/catalog/product_info.php?cP ath=662_882_863&products_id=24253

tja tjo, ved ikke hvad jeg skal sige da jeg ikke kender det og mit tysk kundskab er lidt rustent.

Omkring prisleje for lærredet er det omkring 3-4.000 kr.

 

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

hvis du har lidt ekstra til at afsætte, vil jeg købe den nye Z4 I Tyskland.. fås vel til omkring de 12k... FANTASTISK projektor.....
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

12K er for meget da jeg har tænkt mig at bruge Panasonic'en i en overgangs periode indtil at 1080P projektorer falder til et fornuftigt prisleje = under 25K. Hvilket jeg håber vil ske inden for 1-2 år max.

 

 

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes